Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga randonneur - oog frame achterdrager stuk - Forum Wereldfietser

Koga randonneur - oog frame achterdrager stuk

Dag allen!

Tijdens vorige fietsreis is het oog voor de vasthechting van mijn achterdrager afgebroken.

Mijn fiets is een Koga Randonneur, precieze bouwjaar kan ik niet zeggen.

Heb ik een fietsmaker of een lasser nodig? Iemand hier ervaring mee?
Zijn er andere oplossingen dan een nieuw oog proberen aangelast te krijgen?

Heel erg bedankt!

Bijlagen

Is het een stalen frame of van alu?
Voor een stalen frame kun je contact opnemen met m-gineering. Alu weet ik niet.
Er zijn ook dragers die met beugels tusssen de padden geklemd worden. Dat is vast de goedkoopste oplossing.
Je kunt proberen de drager, aan beide zijden, op het oogje van de spatbordstangetjes te monteren, maar dan heb je waarschijnlijk niet merr de mogelijkheid om die stangetjes ook op dst oogje te krijgen.
Of je fabriekt een plaatje waarmee je vanaf het "reserve"-oogje een montagemogelijkheid overbrengt naar de oude plek.
Officieel moet er een nieuw patje in gelast worden wat meestsl ook overspuiten betekent. Dat is alleen redelijk als er nog, deels op zijn minst, garantie op zit.
Gewoon er lomp op lassen kan ook, maar dan is het een krak-is-ho-fiets, tenzij m-gineering het kan natuurlijk.
Bij een volgende fiets niet meer eentje kopen met van die sierlijke oogjes maar een waarbij ze hrt patje gewoon een tikkie groter hebben gemaakt met een gaatje er in. 8)
Wim schreef:
di 01 mei, 2018 21:28
Is het een stalen frame of van alu?
Voor een stalen frame kun je contact opnemen met m-gineering. Alu weet ik niet.
Er zijn ook dragers die met beugels tusssen de padden geklemd worden. Dat is vast de goedkoopste oplossing.
Dag Wim,
Bedankt voor je reactie.
Het is een stalen frame. M-gineering kende ik niet. Zou dan wel betekenen dat ik eens naar Groningen moet (je moet weten dat ik in België woon, maar men moet wat over hebben voor zijn stalen ros! :) ) .

Heb je een voorbeeld van zo'n drager die je tussen de pats kan klemmen?
Randonneur9040 schreef:
wo 02 mei, 2018 08:18

Heb je een voorbeeld van zo'n drager die je tussen de pats kan klemmen?
Tubus Disco bijvoorbeeld.
in je foto zie je bovenaan een gat. daar kun je de spatbordstangetjes bevestigen, aan de binnenkant. van voren een boutje met ringetje doorsteken en dan aan binnenkant ringetje en moertje er op. want zoals iemand al aangaf: je kunt aan het achterste oogje aan de pat je drager bevestigen (aan beide kanten,anders zit je drager scheef),
deze oplossing gaat goed tot ook één van deze oogjes breekt, maar dat kan volgende week of over jaaaaren zijn...
groet! hoogframe
Je hebt ook nog de oude methode met een strop om de verticale achtervork. Ook daarvan heb je er twee nodig. Het lastigste is waarschijnlijk om aan de juiste afmeting stroppen te komen.
... leon googelt ....
:D Zoiets dus:
https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... vork-16mm/
(Dit zijn wel dure :oops: )