Ik probeerde laatst mijn fiets op de roltrap te vervoeren, maar dat liep helemaal mis. Alles viel omver, inbegrepen mezelf... ben gelukkig opgevangen door een medereiziger.
Welke techniek gebruik je dan met een beladen fiets op een roltrap?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik probeerde laatst mijn fiets op de roltrap te vervoeren, maar dat liep helemaal mis. Alles viel omver, inbegrepen mezelf... ben gelukkig opgevangen door een medereiziger.
Rem inknijpen van het wiel wat op de roltrap staat, stuur rechthouden, en de rem weer loslaten als ‘ie niet meer op het bewegende deel staat. Eventueel oefenen in de Maastunnel in Rotterdam, scheelt inchecken met je OV-chipkaartnicolevelo schreef: ↑zo 11 mar, 2018 20:20
Welke techniek gebruik je dan met een beladen fiets op een roltrap?
NicoVelo komt uit Belgie en met een internationaal fietskaartje mag je in Nederland ook in de spits met de fiets in de trein .
Ik heb dit vaak gedaan met zo'n 30 kg bagage. Het lijkt me toch beter om beide remmen vast te houden want als je omhoog gaat en je houdt alleen de voorrem vast dat wil ik er echt niet bij zijn.Jurr schreef: ↑zo 11 mar, 2018 20:46Rem inknijpen van het wiel wat op de roltrap staat, stuur rechthouden, en de rem weer loslaten als ‘ie niet meer op het bewegende deel staat. Eventueel oefenen in de Maastunnel in Rotterdam, scheelt inchecken met je OV-chipkaartnicolevelo schreef: ↑zo 11 mar, 2018 20:20Welke techniek gebruik je dan met een beladen fiets op een roltrap?
Off-topic: Wereldfietsertochten zijn voortaan in de lijst 'nieuwe berichten' en 'actieve onderwerpen' herkenbaar in rood en met een logo.Marjan schreef: Hey leuk! Het logo bij de activiteit!
In de internationale trein, stoppen die ook in Deurne tegenwoordig?bert sitters schreef: ↑wo 14 mar, 2018 03:47NicoVelo komt uit Belgie en met een internationaal fietskaartje mag je in Nederland ook in de spits met de fiets in de trein .
Die regel met het internationale fietskaartje met de fiets mee in de spits geldt ook voor aansluitende binnenlandse treinen. NicoVelo moet dus in Begie een internationaal fietskaartjes kopen naar Deurne.Rix schreef: ↑wo 14 mar, 2018 18:53Off-topic: Wereldfietsertochten zijn voortaan in de lijst 'nieuwe berichten' en 'actieve onderwerpen' herkenbaar in rood en met een logo.Marjan schreef: Hey leuk! Het logo bij de activiteit!
In de internationale trein, stoppen die ook in Deurne tegenwoordig?bert sitters schreef: ↑wo 14 mar, 2018 03:47NicoVelo komt uit Belgie en met een internationaal fietskaartje mag je in Nederland ook in de spits met de fiets in de trein .
Die kan je helaas enkel in een station kopen en kosten 12 euro voor een enkel reis.Bert van Sprang schreef: ↑do 15 mar, 2018 12:33Zijn die internationale fietskaartjes op internet te krijgen? Zou ook een oplossing zijn voor een Nederlandse Wereldfietser.
Dank voor de nuttige info.bert sitters schreef: ↑wo 14 mar, 2018 03:47NicoVelo komt uit Belgie en met een internationaal fietskaartje mag je in Nederland ook in de spits met de fiets in de trein .
Ik ken in Nederland geen belangrijk station meer zonder lift.
Ik zal het in geval er geen lift is dan toch maar bij de beproefde methode houden: fietstassen er af en in twee of drie keer de trap op ( of af). Vaak krijg ik dan spontaan hulp aangeboden. Dat is sympathieker en veiliger dan de roltrap.keesswart schreef: ↑wo 14 mar, 2018 10:52Zorg er ook voor dat de fiets niet tegen de wand naast het bewegende deel van de trap komt, want dan kun je uit balans raken (is me zelf ooit overkomen; ik wist toen nog net overeind te blijven). Ga daarom zelf op het linkerdeel van de trap staan (zodat haastige reizigers niet gaan proberen om je te passeren, waardoor je tegen de wand gedrukt zou kunnen worden) en hou je fiets op veilige afstand van de rand.
Op station Amersfoort heb ik eens een wereldfietser met fiets van de roltrap zien vallen. Dat zag er naar uit. Sindsdien neem ik liever de lift, als die het tenminste doet en er geen rij voor staat.
Beste Nico, maak je geen zorgen. Op het station Roosendaal zijn liften, maar die heb je waarschijnlijk niet nodig, want de Intercity richting Zwolle (die jij moet hebben voor 's Hertogenbosch) vertrekt waarschijnlijk vanaf het zelfde perron. Ook het station 's Hertogenbosch heeft liften. Hier stap je over op de Intercity richting Venlo.nicolevelo schreef: ↑do 15 mar, 2018 13:14Ik zal het in geval er geen lift is dan toch maar bij de beproefde methode houden: fietstassen er af en in twee of drie keer de trap op ( of af). Vaak krijg ik dan spontaan hulp aangeboden. Dat is sympathieker en veiliger dan de roltrap.keesswart schreef: ↑wo 14 mar, 2018 10:52Zorg er ook voor dat de fiets niet tegen de wand naast het bewegende deel van de trap komt, want dan kun je uit balans raken (is me zelf ooit overkomen; ik wist toen nog net overeind te blijven). Ga daarom zelf op het linkerdeel van de trap staan (zodat haastige reizigers niet gaan proberen om je te passeren, waardoor je tegen de wand gedrukt zou kunnen worden) en hou je fiets op veilige afstand van de rand.
Op station Amersfoort heb ik eens een wereldfietser met fiets van de roltrap zien vallen. Dat zag er naar uit. Sindsdien neem ik liever de lift, als die het tenminste doet en er geen rij voor staat.
Eerlijk gezegd kon ik me dit niet zo goed voorstellen, omdat in de spits de Nederlandse treinen vaak bomvol zitten en een conducteur van een afstand niet aan je neus kan zien dan je een internationaal ticket hebt. Aangezien de voorwaarden bij NS nogal goed verstopt zijn, heb ik gebeld met NS Internationaal. Daar heeft men de voorwaarden opgesnord en mij verteld dat de fiets mee mag in de internationale trein (in dit geval ging het om de 'Intercity Brussel'), maar dat bij aankomst op een Nederlands station na de overstap de Nederlandse voorwaarden t.a.v. het vervoer van de fiets van toepassing zijn.bert sitters schreef: ↑do 15 mar, 2018 12:02Die regel met het internationale fietskaartje met de fiets mee in de spits geldt ook voor aansluitende binnenlandse treinen. NicoVelo moet dus in Begie een internationaal fietskaartjes kopen naar Deurne.