Additionally, paste this code immediately after the opening tag: IJsland met derailleur fiets? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

IJsland met derailleur fiets?

Als ik ga fietsen neem ik altijd expeditie voedsel pakketten mee. Ik koop deze bij bever. Je hebt ze voor 1of 2 personen. Gewoon water koken in de zak doen tot aan het streepje 8 min wachten roeren en klaar

Mario
Qua gewicht en voedingswaarde is dat geen slechte keus. Wij hebben iets soortgelijks bij ons voor de momenten dat we waarschijnlijk geen winkel tegenkomen - of wanneer ze dicht zijn. En ook in Frankrijk maak je dat mee - zo ook Corsica, afgelopen zomer.

Maar de voorkeur gaat toch uit naar vers kopen wanneer dat kan!

Edit: deze reactie valt wat uit de toon in een draadje over IJsland - ik was dan ook in de veronderstelling de laatste reactie op een gewichtsdiscussie voor een reis naar Frankrijk te lezen :wink:
De keren dat we op IJsland waren maakten we vaak lange dagen (van 9.00 uur tot 19.00-20.00 uur), met voldoende tijd tussendoor voor het maken van foto's. Op die onverharde wegen, soms bijzonder heuvelachtig en met die wind is het toch regelmatig ploeteren. Dat kost energie. Wij begonnen de dag dan ook vaak met pasta pesto. Spaghetti is erg compact, daarvan hebben we voldoende bij ons. We hadden naar IJsland ook altijd een paar van die Bevermaaltijden mee. Maar dat is voor 2 personen te weinig hoor. We hebben 1x voor 10 dagen inkopen moeten doen op IJsland. Dat was zwaar fietsen :D

Edit: Maar goed, dit is allemaal offtopic. De TS vroeg of het slim was om met een derailleur te fietsen, en heeft daarna niet meer gereageerd, dus of hij andere vragen heeft weten we niet.
Ik ga in elk geval ook met derailleur :-)
Bedankt voor alle reacties, interessant én leuk om te lezen. Hans ook bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik had bij een dealer al navraag gedaan voor ombouw naar Rohloff, blijf je met een ketting zitten en toch een kostenplaatje om U tegen te zeggen. Maar mijn Travelmaster is verder in prima conditie, velgen dik in orde, eigenlijk nooit een probleem gehad met mijn Santos (is niet bedoeld als sluikreclame :wink: ). Andere banden had ik inderdaad ook al wel over gelezen hier op het forum.
Tot nog toe fietste ik vooral op asfalt, Europa in, de gebaande wegen zeg maar (of ik wandelde door de Noorse bergen, alles in de rugzak mee) en IJsland op de fiets leek me toch wel een nieuwe uitdaging. Dus erg bedankt voor alle reactie en info, leuk dat er zo enthousiast gereageerd wordt.

En nu we dan toch bezig zijn, kopen jullie het meeste eten in IJsland? Of neem je droogvoer mee uit NL?

Iemand al eens met de boot via de Færöer naar IJsland gegaan?
Ah, zie nu pas dat er zelfs een tweede pagina met reacties is... pff en het is nog niet eens maandag
Meeste eten kochten we gewoon in de super op IJsland maar wat (vriesdroog)maaltijden meenemen kan zeker geen kwaad. Zeker na een lange fietsdag of bij slecht weer is het best lekker als je niet nog hoeft te koken.