Meadowhead's Mortonhall Caravan & Camping Park, Edinburgh
In 2000 betaalde ik 20 euro (solofietser + tent), op de website zie ik dat de prijzen inmiddels zijn gestegen tot 25 euro*

* All prices include 1 car, 2 people and children under 5
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Jij bent degene die zo nodig wil fietsen en daarom geen keuzevrijheid meer heeft, Bert, dat mag je de campingbaas niet verwijten.bert sitters schreef: Ik blijf erbij dat er geen sprake is van keuzevrijheid als je 's avonds op een camping stuit met dergelijke tarieven, want er is gewoonweg geen andere camping op fietsafstand.
<...>
Het woord diefstal is mijn woord niet in dit geval, maar ik vind het wel oneerlijk wanneer je als campingbaas vanuit een feitelijke monopolie-positie aan fietsers een product levert voor een prijs die veel duurder is dan de gemiddelde waarde van het product, terwijl je aan anderen wel meer product levert voor dezelfde prijs.
Kletspraat!marcoschriek schreef:ga dan niet op die camping staan. je weet van te voren wat je betalen moet, je hebt dus een keuze.
Even in mijn geheugen gravend: de afgelopen vakantie in de Provence heb ik op circa 10 campings gestaan, maar op al die campings kregen wij (twee personen met tentje en fiets) evenveel ruimte toegewezen als een camper of caravan met voortent. Dus van het ruimte-argument ben ik niet zo onder de indruk. Steeds meer campings hebben immers genummerde percelen.bert sitters schreef: <...>
Die 4 mensen in die caravan, die dus op sommige campings gezamenlijk evenveel betalen als een solo-fietser, maken dus gezamenlijk wel gemiddeld vier keer zoveel gebruik de toiletten als een solo-fietser.
Verder heeft een campingbaas voor het plaatsen van caravans met een voortent en een automobiel aanzienlijk meer grond nodig ( met alle vaste lasten voor de grond en onderhoud van het gras), dan het stukje voor mijn tentje.
" Geplaatst: Ma 14 Aug, 2006 16:27 Onderwerp:bert sitters schreef:De discussie is geopend door Audrey met de probleemsteling:
Kamperen voor solo-fietser te duur!
--------------------------------------------------------------------------------
"Tijdens mijn laatste fiets weekenden/vakantie ben ik geschokken van de hoge tarieven die ze tegenwoordig vragen om een nachtje op de camping te staan. Vooral als solo-vakantiefietser betaal je veel te veel. Bedragen van 12 of zelfs 17 euro!! Soms moet je per plek betalen. Een plek is inclusief 2 personen. Waarom moet 1 persoon voor 2 personen betalen??
Die lui die dus naast me staan met die grote caravan, auto, 2 personen en 2 kleine kids(< 4 jaar) betalen dus net zoveel als ik met mijn kleine tentje en fiets. En dit geldt niet alleen voor die grote ANWB-campings. Bij een boer in Vlijmen moest ik namelijk ook al 12,50 euro betalen (per plek dus). Een discussie beginnen hierover heeft geen zin. Ze wijzen altijd naar het tarievenlijstje: "zo zijn de regels".
Het is niet alleen in Nederland zo. Ook in Spanje hadden ze hier een handje van. En probeer dan maar eens een discussie te beginnen in je beste Spaans
Er zijn vast wel meer mensen die hiervan balen."
Laten we het hier op richten en al het andere als zijstraten beschouwen!!!!!