Dat de fiets mee kan is officieel, dit staat op de website:
Fietsen
Bij de meeste bussen is het mogelijk om een fiets van standaard formaat, zonder grote accessoires zoals kinderzitje, mee te nemen (max. 25 kg). De fiets kan tijdens je boeking bijgeboekt worden tegen een extra prijs van €9. Tijdens het boeken kun je tegelijk met het aantal personen selecteren hoe veel fietsen je mee wilt nemen (max. 1 fiets per persoon).
Als de route het niet toe laat om een fiets bij te boeken kun je je fiets in een geschikte transportbox/-tas verpakken. In dat geval wordt je fiets gezien als bijzondere bagage en moet deze worden geregistreerd via onze klantenservice (zie hierboven).
Bijzondere bagage
Elk stuk bagage dat de reguliere afmeting overschrijdt moet tijdens de boeking als bijzondere bagage worden aangemeld (bijv. ski’s/snowboard of muziekinstrumenten). Deze bagage moet vanaf 48 uur voor vertrek worden aangemeld via onze klantenservice: +49 (0)30 300 137 300*. De maximale afmeting van bijzondere bagage is 290 cm (= lengte + dubbele breedte + dubbele diepte) en mag maximaal 30 kg wegen. Iedere passagier mag maximaal één stuk bijzondere bagage bijboeken, maar garantie daarvoor bestaat niet. Elk stuk bijzondere bagage kost € 9 extra. Om schade aan je bagage of bagage van anderen te voorkomen verzoeken we je om je bijzondere bagage in een geschikte transportbox/-tas te verpakken.
Dus het verpakken in een geschikte hoes is een verzoek. Ook heb ik Flixbus gevraagd of ik ergens kan vinden op welke routes wel fietsvervoer (met Thule-dragers achter op de bus.) wordt aangeboden. Daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
Bert