Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rust op de Veluwe? - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Rust op de Veluwe?

145 berichten
Roodborst schreef:Tja leuke discussie over het vliegverkeer. Ik woon circa 17 km van Schiphol en op de route van inkomend vliegverkeer. Boven mijn woning gaat het landingsgestel uit. De overlast is niet te beschrijven. Dus enige eerlijke verdeling van het vliegverkeer, overlast, zou mij wel goed uitkomen.
Een eerlijke verdeling zou zijn dat mensen die veel vliegen, daar veel overlast van ondervinden en zij die niet vliegen geen overlast ervaren.

Ik vind het ook vreemd dat veel mensen die van mening zijn dat men geen afval op de grond mag werpen, niet in iemands voortuin mag urineren, geen keiharde muziek mag opzetten op 23 uur 's avonds het wel normaal vinden dat mensen het recht toe-eigenen om de lucht te vervuilen en lawaaihinder te veroorzaken voor het eigen plezier. (En dat heeft niets met sombermansdenken of doemdenken te maken.)

Renaat
Roodborst schreef:Tja leuke discussie over het vliegverkeer. Ik woon circa 17 km van Schiphol en op de route van inkomend vliegverkeer. Boven mijn woning gaat het landingsgestel uit. De overlast is niet te beschrijven. Dus enige eerlijke verdeling van het vliegverkeer, overlast, zou mij wel goed uitkomen.
Ik kan me hierbij wel wat voorstellen jawel hoor.
Als het om eerlijke verdeling gaat daar dringen diverse burgers ook op aan.
Om te beginnen met een herverdeling van het luchtruim.
Nu is het nog zo dat vliegtuigen die op Schiphol aan en afvliegen een steile curve naar 10 km hoogte maken. Lelystad moet op een hoogte van 1500 meter blijven in een straal van 100 km vanwege Schiphol! Als je het hebt over "eerlijke verdeling".
Kan ik mij wel in vinden :lol:
De opstelling van de huidige politiek is dat grote delen van Noord Holland, Overijssel, Drenthe, Noordoost-polder en Gelderland de overlast gaan krijgen van 50.000 toeristische vluchten erbij. Op Schiphol zal er niet minder gevlogen worden. Dat ben ik nog niet tegen gekomen in de stukken die ik gelezen heb.
Roodborst schreef:Tja leuke discussie over het vliegverkeer. Ik woon circa 17 km van Schiphol en op de route van inkomend vliegverkeer. Boven mijn woning gaat het landingsgestel uit. De overlast is niet te beschrijven. Dus enige eerlijke verdeling van het vliegverkeer, overlast, zou mij wel goed uitkomen.
Uiteindelijk is het doel van Lelystad, Schiphol verder te laten groeien voor intercontinentaal en vrachtverkeer. Feitelijk betekend dat de overlast voor jou alleen verder zal toenemen door meer zwaar vrachtverkeer met oude toestellen en grotere vliegtuigen geschikt voor intercontinentaal verkeer die op Schiphol landen en starten. Misschien toch wel een punt om over na te denken voordat je iedere nacht door een brakke vracht Tupolev wakker wordt omdat ie niet omhoog komt vanwege de te zware lading. Die kleine vakantie vliegtuigjes zijn de beroerdste vliegtuigjes niet.
joukon schreef:Dat ben ik nog niet tegen gekomen in de stukken die ik gelezen heb.
Dat wat niet geschreven is is vaak het interessantst.
beste PietV,

ik bedoelde eerder echt 'dilution is the solution to pollution' (vanuit luchtkwaliteit-oogpunt, zeg maar) en met 'verdeel en heers' (qua proces van onze overheid/ 'bestuur') ben ik het ook eens :D

groet! hoogframe