Voor dagelijks woonwerk verkeer rij ik meestal elektrisch (achterwielmotor), in de vrije tijd en de fietsvakanties monteer ik een motorloos wiel, en gaat de batterij van het frame. In 15 minuten doe ik zo'n switch.jumbo schreef: ↑zo 07 jan, 2018 14:51Tweede vraag : fiets je elektrisch ? ( pinion met achterwielaandrijving )WimB schreef: ↑zo 07 jan, 2018 14:00Foto van het voorste tandwiel zie je dit over het hele tandwiel of alleen het deel wat op de foto staat?Jan_R schreef: ↑za 06 jan, 2018 16:44
Het is eerder het voorste tandwiel wat het harder te verduren kreeg. Achteraan valt het nog mee. Trek zelf de conclussies uit bijgaande fotos. 2 tandwielen en een riem vervangen vind ik na zo'n afstand echt geen probleem. Ik heb er ondertussen toch bijna 2 jaar zorgeloos plezier van gehad, en dat is het belangrijkste.
Dit betekent dat eigenlijk 3 tandwielen en 1 riem in de running zijn, wat slijtage vaststellingen iets complexer maakt. Dus 1 39T voortandwiel, en tot voor kort 2 30T achtertandwielen. Deze 2 laatste heb ik nu beiden vervangen door 32T. Het tandwiel op het motorwiel, heeft er zo'n 20000km op zitten. Deze op het motorloos wiel zo'n 7000 km. Het voorste tandwiel heeft dus het totaal verwerkt.
De foto van het achtertandwiel (samen met het voortandwiel) is van het motorwiel met 20000km. Ik weet het , geen doorsnee situatie