Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 186 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36080 berichten
Dan blijft alleen Liechtenstein over.
Maar waar Liechtenstein? In dat hele land zijn maar een stuk of 10 rotondes, maar ik vind dat bochtje in de weg niet terug bij een rotonde.
Slovenië zou ook kunnen. Maar nog niet gevonden.
En volgens mij zijn de bergen in Liechtenstein niet steil genoeg voor de achtergrond. Ook is het wel erg lastig zoeken in dat landje dat ook al geen Google Streetview heeft.

Slovenie zou nog kunnen (ook dicht bij A), maar het zou een belangrijke plaats moeten zijn, en dan blijft Maribor over en daar is niks te vinden.

Verder dacht ik nog even dat Martin hintte naar Andorra, maar de bouwstijl van de huizen doet Zwitsers aan.

Ik snap er geen biet van.
willem.m schreef:
zo 01 apr, 2018 23:13
En volgens mij zijn de bergen in Liechtenstein niet steil genoeg voor de achtergrond. Ook is het wel erg lastig zoeken in dat landje dat ook al geen Google Streetview heeft.

Verder doet de bouwstijl van de huizen Zwitsers aan.

Ik snap er geen biet van.
Je bent anders al bijna warm....
Als ik naar de bergen in de achtergrond kijk is dat volgens mij Zwitserland dus Liechtenstein, alleen ontbreekt daar streetview, en de beelden die er zijn laten nu niet echt veel zien.
Ik ga voor Schaan iets te noorden van Vaduz, de kruising is iets voorbij Hotel Linde, en er is in de tussentijd wel het een en ander veranderd.
https://www.google.nl/maps/place/Hotel+ ... d9.5100302
_Peter_ schreef:
ma 02 apr, 2018 00:18
Als ik naar de bergen in de achtergrond kijk is dat volgens mij Zwitserland dus Liechtenstein, alleen ontbreekt daar streetview, en de beelden die er zijn laten nu niet echt veel zien.
Ik ga voor Schaan iets te noorden van Vaduz, de kruising is iets voorbij Hotel Linde, en er is in de tussentijd wel het een en ander veranderd.
https://www.google.nl/maps/place/Hotel+ ... d9.5100302
Hallo Peter, je hebt het goed opgelost! Ik heb ook gekeken naar de „blauwe stippen" op Google Maps. En dat jij uitgerekend dezelfde stip hebt gebruikt! Het is inderdaad de noordkant van Vaduz bij Schaan aan. Er zijn helaas enkele huizen gesloopt: zoals dat hoge huis op de achtergrond en rechts van het gebouw met plat dak. Hier een detail van mijn originele dia, waar de FL (Fürstentum Liechtenstein) op de donkerrode R-4 zichtbaar is, evenals de naam van Hotel Linde. Daarom had ik die weggepoetst....

Afbeelding

De foto dateert van 18 mei 1974 en ik was op fiets vanaf de jeugdherberg van Feldkirch in Oostenrijk onderweg naar Davos in Zwitserland, waar ik een week bij familie heb verbleven. Ik ben helemaal vanuit Nederland komen fietsen, vertrokken 7 mei 1974. Voor een fiets met alleen een Sturmey-Archer 3-versnellingen-naaf een pittige maar mooie fietstocht! Vanaf Nederland geen spat regen gehad. De volgende raadselfoto is voor jou.
Martin, de bergen en dat het niet A,D,i en CH waren maakte het zoeken wat makkelijker, naast dat ik hier zelf ook eens heb gefietst op zoek naar mijn neefje in CH, die niet meer in Appenzell bleek te wonen :oops: (aan de andere kant van de Rijn dus)
Ik zal eens in mijn digitale doos gaan graven.
Nieuwe opgave, ik denk dat niet veel fietsers hier geweest zijn. Googel herkent het in ieder geval niet :?

Bijlagen

_Peter_ schreef:
ma 02 apr, 2018 01:20
Nieuwe opgave, ik denk dat niet veel fietsers hier geweest zijn. Googel herkent het in ieder geval niet :?
Aan het bootje met de puntige boeg te zien waarschijnlijk Azië of Zuid-Amerika.... Het enige houvast is de spoorlijn.
willem.m schreef:
ma 02 apr, 2018 10:23
Montenegro:

https://www.google.nl/maps/@42.271483,1 ... 00!5m1!1e4
Heb jij nog geslapen vannacht? ;)

Goed gevonden :)
_Peter_ heeft vrij veel berichten over de Balkan gepost - dus ik liet me niet foppen door het type boot. En onder de bomen op de bergen zitten rotsen en gras - anders dan in Vietnam en omstreken, waar ik overigens nog wel even heb gekeken omdat daar ook enkele spoorlijnen lopen.

Het lastigste vind ik nog dat Google Maps spoorlijnen niet duidelijk aangeeft. Of is daar een trucje voor?

Ik zal straks weer een foto posten.
Fedor schreef:
zo 01 apr, 2018 23:08
In 1974 was het nog Joegoslavië van Tito....
willem.m schreef:
ma 02 apr, 2018 10:46
Het lastigste vind ik nog dat Google Maps spoorlijnen niet duidelijk aangeeft. Of is daar een trucje voor?
Ik gebruik https://www.afstandmeten.nl/. Dan kan je snel switchen van Openstreet (spoorlijnen en rotondes goed zichtbaar) naar Maps-satelliet. Ook Streetview werkt op beide kaarten.
Nieuwe opgave:
willem.m schreef:
ma 02 apr, 2018 10:46
_Peter_ heeft vrij veel berichten over de Balkan gepost - dus ik liet me niet foppen door het type boot. En onder de bomen op de bergen zitten rotsen en gras - anders dan in Vietnam en omstreken, waar ik overigens nog wel even heb gekeken omdat daar ook enkele spoorlijnen lopen.

Ik zal straks weer een foto posten.
Het is inderdaad nu Montenegro, toen ik er was was het nog Servië en Montenegro, de munteenheid was toen (2003) al Euro, die kon je echter maar op een paar plaatsen ook pinnen omdat het automaten systeem op amerikaanse creditcards was gebaseerd.
Wat je hier ziet is een vogelliefhebbers paradijs (Naast dat je er goed kan vissen) het Nationaal Park van het meer Skadar, wat zijn naam aan Shkodër in Albanië dankt. De spoorlijn loopt over een dam (met brug) naar de kust, de trein gaat door de berg, de rest moet erover heen.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 02 apr, 2018 11:05
Fedor schreef:
zo 01 apr, 2018 23:08
In 1974 was het nog Joegoslavië van Tito....
Toen was er ook toerisme in de deelstaat Slovenië (altijd het meest westerse deel van Joegoslavië geweest en ze konden het geld goed gebruiken). Maar ik heb geen idee of "hotel" daar toen ook zo geschreven werd ;)
willem.m schreef:
ma 02 apr, 2018 11:44
Nieuwe opgave:
Autun cathédrale in Bourgondië, Frankrijk?
Ben daar in 1978 geweest, maar dan wel per Renault 16.... :oops:
Martin E. van Doornik schreef:
ma 02 apr, 2018 13:00
willem.m schreef:
ma 02 apr, 2018 11:44
Nieuwe opgave:
Autun cathédrale in Bourgondië, Frankrijk?
Ben daar in 1978 geweest, maar dan wel per Renault 16.... :oops:
Klopt helemaal!
Ik moet het topic vaker verversen. Wilde deze net posten maar te laat dus ;)

Zoeken op church two towers france en dan de afbeeldingen nagaan leverde al binnen afzienbare tijd resultaat op :)