Dat is niet nodig: iedere keer dat je remt gaan die blokjes naar de velg toe.
Is het probleem wellicht dat één van de blokjes aanloopt? Zo niet, dan is er geen probleem.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het 'bijstellen' van het evenwichtspunt tussen de veren via de schroefjes die hiervoor voorzien zijn op V-brakes heeft niets te maken met 'morrelen aan de installatie/instellingen', maar is zowel de meest logische als noodzakelijke manier om V-brakes echt goed af te stellen.
Bij veel modellen kun je de veerspanning ook instellen door te kiezen uit één van de drie beschikbare gaatjes in de remnokken. Helaas is die afstelling in mijn geval wat grof. De oplossing van Eric kan ik dus eens overwegen, maar voorzichtig natuurlijk.De Vakantiefietser schreef: ↑za 13 jan, 2018 18:49Bij V-Brakes kun je ook de veerspanning verhogen door de veer met steeksleutel 8 iets te verbuigen. Hierdoor wordt de veerspanning hoger en trek je het systeem wat beter door het vuil heen. Ik deed dit altijd bij wereldfietsen. Maar wij verkopen niet meer zo vaak V-brakes, want het zijn meestal Magura HS33 hydraulische velgremmen.