Idworx gebruikt bijv. voor de ER ook 32 spaken.supermario schreef: ↑do 08 feb, 2018 20:35Zijn er fietsers die 28 inch met rohloff naaf met 32 spaken hebben en wat is jullie ervaring
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Idworx gebruikt bijv. voor de ER ook 32 spaken.supermario schreef: ↑do 08 feb, 2018 20:35Zijn er fietsers die 28 inch met rohloff naaf met 32 spaken hebben en wat is jullie ervaring
M.b.t. Rohloff en 32-gaats, volgens de Vakantiefietser: "Omdat het wiel symmetrisch is gespaakt, is het minstens even sterk als een 48 spaaks wiel met een cassette, die dus ‘paraplu’ gespaakt is."supermario schreef: ↑do 08 feb, 2018 20:35Ik kan een mooie 28 inch vsf fiets kopen met rohloff naaf. Ik twijfel om dat de rohloff naaf 32 spaken heeft. Vraag mij nu af of ik geen spaak problemen krijg. Ben 93 kilo en fiets met ongeveer 22 kilo aan bagage.
Zijn er fietsers die 28 inch met rohloff naaf met 32 spaken hebben en wat is jullie ervaring
Mario
Kan ook best een verkooppraatje zijn (koop die duurdere rohloff fiets maar), zie weinig technische onderbouwing; in theorie klopt het vast wel, maar in de praktijk maakt het niet zo heel erg veel uit; hoe weet je of de bespaking van dezelfde kwaliteit is? het is (m.i. veel) belangrijker of het wiel goed gebouwd is..mikefiets schreef: ↑vr 09 feb, 2018 01:14Volgens de Vakantiefietser is een 32-spaaaks Rohloff dus heel veel sterker dan een 'gewone' 36-spaaks met cassette (mits de bespaking natuurlijk van dezelfde kwaliteit is). 36-spaaks Rohloff zal neem ik aan sterker zijn dan 32-spaaks Rohloff, maar beiden zijn sowieso veel sterker dan paraplu gespaakt.
het wordt wel vervelend als je later nog aan de spaken wilt draaien als de nippels wat vaster gecorrodeerd zitten. Dan torderen de spaken en gaat de buiging ook het rondje mee. Auw!
Leuk leuk leuk! benieuwd naar de foto's!supermario schreef: ↑wo 14 feb, 2018 17:08Heb met een mooie Santos gekocht met
Naaf nummer: 181219. Is interne naaf.
Zal later proberdn een foto te plaatsen
Mario