Additionally, paste this code immediately after the opening tag: CNL Utrecht-München - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

CNL Utrecht-München

.
Als ik het probeer, vind ik hem wel. Bijvoorbeeld op 25 juni 2017: dan vertrekt de EC 114 om 8:42 uit Klagenfurt en komt deze om 20:08 aan in Düsseldorf, waarvandaan diezelfde avond nog drie regionale treinen naar Arnhem en twee naar Venlo rijden .
De EC 114 rijdt na Düsseldorf nog verder tot Dortmund, waar die om 20:54 arriveert. Daar is de laatste trein naar Enschede dan al vertrokken. Als je geluk hebt en alles planmäßig verloopt, zou je die avond nog van Essen (slechts 7 minuten overstaptijd) via Münster naar Enschede kunnen boemelen.
keesswart schreef:Als ik het probeer, vind ik hem wel. Bijvoorbeeld op 25 juni 2017: dan vertrekt de EC 114 om 8:42 uit Klagenfurt en komt deze om 20:08 aan in Düsseldorf, waarvandaan diezelfde avond nog drie regionale treinen naar Arnhem en twee naar Venlo rijden .
.
Dit is dezelfde trein die fud0 geboekt heeft vanaf Munchen met een ticket met fiets naar ieder station in Nederland voor 53,50

"dagtrein V 13.46 München A 20.08 Düsseldorf (reistijd: 6.22 uur)

Ik vertrek dan 13.46 uur en ben dan na 2x overstappen (in Düsseldorf en Arnhem), om 23.25 uur op mijn eindstation in NL."


Helaas vertrekt de trein in de andere richting, dus Dusseldorp-Klagenfurt , de EC 115 al om 07:51 uit Dusseldorp en dat redden de meeste Nederlanders niet.
arnob schreef:@Martin: dat is eenvoudig uit te zoeken via Bahn.de. De route die jij aangeeft vraagt minstens 1x (16 uur) of 3 `a 4 maal overstappen (18.46 of 18.16 uur reistijd. Het antwoord lijkt me "Nee".
Ik ben in Bad Gastein om 10.23 uur op de EC-trein ingestapt en de aankomst in Düsseldorf was 20.40 uur (na vertraging door de hoge waterstand van de Rijn tussen Mainz en Koblenz, daarnaast bleef de trein op Mainz HBF door spoorwerkzaamheden wel een half uur stil staan).
bert sitters schreef:Helaas vertrekt de trein in de andere richting, dus Dusseldorp-Klagenfurt , de EC 115 al om 07:51 uit Dusseldorp en dat redden de meeste Nederlanders niet.
Er is een Jugendherberge in Düsseldorf aan de linkeroever van de Rijn, tegenover de Altstadt, maar of de deur al vroeg open kan om het station te halen.... :?: Dan maar in Köln overnachten lijkt me beter en daar op de HBF tegenover de Dom instappen. De Jugendherberge van Köln staat pal tegenover Bahnhof Köln-Deutz, effe fietsen over de Hohenzollernbrücke en je bent er zo. Geen tijd om je tent af te breken, opvouwen en je fiets weer beladen.
Het is jammer dat de CNL niet meer bestaat, echter deze zomer ben ik met Flixbus van Amsterdam naar Passau gereist en ik vond het een bruikbaar alternatief.

rechtstreeks naar Wenen en naar München voor 50 euro!

https://shop.flixbus.nl/search?route=Am ... rrency=EUR

https://shop.flixbus.nl/search?route=Am ... rrency=EUR

De rechtstreekse verbinding naar Munchen is zonder fietsvervoer, maar ik heb inmiddels begrepen dat de fietsen dan in het bagageruim mee kunnen.

Bert
@Bert,

Is dat officieel, of hangt dat van de dienstdoende chauffeur af?
Dat de fiets mee kan is officieel, dit staat op de website:

Fietsen
Bij de meeste bussen is het mogelijk om een fiets van standaard formaat, zonder grote accessoires zoals kinderzitje, mee te nemen (max. 25 kg). De fiets kan tijdens je boeking bijgeboekt worden tegen een extra prijs van €9. Tijdens het boeken kun je tegelijk met het aantal personen selecteren hoe veel fietsen je mee wilt nemen (max. 1 fiets per persoon).

Als de route het niet toe laat om een fiets bij te boeken kun je je fiets in een geschikte transportbox/-tas verpakken. In dat geval wordt je fiets gezien als bijzondere bagage en moet deze worden geregistreerd via onze klantenservice (zie hierboven).
Bijzondere bagage
Elk stuk bagage dat de reguliere afmeting overschrijdt moet tijdens de boeking als bijzondere bagage worden aangemeld (bijv. ski’s/snowboard of muziekinstrumenten). Deze bagage moet vanaf 48 uur voor vertrek worden aangemeld via onze klantenservice: +49 (0)30 300 137 300*. De maximale afmeting van bijzondere bagage is 290 cm (= lengte + dubbele breedte + dubbele diepte) en mag maximaal 30 kg wegen. Iedere passagier mag maximaal één stuk bijzondere bagage bijboeken, maar garantie daarvoor bestaat niet. Elk stuk bijzondere bagage kost € 9 extra. Om schade aan je bagage of bagage van anderen te voorkomen verzoeken we je om je bijzondere bagage in een geschikte transportbox/-tas te verpakken.


Dus het verpakken in een geschikte hoes is een verzoek. Ook heb ik Flixbus gevraagd of ik ergens kan vinden op welke routes wel fietsvervoer (met Thule-dragers achter op de bus.) wordt aangeboden. Daar heb ik nog geen antwoord op gehad.

Bert
Aankomst in München om 23.20 uur, dan is het al nachtdonker, geen overstap op trein mogelijk en je moet daar maar zien te overnachten. Ik word al wagenziek op lange busreizen. Dat overkwam mij toen ik per bus naar Luxemburg ben geweest. Dat nooit meer.
Is dat hem? De nieuwe trein naar Düsseldorf, gistermiddag (14 oktober 2017) gefotografeerd vanuit een rijdende trein (daarom niet erg scherp) op station Arnhem Centraal.
Boven het rode fiets-logo staat een display met oranje letters: Düsseldorf staat er te lezen.

Afbeelding
Ja, dat is hem. Ik zie er die keren dat ik de trein zie staan alleen nooit iemand instappen. er zijn overigens meer plekken met fietslogo op die trein.
Prima verbinding.

Jan
Martin E. van Doornik schreef:Is dat hem? De nieuwe trein naar Düsseldorf, gistermiddag (14 oktober 2017) gefotografeerd vanuit een rijdende trein (daarom niet erg scherp) op station Arnhem Centraal.
Boven het rode fiets-logo staat een display met oranje letters: Düsseldorf staat er te lezen.

Afbeelding
Afgelopen zomer met vakantiefiets in de Nightjet van Wenen naar Düsseldorf. Daar overgestapt op deze trein naar Arnhem. Vandaar verder met NS naar Amsterdam. Prima verbinding voor fietsers, alleen stopt deze trein bijna overal.
Neem een ruime overstaptijd als je met deze trein naar Düsseldorf gaat en een aansluitende trein daar moet halen. Wij stonden in juni in Arnhem klaar voor de trein van 09.44. Die reed dus plotseling niet waarom was onduidelijk. We mochten de fietsen niet meenemen in de ICE en moesten wachten op de volgende trein van 10.44. Was voor ons gelukkig geen probleem omdat onze trein naar Bazel pas de volgende dag ging.