Eind juni neem ik deel aan de Bike for ThinkPink Classic 2018: samen met een 80-tal dames fietsen we van Parijs naar Brussel ten voordele van ThinkPink, de (belgische) nationale borstkankercampagne (zie https://www.think-pink.be/nl/acties/d/a/4688)
Vorig jaar nam ik deel aan een ronde in Vlaanderen voor hetzelfde goede doel. De meeste deelneemsters reden met een koersfiets. Aangezien ik geen koersfiets heb, reed ik met mijn vakantiefiets en een stuk trager uiteraard. Dit jaar wordt vanuit de organisatie expliciet gevraagd met een ‘sportieve’ fiets te rijden. Ik vraag me nu af of het zin heeft mijn vakantiefiets (zie onderstaande foto) voor de gelegenheid te ontdoen van wat gewicht om hem sneller te maken. Zo denk ik aan verwijderen van: tubus voordrager (en evt. achterdrager), axa-slot, dynamo, verlichting, spatborden, standaard...? Eventueel andere banden (nu 40 mm marathon plus)? En wat kan ik nog doen?
Zou dit een merkbaar effect hebben op het rijgedrag? Wie kan me hierover advies geven?
Dank alvast!
Vorig jaar nam ik deel aan een ronde in Vlaanderen voor hetzelfde goede doel. De meeste deelneemsters reden met een koersfiets. Aangezien ik geen koersfiets heb, reed ik met mijn vakantiefiets en een stuk trager uiteraard. Dit jaar wordt vanuit de organisatie expliciet gevraagd met een ‘sportieve’ fiets te rijden. Ik vraag me nu af of het zin heeft mijn vakantiefiets (zie onderstaande foto) voor de gelegenheid te ontdoen van wat gewicht om hem sneller te maken. Zo denk ik aan verwijderen van: tubus voordrager (en evt. achterdrager), axa-slot, dynamo, verlichting, spatborden, standaard...? Eventueel andere banden (nu 40 mm marathon plus)? En wat kan ik nog doen?
Zou dit een merkbaar effect hebben op het rijgedrag? Wie kan me hierover advies geven?
Dank alvast!