door
Rutger » ma 14 aug, 2006 14:03
Ik zou willen pleiten om de tarieven per persoon te rekenen in plaats van per tent of plaats. Dat maakt het voor de solo-kampeerder al veel eerlijker. In de landen waar ik vaak kampeer (dunbevolkte landen als Noorwegen, Zweden, Finland, IJsland en Ierland) valt het me op dat je gewoon per persoon betaalt. De buren met de gigantische camper zijn met zijn vieren dus gewoon vier keer zo veel kwijt.
De grond in bovenstaande landen kost over het algemeen weinig en het zijn het vooral de voorzieningen waarin de campingbaas moet investeren.
Verder zou ik willen zeggen dat het soms wel kan helpen als je je een camping met onredelijk hoge tarieven voor een fietser vindt hiervan melding aan de eigenaar te maken. Soms kreeg ik zo een paar euro korting. Anderzijds leek het me ook goed in het geval er in de toekomst nog meer fietsers zouden komen. Als iedereen protesteert bij de campingbazen zelf, misschien heeft dat toch een beetje effect.
Als uitsmijter nog even een "kampeertip" voor als je ooit verzeild raakt in
Melbourne. Ik weet niet meer hoe hij heet, maar hij leek me zo geschikt omdat hij vlakbij (lees: op 15 kilometer afstand) van het vliegveld was. Prijs tijdens het paasweekend $ 35 per nacht (€ 21) voor een persoon. Goedkoper zou een backpackers zijn, maar voor een paar euro meer sliep ik liever in mijn tentje.
Bert, had je camping de Molenheide al op de zwarte lijst gezet. Hoe zit het overigens met de € 3 toeristenbelasting die je daar voor een nachtje zou moeten betalen?
Rutger
www.rutgersreizen.nl
(sinds vandaag nieuw op de site: wandelen op een gletsjer)