Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe bikepacking bike - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe bikepacking bike

Lekker los gegaan met gekleurde onderdelen. Fraai!

Zadel heeft wel een apart standje (zou ik denken).
wauw! prachtige fiets!
Ziet er top uit! Kleur blijft erg leuk.
Mooi geworden zeg!
theLabrigs schreef:
di 08 mei, 2018 18:24

Vanwege de Alternator Dropouts van Salsa heb ik uiteindelijk achter een andere rem moeten monteren omdat er geen ruimte is voor een caliper met 4 zuigers. Nu een Hope E4 voor en X2 achter.
Wat maakt dat door de Alternator Dropouts er geen 4-zuiger remklauwen passen?
Zelfde als de gnot-boost van Surly; grote gietijzeren dropout die voor 135mm QR, 142x12 trough axle of 148x12 boost naven passen. Die plaat is zo groot, daar past geen 4 pot klauw naast. Kun je goed zien op de foto trouwens.
Hoewel de kleur niet helemaal mijn ding is, vind ik het toch wel een pracht bike geworden.
Veel avontuurlijke en veilige kilometers!!

Groet,
Tom.
Jurr schreef:
wo 09 mei, 2018 16:53
Mooi geworden zeg!
theLabrigs schreef:
di 08 mei, 2018 18:24

Vanwege de Alternator Dropouts van Salsa heb ik uiteindelijk achter een andere rem moeten monteren omdat er geen ruimte is voor een caliper met 4 zuigers. Nu een Hope E4 voor en X2 achter.
Wat maakt dat door de Alternator Dropouts er geen 4-zuiger remklauwen passen?

Er zijn er misschien van een ander merk en type die wel passen, maar deze in ieder geval niet.
Ik heb voor 180mm en achter 160mm.
Zoals je ziet op de foto raakt de remklauw de dropouts al terwijl het schroefgat van de adapter nog niet eens op de goede hoogte is.
Heb ook nog een 180 achter geprobeerd met bijbehorende adapter, maar ook dat paste nog niet, waarschijnlijk een 200mm wel, niet geprobeerd, maar dat lijkt me iets te veel van het goede en ziet er ook niet uit.
De remkracht is in ieder geval ruim voldoende, hopelijk ook bij een afdaling van een col in de Alpen...


Afbeelding
Dank voor de duidelijke foto! Iets om wel even rekening mee te houden bij m’n nieuwe fiets.
Wel gek dat 160 wel, 180 niet en 200 weer wel zou kunnen :roll:
Ik ga een Big Dummy bouwen en daar komen 200mm’s op, fingers crossed dat dat wel gaat dan :D
Shadow schreef:
za 12 mei, 2018 15:18
Wel gek dat 160 wel, 180 niet en 200 weer wel zou kunnen :roll:
Ik ga een Big Dummy bouwen en daar komen 200mm’s op, fingers crossed dat dat wel gaat dan :D

Uhm nee...
160 en 180 niet, 200 (waarschijnlijk) wel.
Ik heb de 160 achter gehouden, maar nu i.c.m. een kleinere rem.
Over welke fiets heb je het?