https://www.r-m.de/nl/e-bike/supercharg ... ohloff-hs/
Deze heeft alles...
Deze heeft alles...
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Fedor schreef: ↑wo 28 feb, 2018 18:00Er zijn sowieso weinig electrische fietsen met Rohloff (altijd in combinatie met middenmotor). Idworx is per definitie nog tegenstander van de riem (ook op de manueel aangedreven fietsen) dus dan blijft er weinig over.Ed kettingvet schreef: ↑wo 28 feb, 2018 16:04Wat mij erg opvalt in mijn speurtocht is dat ik weinig Rohloff / beltdrive combinaties vind.
De RieseMuller met Rohloff heeft idd ook een ketting (in een chainglider). Alleen de Koga heeft een riem (maar een ketting is ook mogelijk).
Tja op je eigen gevoel afgaan zou ik zeggen.
BTW: Als een beetje een idee over wat je wil? Je bent vanaf april 2017 bezig maar ik werk nog niet echt een voorkeursrichting...
https://www.radfahren.de/test-teile/e-b ... e-verbaut/Wat mij erg opvalt in mijn speurtocht is dat ik weinig Rohloff / beltdrive combinaties vind.
Ik heb aan bepaalde onderdelen bewust minder aandacht geschonken.loknor schreef: ↑vr 09 mar, 2018 09:59- Frame design
- Suntour Aion Vork met ThruAxle versus Suntour NCX vork met snelspanner
- Dikkere banden zullen iets duurder zijn.
- FSA cockpit versus Merida eigen merk. Dat ga je niet merken, maar R&M zal op dit punt wat duurder inkopen, komt ook door de schaal van Merida.
De R&M heeft dikkere banden en een stuk meer travel voorin, maar ik denk dat je met de Merida banden prima uit de voeten kan komen. Ik rijd zelf met 42mm op mijn Razer, geen vering en dat gaat heel comfortabel. Voor een incidenteel bospad gaat dat vooralsnog uitstekend.
Resumerend: Als je echt offroad stukken moet doen is de R&M duidelijk beter uitgerust, maar voor gebruik op de weg (inclusief nette bospaadjes) ga je er prima uitkomen met de Merida, waarbij de Merida vermoedelijk net wat efficienter gaat zijn (die dikke banden zijn erg zwaar en lopen niet super op de weg).
Het gat is financieel dusdanig dat ik kijkend naar jouw eisen ik dat geld in mijn zak zou houden. Was het verschil rond de 250,- had ik de R&M overwogen.
Ik mag aannemen dat je dan op de geasfalteerde ringweg blijft?vikinger schreef: ↑vr 09 mar, 2018 11:31Met het oog op een drie weekse toer met bagagekar door Ijsland ben ik zinnes deze aan te kopen!
Bedoeling is om met de 650w batterij de 100-km te halen.
Is deze e-bike geschikt voor mijn reisdoelstellingen?
Grtz
https://www.bulls.de/produkt/bulls-e-st ... -45141_ZEG
Als je met jouw vraag bedoelt 'zal ik op één acculading 100 km halen,' dan is het antwoord: 'hoogstwaarschijnlijk niet'. Maar dat hangt allemaal af van hoe je met ondersteuning om gaat. Volgens veel metingen zit je al snel aan 10 Wh/km met een conventionele pedelec. Zo haal je dus geen 100 km (het is trouwens Wh, geen W, als om capaciteit gaat). Niet in IJsland en ook niet in Nederland. Niet op asfalt en zeker niet op onverhard. Helemaal niet met een fietskar erachter. In dat geval kun je best een tweede accu meenemen.vikinger schreef: ↑vr 09 mar, 2018 11:31Met het oog op een drie weekse toer met bagagekar door Ijsland ben ik zinnes deze aan te kopen!
Bedoeling is om met de 650w batterij de 100-km te halen.
Is deze e-bike geschikt voor mijn reisdoelstellingen?
Grtz
https://www.bulls.de/produkt/bulls-e-st ... -45141_ZEG
Vanmorgen wat gaan rijden met de Merida en gekocht.Ed kettingvet schreef: ↑vr 09 mar, 2018 11:41Ik heb aan bepaalde onderdelen bewust minder aandacht geschonken.
B.v.b. de verende vork ... ik denk deze of per direct of nadien eraf te zwieren en een vast exemplaar te monteren.
Waarom meteen ... wel, fietsenmaker neemt deze dan over.
Ik rijd nu eenmaal liever zonder vering, en een vaste vork leent zich makkelijker tot opbouw lowrider.
Bij monteren vaste vork zal ook de bandenkeuze worden gemaakt, ook dan is fietsenmaker bereid tot overname banden.
De Riese & Müller is ook wat zwaarder dan de Merida.
Vermoedelijk is het frame daar grotendeels verantwoordelijk voor.