Dag Wereldfietsers,
Graag win ik wat praktische tips en trucs in voor mijn eerste (grote) fietstocht naar Kopenhagen begin juni.
Alvast excuses voor wéér zo'n topic....
Wat info vooraf:
Ik ben 33 jaar en fiets zo'n 10.000 / 15.000km per jaar op de gravelracer en woonwerk op de stadsfiets.
Afgelopen jaar een 3-daagse tocht gemaakt door NL met lichte bepakking en geslapen bij Vrienden op de Fiets. Dat is bevallen en smaakt naar meer.
Ik heb een stalen gravelracer met lowrider en achterrek. (Nee, dat is voor mij niet de standaard) met mtb-pedalen
front rollers 2x 15L
zadeltas 16L
Frametas 4,5L
Stuurtas 3,5L
Vaude power lizard tentje
Thermarest matje
Nomad slaapzak
Ik neem aan dat 'de broodnodige spullen' daar wel ingaan.
Het fietsen is het probleem niet, dag-afstanden rond de 125km moet wel lukken.
Maar, wat zijn nou bijvoorbeeld spullen die wereldfietsers meenemen, maar je op de racerfiets thuislaat?
Een zakmes? een lampje? een leesboekje?
Ik heb geen naafdynamo, wat is dan bijvoorbeeld een makkelijke manier om electronica op te laden?
Wat zijn handige tips?
Graag win ik wat praktische tips en trucs in voor mijn eerste (grote) fietstocht naar Kopenhagen begin juni.
Alvast excuses voor wéér zo'n topic....
Wat info vooraf:
Ik ben 33 jaar en fiets zo'n 10.000 / 15.000km per jaar op de gravelracer en woonwerk op de stadsfiets.
Afgelopen jaar een 3-daagse tocht gemaakt door NL met lichte bepakking en geslapen bij Vrienden op de Fiets. Dat is bevallen en smaakt naar meer.
Ik heb een stalen gravelracer met lowrider en achterrek. (Nee, dat is voor mij niet de standaard) met mtb-pedalen
front rollers 2x 15L
zadeltas 16L
Frametas 4,5L
Stuurtas 3,5L
Vaude power lizard tentje
Thermarest matje
Nomad slaapzak
Ik neem aan dat 'de broodnodige spullen' daar wel ingaan.
Het fietsen is het probleem niet, dag-afstanden rond de 125km moet wel lukken.
Maar, wat zijn nou bijvoorbeeld spullen die wereldfietsers meenemen, maar je op de racerfiets thuislaat?
Een zakmes? een lampje? een leesboekje?
Ik heb geen naafdynamo, wat is dan bijvoorbeeld een makkelijke manier om electronica op te laden?
Wat zijn handige tips?