Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring avaghon racert - Forum Wereldfietser

Ervaring avaghon racert

Hi,
Iemand hier op dit forum die ervaring heeft met de Avaghon Racert? Mijn oog is op deze randonneur gevallen maar ik kan erg weinig informatie online vinden. Ben wel van plan om binnenkort eerst langs Bike4Travel te gaan. Maar mogelijk is een ervaringsdeskundige veel waardevoller :wink:
Ik ben van plan als ik hem koop om met rohloff en belt drive te kopen.
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Noah
noahdykstra schreef:
za 05 mei, 2018 07:03
Hi,
Iemand hier op dit forum die ervaring heeft met de Avaghon Racert? Mijn oog is op deze randonneur gevallen maar ik kan erg weinig informatie online vinden. Ben wel van plan om binnenkort eerst langs Bike4Travel te gaan. Maar mogelijk is een ervaringsdeskundige veel waardevoller :wink:
Ik ben van plan als ik hem koop om met rohloff en belt drive te kopen.
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Noah
Bij B4T zitten zelf fietsfanaten die de fiets bereden hebben. En die zijn nog te vertrouwen ook :D
gios schreef:
za 05 mei, 2018 07:59
noahdykstra schreef:
za 05 mei, 2018 07:03
Hi,
Iemand hier op dit forum die ervaring heeft met de Avaghon Racert? Mijn oog is op deze randonneur gevallen maar ik kan erg weinig informatie online vinden. Ben wel van plan om binnenkort eerst langs Bike4Travel te gaan. Maar mogelijk is een ervaringsdeskundige veel waardevoller :wink:
Ik ben van plan als ik hem koop om met rohloff en belt drive te kopen.
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Noah
Bij B4T zitten zelf fietsfanaten die de fiets bereden hebben. En die zijn nog te vertrouwen ook :D
Maak ook proefritten op de Santos Race Light en bijvoorbeeld de Velotraum Speedster voordat je op de blauwe ogen van B4T vertrouwd. Voor zo een bedrag (Rohloff) moet je toch echt voelen hoe het fietst. Volgens mij zijn alle winkels die deze categorie fietsen verkopen te vertrouwen, in de zin van dat er geleverd wordt en er garantie/service is. Een dagje proefrijden is ook heel normaal. Succes met ervaren!
Het is een mooie fiets, en Bike4travel is een prima zaak, maar wat wil je ermee doen? Hoeveel bagage moet er mee kunnen, hoe breed moeten de banden zijn, wat is je eigen gewicht?
Zelf heb ik een m-gineering die een beetje zwaarder lijkt dan deze Avaghon, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik heb extra oversized buizen (+/-31 mm bovenbuis en +/-35 mm onderbuis, wanddikte 0,5 mm) en dat is perfect voor mijn niet heel geringe gewicht en iets van 15 kg bagage (meer kan ook goed). Zonder bagage is de fiets een tikje stug, en had ik liever een slagje minder oversized buizen, of misschien zelfs helemaal geen oversized bovenbuis.
Verder in mijn geval 26 inch wielen met 52 mm brede snelle banden, racestuur, Rohloff met ketting, Magura HS66, etc. Voor een echt lichte snelle fiets zou ik kiezen voor etrto 584/650B/27.5 wielen met 42 mm banden en een (ultracompact double) derailleursysteem. Als ik geld teveel heb laat ik er nog een keer zo een bouwen.
Dank voor de reacties. Ik ga binnenkort zeker even langs om een proefrit te maken!
De afgelopen jaren veel plezier gehad van mijn Koga Lightspeed waarmee ik met +- 15kg bagage op pad ging en gemiddeld 130km per dag aflegde. Nu wil ik een fiets die net wat sportiever zit en als snelle woonwerk fiets/vakantiefiets/toerfiets kan gebruiken die ook bang is van een beetje grind of modder. Zat zelf te denken aan banden met maximaal +-40mm banden voor het comfort.
Van de zomer wil ik de fiets gebruiken bij een tocht door de Balkan. Ik weeg zelf 75 kg en 183cm lang. En ga juist voor een Rohloff om dat het onderhoudsarme ideaal is.
Persoonlijk - maar dit is heel persoonlijk - zou ik 40 mm toch wel smal vinden als het soms ook door grind en modder moet.
Wim schreef:
wo 09 mei, 2018 17:53
Persoonlijk - maar dit is heel persoonlijk - zou ik 40 mm toch wel smal vinden als het soms ook door grind en modder moet.
Vroeger waren er niet eens bredere banden, toen reed men ook al overal doorheen... niet zo gemakkelijk als tegenwoordig maar het ging prima :)
Precies! Alles is relatief
Ik vind het elke dag weer genieten te fietsen met 55 mm en met nagenoeg constante snelheid en rolweerstand te rollen over klinkers, grof asfalt, bospaden en mooie groene grasstroken van de gemeente. Wel oppassen Met bochten op nat gras en grote hoogteverschillen.

En toch zonder veel zweet de e-bikes voorbij 8)
groverr schreef:
wo 09 mei, 2018 19:29
Ik vind het elke dag weer genieten te fietsen met 55 mm en met nagenoeg constante snelheid en rolweerstand te rollen over klinkers, grof asfalt, bospaden en mooie groene grasstroken van de gemeente. Wel oppassen Met bochten op nat gras en grote hoogteverschillen.

En toch zonder veel zweet de e-bikes voorbij 8)
Hier vandaag de Tiendweg tussen Nieuw-Lekkerland en Groot-Ammers genomen. Grotendeels onverhard (mix van kapot asfalt, grind, gravel en heel veel veeroosters). De paar e-bikers die ik tegenkwam/inhaalde hadden er echt moeite mee...
Fedor schreef:
wo 09 mei, 2018 20:08
De paar e-bikers die ik tegenkwam/inhaalde hadden er echt moeite mee...
De e-bikers die ik tegenkom hebben met vrijwel alles moeite wat afwijkt van rechtdoor over een fietspad rijden dus dat is niet zo uitzonderlijk :)
Ik heb een paar collega’s met zelf gebouwde e-bikes, die hou ik echt niet bij hoor (60+ km/u max.)
Fedor schreef:
wo 09 mei, 2018 18:45
Wim schreef:
wo 09 mei, 2018 17:53
Persoonlijk - maar dit is heel persoonlijk - zou ik 40 mm toch wel smal vinden als het soms ook door grind en modder moet.
Vroeger waren er niet eens bredere banden, toen reed men ook al overal doorheen... niet zo gemakkelijk als tegenwoordig maar het ging prima :)
Precies, op mijn eerste ATB (1989) pasten achter niet eens banden breder dan 45mm, en daar ragde je ook overal door en over. Voor paste dan nog iets van 60mm, je had dan weer een uitdaging om het wiel uit de voorvork te halen, de remmen gingen niet zover terug dus moest je de band leeg laten lopen. :roll:
_Peter_ schreef:
wo 09 mei, 2018 22:58
Fedor schreef:
wo 09 mei, 2018 18:45
Wim schreef:
wo 09 mei, 2018 17:53
Persoonlijk - maar dit is heel persoonlijk - zou ik 40 mm toch wel smal vinden als het soms ook door grind en modder moet.
Vroeger waren er niet eens bredere banden, toen reed men ook al overal doorheen... niet zo gemakkelijk als tegenwoordig maar het ging prima :)
Precies, op mijn eerste ATB (1989) pasten achter niet eens banden breder dan 45mm, en daar ragde je ook overal door en over. Voor paste dan nog iets van 60mm, je had dan weer een uitdaging om het wiel uit de voorvork te halen, de remmen gingen niet zover terug dus moest je de band leeg laten lopen. :roll:
Op mijn eerste (echte) fiets ragde ik ook door velden en bossen. De maximale bandbreedte was 32 mm (32-630). Dat heette toen erg brede banden want normaal op een racefiets was iets van 22. 28 was al breed. MTB's die waren er niet. Hybrides ook niet.
Vroeger moest je idd veelal "raggen", dat kan nu stukken comfortabeler en sneller.
Cyclecross-banden zijn meestal niet breder dan 35mm (en zeker niet breder dan 40mm) en die raggen echt overal doorheen ;)
Fedor schreef:
do 10 mei, 2018 11:04
Cyclecross-banden zijn meestal niet breder dan 35mm (en zeker niet breder dan 40mm) en die raggen echt overal doorheen ;)
Jawel, zeker. TS is echter op zoek naar een randonneur die als snelle woonwerk fiets/ vakantiefiets/ toerfiets gebruikt kan worden maar niet gelijk bang is voor een "beetje" grind of modder. Het is dan zoeken naar een band die hieraan het meest kan voldoen.