Fedor schreef: ↑wo 28 feb, 2018 18:00Er zijn sowieso weinig electrische fietsen met Rohloff (altijd in combinatie met middenmotor). Idworx is per definitie nog tegenstander van de riem (ook op de manueel aangedreven fietsen) dus dan blijft er weinig over.Ed kettingvet schreef: ↑wo 28 feb, 2018 16:04Wat mij erg opvalt in mijn speurtocht is dat ik weinig Rohloff / beltdrive combinaties vind.
De RieseMuller met Rohloff heeft idd ook een ketting (in een chainglider). Alleen de Koga heeft een riem (maar een ketting is ook mogelijk).
Tja op je eigen gevoel afgaan zou ik zeggen.
BTW: Als een beetje een idee over wat je wil? Je bent vanaf april 2017 bezig maar ik werk nog niet echt een voorkeursrichting...
Ik ben er nu eenmaal wel voor bekend van een hoop geduld te kunnen opbrengen voor aankoop van bepaalde spullen.
Zeker als het over een naar mijn norm serieus bedrag gaat.
Situatie tot nog toe:
Half maart verwacht de fietsenmaker een Merida testfiets.
Verder heb ik intussen al heel veel zoekwerk verricht via google, echter nog niet veel gevonden waar ik nieuwsgierig naar ben.(Op bezoek gaan bij verschillende fietsenmakers is moeilijk voor me).
M.a.w. hoe meer ik me al lezende informeer hoe meer ik benieuwd ben naar zowel Beltdrive als Rohloff.
Riese&Müller had /heeft de charger GX Rohloff, dus Belt en Rohloff maar dan zal ik mezelf moeten gaan overtuigen om mijn budget nogal drastisch te verhogen.
Deze fiets is ook nogal aan de zware kant.
Verder werkt dit merk met nuvinci op andere modellen.
Bij ketting / derailleur is er natuurlijk oneindig veel keus, daar staat de Merida E-SPRESSO SPORT 511 dus te wachten op een testrit.
Ik zal daarna ook hebben ondervonden hoe ik deze systemen t.o.v. elkaar ervaar.
Misschien word ik dan helemaal over de streep getrokken om te gaan voor de moderne technieken, Belt / Rohloff dus en dieper in de buidel te tasten.