door
Adieu » ma 16 apr, 2018 16:55
mightytheo schreef: ↑zo 15 apr, 2018 23:48
Ik ben van zins om het komende jaar een korte fietsvakantie te gaan doen. Duur 7-9 dagen dus blijft het voorlopig beperkt binnen Europa. Inmiddels fiets boekjes besteld van Parijs (Benjaminse) en natuurlijk ook de LF1 Noordzeeroute vanaf Boulogne sur Mer.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog andere suggesties zijn voor een leuke maar korte fietsvakantie
Van waaruit wil je vertrekken? Vanuit huis en dan een rondje of met de trein weer terug? Of wil je eerst ergens met de trein of auto naar toe om van daar uit (terug naar huis) te fietsen?
Dat maakt namelijk nogal een verschil in mogelijkheden.
Vertrek je vanuit huis, dan heeft Nederland hele mooi gebieden en we beschikken over een uitgebreid en kwalitatief goed fietspadennetwerk, overnachtingsmogelijkheden (prachtige natuurkampeerterreinen, of trekkershutten, etc.). Als je redelijk in de buurt van de grens woont is een uitstapje naar onze oosterburen en/of zuiderburen een optie.
Ga je eerst met de trein naar een bepaald gebied, dan kun je in die omgeving een mooi rondje van een week fietsen en met de trein weer terug, of van daaruit terug fietsen naar huis. Vanaf Basel langs de Rijn naar huis (Sallandse Heuvelrug) fietsen is ons vorig jaar erg goed bevallen.
Maar een weekje in de buurt van het Gardameer in het voorjaar is ons vorig jaar (in de meivakantie) ook erg goed bevallen, stukje Reitsma route gefietst, langs het Gardameer gefietst, etc. Daar zijn we eerst met de auto naar toe gereden en na 6 dagen gefietst te hebben met de auto weer terug naar huis.
Zo zijn er talloze mogelijkheden in de landen om ons heen (ook aan de andere kant van de Noordzee...)
De suggesties die je zelf geeft zoals de LF1 Noordzeeroute lijkt me ook een mooie optie (vanaf die kant omhoog toch veelal zuidwesten wind, in de rug dus

)