Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veiling verkoop santos fietsen - Forum Wereldfietser

Veiling verkoop santos fietsen

Op de veling site van BVA auctions staan een paar santos fietsen te koop, ook met rohloff naaf.

Mario
Is dit niet van vorig jaar? Als ik de sluitingstijd zie staat er februari 2017
Die fietsen in het eerste linkje zijn idd van 2017. De rest van de links zijn wel actueel.
Eerste link bij deze verwijderd :oops:

De andere Santossen zijn van (voormalige) Bike Passion geweest in Almkerk. Is enige tijd een erkende dealer geweest. Doet nu alleen nog maar bikefittings (onder een andere naam) en iemand anders gebruikt de zaak voor reparaties en beurten.
Het mooiste is nog, je betaald geen 21% btw.

Mario
supermario schreef:
do 08 mar, 2018 09:10
Mario
Alleen de 16% (dacht ik) veilingkosten zijn een aandachtspuntje :wink:
Potverdorie. Die Passoni...kwijl...in mijn maat ook nog eens.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/31742/10469206
passoni.jpg
Jammer dat deze zaak niet meer bestaat, was een erg mooie zaak met kundige mensen.
Bert van Sprang schreef:
do 08 mar, 2018 10:04
Jammer dat deze zaak niet meer bestaat, was een erg mooie zaak met kundige mensen.
En bij mij om de hoek... idd zonde :(

Toch vreemd dat er nu pas een veiling is. De zaak is al een jaar geleden gestopt/gewijzigd. Ik had gedacht dat alles gewoon in de uitverkoop was gegaan (ben daarna ook niet meer binnen geweest).

Hier de hele kavellijst, er kunnen nog wel meer interessante zaken tussen zitten (zadels, kleding e.d.)
https://www.bva-auctions.com/auction/category/31742
Berger schreef:
do 08 mar, 2018 09:25
supermario schreef:
do 08 mar, 2018 09:10
Mario
Alleen de 16% (dacht ik) veilingkosten zijn een aandachtspuntje :wink:
Volgens mij bedraagt je aandachtspuntje geen 16%, maar +/- 19,5%

- gewone veiling, producten met BTW: dan bedraagt de totale opslag op de kale biedingsprijs bij BVA grofweg 40%
- gewone veiling, producten zonder BTW; de opslag op de kale biedingsprijs bedraagt bij BVA dan 16% + 16%* 21% = 19,36%

Over de 16% veilingkosten wordt wel altijd BTW geheven. Deze veilingkosten worden namelijk als een apart product/dienst beschouwd, niet vrijgesteld van BTW.