Hallo mensen,
vraag me niet hoe het gelukt is, maar mijn master/slave leiding van mijn magura velgremmen is lek.
Nu betreft het firmtech, maar dat maakt volgens mij niets uit hier.
We hebben een reparatieset. Maar thuis geen bankschroef om de leidinghouder vast te zetten. Een lijmtang en föhn om de leiding te verzachtten hielpen niet genoeg.
Het metalen verloopstukje (geen idee hoe dat heet) wil aan één kant er min of meer netjes in, maar aan de andere kant niet, de leiding is daar ook al eens gesplit, dus dit is de laatste poging met deze leiding, nog een stuk eraf en hij wordt te kort om te gebruiken, dan dus weer helemaal opnieuw.
We krijgen het dus thuis al niet eens voor elkaar om die leiding te vervangen.
Laat staan op vakantie in de rimboe.
Je wilt dan toch beide remmen blijven gebruiken (zeker de voorrem zoals bij mij nu).
We gaan het voor nu maar oplossen door de fietsenmaker in te schakelen. En hem dan meteen een reserve leiding te laten maken. Maar voor de vier andere leidingen voor onze twee fietsen is dat niet echt een optie natuurlijk.
Heeft iemand van jullie al eens zo’n leiding moeten vervangen in het buitenland zonder fietsenmaker? Maar bijvoorbeeld in Afrika?
Iemand tips? Truuks?
Ik zou het graag horen!
vraag me niet hoe het gelukt is, maar mijn master/slave leiding van mijn magura velgremmen is lek.
Nu betreft het firmtech, maar dat maakt volgens mij niets uit hier.
We hebben een reparatieset. Maar thuis geen bankschroef om de leidinghouder vast te zetten. Een lijmtang en föhn om de leiding te verzachtten hielpen niet genoeg.
Het metalen verloopstukje (geen idee hoe dat heet) wil aan één kant er min of meer netjes in, maar aan de andere kant niet, de leiding is daar ook al eens gesplit, dus dit is de laatste poging met deze leiding, nog een stuk eraf en hij wordt te kort om te gebruiken, dan dus weer helemaal opnieuw.
We krijgen het dus thuis al niet eens voor elkaar om die leiding te vervangen.
Laat staan op vakantie in de rimboe.
Je wilt dan toch beide remmen blijven gebruiken (zeker de voorrem zoals bij mij nu).
We gaan het voor nu maar oplossen door de fietsenmaker in te schakelen. En hem dan meteen een reserve leiding te laten maken. Maar voor de vier andere leidingen voor onze twee fietsen is dat niet echt een optie natuurlijk.
Heeft iemand van jullie al eens zo’n leiding moeten vervangen in het buitenland zonder fietsenmaker? Maar bijvoorbeeld in Afrika?
Iemand tips? Truuks?
Ik zou het graag horen!