Tubus heeft hiervoor een adapterset.
vb:
https://www.bol.com/nl/p/tubus-adapter- ... country=BE
Is bij bovenstaande niet leverbaar, maar ongetwijfeld op andere plaasen nog wel.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Aluminium.Travelmaster schreef: ↑ma 15 jan, 2018 15:05Wat voor voorvork is het? Een verende, of een vaste? Carbon, staal, aluminium, titanium, hout?
Zonder veel meer info over de fiets is elk advies denk ik inderdaad niet meer dat een onzekere slag in de lucht.Travelmaster schreef: ↑ma 15 jan, 2018 15:36Op een trekkingfiets? Doe anders eens een plaatje? Want de vorm van de vork kan ook nog uitmaken voor de uiteindelijke oplossing.
Inderdaad. Zonder zinnige info geen zinnig advies.
Hiermee ga ik aan de slag.hoogframe schreef: ↑di 16 jan, 2018 11:57hier https://www.rosebikes.nl/artikel/tubus- ... aid:113539 hebben ze deze twee.
de bovenste voor iets dikkere diameters vind ik erg goedkope indruk maken,slangenklemmen samen met een lipje met wat schroefdraad er in en dan een boutje er doorheen tegen de lak van je voorvork aan....
een U-vormige beugel (google eens op 'uitlaatklem', maar dan heb je al snel een te grote diameter) kan ook. doe wel iets stugs tussen klem en voorvorkbuis, zodat je je vorkbuis niet beschadigd.
of struin eens een 'bagagedrager-onderdelen' deel van een site met fietsspullen af. dan vind je ook wel iets geschikts.
Zitten er niet juist daarom ook rubbers bij die beugeltjes? Bij gebrek hieraan kun je natuurlijk ook een afgedankte binnenband gebruiken om insnijding en of schade doordat het alsnog gaat schuren te beperken.hoogframe schreef: ↑zo 21 jan, 2018 19:57beste tirre,
wil je alsjeblieft (toch) een foto van je fiets en vooral de voorvork plaatsen, want er zijn hier meerdere mensen die je wat gerichter advies willen geven (dan ik met wat onderdelen-tips). zo hopen we te voorkomen dat je je voorvork meer leed dan plezier doet.
ik heb de beugeltjes van Tubus (op de afbeelding hierboven) laatst bij Rose bestelt en mij viel op dat die aan de binnenkant niet mooi rond waren, maar enkele gekromde vlakken hebben en dan weer een inkeping. ik ga inde toekomst echt opletten met monteren hoe dit op de buizen van een voorvork drukt/aansluit: egaal/gelijkmatig kan minder kwaad dan meer plaatselijke hoge(re) druk. ik heb meerdere brekende voorvorken van dichtbij meegemaakt en 'je wordt er niet knapper van' zal ik maar zeggen.
groet! hoogframe
hoogframe schreef: ↑zo 21 jan, 2018 19:57beste tirre,
wil je alsjeblieft (toch) een foto van je fiets en vooral de voorvork plaatsen, want er zijn hier meerdere mensen die je wat gerichter advies willen geven (dan ik met wat onderdelen-tips). zo hopen we te voorkomen dat je je voorvork meer leed dan plezier doet.
Dat ik geen foto van de voorvork plaats ligt simpel aan het feit dat ik niet goed weet hoe dat in zijn werk gaat.De ouderdom hé.
Voorlopig ga ik eens testen of het met een spanring en een stukje binnen band lukt, als dit niet lukt zal ik aan mijn kinderen of kleinkinderen om alsnog een foto van de voorvork te plaatsen.
En wat denk je wat de eerste vraag is die Marten dan stelt?
Dat hoeft je er toch niet van te weerhouden om te vertellen (in woorden) waar het om gaat?