Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 fietsen in 1 doos ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

2 fietsen in 1 doos ?

Van de topicstarter hebben we inmiddels nooit meer wat gehoord :evil:

Dirk
Inge1 schreef:Dat is goed om te weten.

Twijfel of ik ipv de bigshopper deze aanschaf: https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... htbag.html weegt 200gr.
Die heb ik in 2014 gekocht, reuze handig maar het is wel lastig te sluiten. Bang dat er iets uit zou vallen. Daarom deed ik er een spanband om (van die zwart-rode banden met een klemmende gesp).
Martin E. van Doornik schreef:
Inge1 schreef:Dat is goed om te weten.

Twijfel of ik ipv de bigshopper deze aanschaf: https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... htbag.html weegt 200gr.
Die heb ik in 2014 gekocht, reuze handig maar het is wel lastig te sluiten. Bang dat er iets uit zou vallen. Daarom deed ik er een spanband om (van die zwart-rode banden met een klemmende gesp).
Precies, wij ook. Zorg voor 1 spanband die lang genoeg is, zodat ie er precies 2x omheen past, zoals een lint om een cadeau. Dan is het bomb proof, en je kunt het goed tillen.

Het fijne van deze flight bag is dat je er 4 fietstassen in kwijt kunt. (Niet dat we altijd zoveel bij ons hebben, maar soms gaat het niet anders.)
willem.m schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Inge1 schreef:Dat is goed om te weten.

Twijfel of ik ipv de bigshopper deze aanschaf: https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... htbag.html weegt 200gr.
Die heb ik in 2014 gekocht, reuze handig maar het is wel lastig te sluiten. Bang dat er iets uit zou vallen. Daarom deed ik er een spanband om (van die zwart-rode banden met een klemmende gesp).
Precies, wij ook. Zorg voor 1 spanband die lang genoeg is, zodat ie er precies 2x omheen past, zoals een lint om een cadeau. Dan is het bomb proof, en je kunt het goed tillen.

Het fijne van deze flight bag is dat je er 4 fietstassen in kwijt kunt. (Niet dat we altijd zoveel bij ons hebben, maar soms gaat het niet anders.)
Afbeelding

Bij het wegrijden van de luchthaven van Dublin. Bovenop de bagagedrager ligt goed zichtbaar de zwarte flightbag, waarin gereedschappen en regenkleding zijn gestopt. Weer daarbovenop mijn jas, die ik zonet had uitgetrokken omdat het nog warm was – 28 augustus 2014.
Het is dit hier: https://www.google.nl/maps/@53.428926,- ... 312!8i6656
Ik zag op de rotonde met de R132 een camerawagen van Google Streetview voorbij rijden, maar aan de datum op de onderrand te zien dus nog niet in beeld....
En ik zie hier zowaar een fietspad. Fietspaden ben ik in 1979, 1986, 1993 en 2004 in Ierland nergens tegengekomen. Heeft het vliegveld van Dublin ook al een bike pit zoals in Keflavik, waar je je fiets na de vlucht rijklaar kunt maken?
keesswart schreef:En ik zie hier zowaar een fietspad. Fietspaden ben ik in 1979, 1986, 1993 en 2004 in Ierland nergens tegengekomen. Heeft het vliegveld van Dublin ook al een bike pit zoals in Keflavik, waar je je fiets na de vlucht rijklaar kunt maken?
Ik ben in 2002 (met de auto weliswaar) ook langs Dublin Airport gereden. Het was een oude, smalle drukke weg. In 2014 herkende ik de omgeving niet meer, de infrastructuur rondom de nieuwe terminalgebouwen is alles gemoderniseerd. Ja, zelfs gaat er een fietspad mooi tot voor de deur van de terminal. Schiphol niet eens. Ik heb geloof ik daar geen bike-pit aangetroffen, ik deed het alles zelf met het in elkaar zetten van m'n fiets. Maar vanaf de rotonde in de R132 (Swords Road) naar Dublin (tot centrum 12 km) zijn er geen fietspaden meer. Tegenover de Holy Child Church (belangrijk oriëntatiepunt) stond er ineens een rood, rond bord met witte balk. Toch reed ik maar tegen het eenrichtingsverkeer in. Er zijn op doorgaande straten busbanen (met de witte letters Lána bus op het wegdek), die ook gecombineerd zijn met fietssymbolen. Ook buiten Dublin, zoals in Bray. Kijk goed uit voor de blauw-gele autobussen, die je wel eens wegdrukken. Ik droeg daar een geel veiligheidshesje. Dergelijke taferelen als deze hier heb ik met mijn eigen ogen gezien: https://www.youtube.com/watch?v=RwqRqIvo4GU
Naarmate de stad naderde, schoot het niet erg op met van stoplicht tot stoplicht rijden. Het was rond vijf uur 's middags, dus drukke spitsuur....
Ik woon in Westernieland en het ligt precies op dezelfde breedtegraad als Dublin Airport en ook nog precies op dezelfde afstand links en rechts van het nul-meridiaan! Toch groeien hier palmbomen en heb die ook gezien tot vlakbij Belfast! Ierland, héérlijk fietsland!
Dit hier is mijn eigen video: https://www.youtube.com/watch?v=4hFzKX0e7rU&t=6s

Afbeelding
Willem en Martin - fijn te horen dat die tas goed bevalt. En aangezien er in de toekomst nog wel meer vliegreizen zullen komen ga ik die voor mijn ruimbagage gebruiken. Doen jullie nog iets speciaals om de sluitclip goed dicht te houden?

Oh ja, net terug gelezen - jullie gebruiken een lange spanband eromheen :roll: . Weet je toevallig welke lengte hij is bij gebruik van 4 tasen?

Martin las net jouw verhaal terug met foto waarin je de flightbag gebruikt voor oa regenkleding. Zou de tas het overleven om 2 maanden op de bagagedrager te liggen met de tent erin. Ik gebruik hiervoor nu een exped drybag. Dat zou weer wat grammen schelen.
Inge1 schreef:Willem en Martin - fijn te horen dat die tas goed bevalt. En aangezien er in de toekomst nog wel meer vliegreizen zullen komen ga ik die voor mijn ruimbagage gebruiken. Doen jullie nog iets speciaals om de sluitclip goed dicht te houden?

Oh ja, net terug gelezen - jullie gebruiken een lange spanband eromheen :roll: . Weet je toevallig welke lengte hij is bij gebruik van 4 tasen?
Dag Inge,

Ik heb even gekeken. Mijn spanband is 300 cm lang en 2,5 cm breed. Daarmee red ik het net met vier Ortliebtassen. Overigens zou je er ook twee kunnen gebruiken van elk 150 cm.

Tip is om een felgekleurde spanband te gebruiken. Dan zie je je flightbag makkelijker als je bij de bagageband staat te wachten.

Doe de fietstassen wel met beleid in de flightbag. Dus met de haken naar binnen, en om en om.

De sluitclip is natuurlijk altijd een zwakke schakel. Je moet de tas er niet aan optillen! Zodra je alle lucht uit de bag heb geperst, rol je m zo goed mogelijk op. Daarna gaat de spanband er overheen. Zo voorkom je dat ie kan blijven haken bij de bagageafhandeling.

We hebben de flightbag 1x achterop de fiets meegenomen (zoals Martin). (De Ortlieb rollerbag vind ik fijner achterop.) De andere keren gebruikten we de flight bag als stuff sack voor het bubbelplastic, buisfoam etc om deze bij een hotel te stallen (bij een ronde) of als pakket door te sturen naar het eindpunt.
keesswart schreef:En ik zie hier zowaar een fietspad. Fietspaden ben ik in 1979, 1986, 1993 en 2004 in Ierland nergens tegengekomen.
Hallo Keesswart,
Hier nog twee foto's van fietspaden in Dublin. Er wordt blijkbaar aan goede fietsvoorzieningen gewerkt. Dit hier is langs de N11 vanuit Bray. Een belangrijk oriëntatiepunt aan deze weg is de "Eiffeltoren" van de RTÉ, Radio Telefis Éireann. Datum foto's 31 aug. 2014. Zonnig weer met 30 graden! En ik heb zonder landkaart door Ierland gefietst. Er gaat haast geen dag voorbij of ik denk nog vaak aan Ierland.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb even gekeken. Mijn spanband is 300 cm lang en 2,5 cm breed. Daarmee red ik het net met vier Ortliebtassen. Overigens zou je er ook twee kunnen gebruiken van elk 150 cm.
Willem - top mega dank voor het kijken erna :D Dan mag ik naast de flight bag opzoek naar 2x spanbanden van minimaal 150cm. ga letten of ik mooie knalkleuren tegenkom. Ik heb 2x Arkel Dolphin 48L achter en 32L voor dus dat zou dan net moeten passen.
Doe de fietstassen wel met beleid in de flightbag. Dus met de haken naar binnen, en om en om.
Je beschrijving van de tassen in de flightbag te doen is ook mijn manier van ze thuis weg te leggen. Komt goed :wink:
De sluitclip is natuurlijk altijd een zwakke schakel. Je moet de tas er niet aan optillen! Zodra je alle lucht uit de bag heb geperst, rol je m zo goed mogelijk op. Daarna gaat de spanband er overheen. Zo voorkom je dat ie kan blijven haken bij de bagageafhandeling.
Zal hier zeker op letten - problemen met ergens aan blijven haken liever niet.
We hebben de flightbag 1x achterop de fiets meegenomen (zoals Martin). (De Ortlieb rollerbag vind ik fijner achterop.) De andere keren gebruikten we de flight bag als stuff sack voor het bubbelplastic, buisfoam etc om deze bij een hotel te stallen (bij een ronde) of als pakket door te sturen naar het eindpunt.
Het stallen bij een hotel gaat voor mij niet lukken omdat het geen rondje is. Zal eens met de jeugdherberg in San Francisco contact opnemen of doorsturen naar hen een optie is. En als dat geen optie is eens checken bij hen of zij een andere mogelijkheid weten.
Het is voor jou fijn als je weet dat je niet onnodig spullen meezeult.

Ik denk dat naar een jeugdherberg opsturen en daar stallen geen probleem zal zijn. Ben wel benieuwd wat pakketpost in de VS kost. (In Ierland, toen wij onze spullen naar de camping stuurden, was het maar 10 euro ofzo.)
Klopt dat zou erg fijn zijn. Dan zou ik zowel de fietshoes als flightbag + buizen materiaal vannuit Vancouver kunnen doorsturen.

Zal straks als ik achter de computer zit - nu tablet - ze eens een mailtje sturen.
dik5 schreef:Van de topicstarter hebben we inmiddels nooit meer wat gehoord :evil:

Dirk
Daar heb je helemaal gelijk in Dirk, maar bij deze, allemaal bedankt voor alle input, en ik zal er nog even over nadenken :? :wink:

ik deed altijd m'n fiets in een slaapzak als bescherming, werkt prima, als je het niet erg vind dat er wat gaten in de slaapzak komen en wat kettingvet. :D
Ik sluit me volledig bij r2d2 aan.

Kan nu weer wat dingen aanschaffen voor de bagage en fiets.

Aanvulling: zojuist bericht gehad van de jeugdherberg in SFO en daar kan ik fijn spullen naar doorsturen - scheelt verpakkings boodschappen doen en onnodig extea bagage meenemen.