door
123456 » za 25 nov, 2017 09:49
Inge1 schreef:Willem en Martin - fijn te horen dat die tas goed bevalt. En aangezien er in de toekomst nog wel meer vliegreizen zullen komen ga ik die voor mijn ruimbagage gebruiken. Doen jullie nog iets speciaals om de sluitclip goed dicht te houden?
Oh ja, net terug gelezen - jullie gebruiken een lange spanband eromheen
. Weet je toevallig welke lengte hij is bij gebruik van 4 tasen?
Dag Inge,
Ik heb even gekeken. Mijn spanband is 300 cm lang en 2,5 cm breed. Daarmee red ik het net met vier Ortliebtassen. Overigens zou je er ook twee kunnen gebruiken van elk 150 cm.
Tip is om een felgekleurde spanband te gebruiken. Dan zie je je flightbag makkelijker als je bij de bagageband staat te wachten.
Doe de fietstassen wel met beleid in de flightbag. Dus met de haken naar binnen, en om en om.
De sluitclip is natuurlijk altijd een zwakke schakel. Je moet de tas er niet aan optillen! Zodra je alle lucht uit de bag heb geperst, rol je m zo goed mogelijk op. Daarna gaat de spanband er overheen. Zo voorkom je dat ie kan blijven haken bij de bagageafhandeling.
We hebben de flightbag 1x achterop de fiets meegenomen (zoals Martin). (De Ortlieb rollerbag vind ik fijner achterop.) De andere keren gebruikten we de flight bag als stuff sack voor het bubbelplastic, buisfoam etc om deze bij een hotel te stallen (bij een ronde) of als pakket door te sturen naar het eindpunt.