Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Surly Long Haul Trucker geleerde lesjes... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Surly Long Haul Trucker geleerde lesjes...

willem.m schreef:om een standaard op deze manier te ontmoedigen gaat wat ver
Op de foto van Berger zit de spaakhouder aan de rechterkant! :idea: 8)
Wim n.a.v. jouw opmerking over framebreuk bij Koga; het is volgens mij het enige merk dat ik ken dat levenslange garantie op een frame geeft. En dat is niet voor niets...
(En ja, ik word altijd door Koga gesponsord dus mag ik best wel voor ze opkomen toch?)

Surly mag zeker van mij blijven want daardoor is er toch nog wat levensgeluk voor mijn Istanbulse collega's:-)
Wat Amerikaanse en Engelse reisfietsen betreft, die zijn soms afgeleid van racefietsen. In mijn winkel heb ik werkelijk de prachtigste stalen frames gezien. Waar veel Nederlandse reisfietsen een gewicht kunnen torsen van pakweg 140 kilo, daar is dat voor de meeste Amerikaanse fietsen niet weggelegd. Maar ja, probeer in de VS maar eens een Hollandse vakantiefiets te krijgen. Nou, en daar zijn wij dan weer voor:-)
Eric Schuijt schreef: Maar ja, probeer in de VS maar eens een Hollandse vakantiefiets te krijgen. Nou, en daar zijn wij dan weer voor:-)
Hebben jullie daar ook al een vestiging? 8)
:idea:
CoolRX schreef:Het lijkt me dat ik dan lekker wat marge heb t.o.v. de 161kg die van Surly mag.

Voor wat het waard is, Surly adviseert ergens op de site 300lbs/136 kg.
Eric Schuijt schreef:Waar veel Nederlandse reisfietsen een gewicht kunnen torsen van pakweg 140 kilo, daar is dat voor de meeste Amerikaanse fietsen niet weggelegd.
Welke Amerikaanse fietsen zijn - naast de Surly - bedoeld als reisfiets? Alleen die fietsen zou je moeten vergelijken met Nederlandse reisfietsen. De meeste 'Nederlandse' reisfietsframes komen overigens - net als de frames van Surly - uit China of Taiwan en worden afgemonteerd met onderdelen uit China, Japan, Thailand etc. of uit Duitsland. Alleen de vingerafdrukken van de monteurs en de verkopers - en soms ook de laklaag - komen echt uit Nederland.
Misschien is het mogelijk, als Eric, die ook Surly verkoopt, contact opneemt met Surley en vraagt of het mogelijk is om de Surly een beetje aan te passen aan de Europese (Nederlandse) norm.

Nederland is ten slotte wereld kampioen als het op fietsen aan komt.

Mario
CarlW schreef:
CoolRX schreef:Het lijkt me dat ik dan lekker wat marge heb t.o.v. de 161kg die van Surly mag.

Voor wat het waard is, Surly adviseert ergens op de site 300lbs/136 kg.
Niet helemaal juist..

Afbeelding
keesswart schreef:
Eric Schuijt schreef:Waar veel Nederlandse reisfietsen een gewicht kunnen torsen van pakweg 140 kilo, daar is dat voor de meeste Amerikaanse fietsen niet weggelegd.
Welke Amerikaanse fietsen zijn - naast de Surly - bedoeld als reisfiets? Alleen die fietsen zou je moeten vergelijken met Nederlandse reisfietsen. De meeste 'Nederlandse' reisfietsframes komen overigens - net als de frames van Surly - uit China of Taiwan en worden afgemonteerd met onderdelen uit China, Japan, Thailand etc. of uit Duitsland. Alleen de vingerafdrukken van de monteurs en de verkopers - en soms ook de laklaag - komen echt uit Nederland.
Dat is geen argument meer Kees.
In Azie kun je laten maken wat je wilt. Als je een sterk en goed frame wilt kan dat. Als je een sterk maar minder goed frame wilt kan dat. Als je een licht en goed frame wilt kan dat. Als je een licht en minder goed frame wilt kan dat ook. De minder goede frames zulen ook in Azië goedkoper zijn dan de goede. Eeen Europeaan laat er maken wat hij nodig heeft, een Amerikaan het zijne. (Ik ben benieuwd of de Amerikanen binnekort weer alles zelf kunnen maken :wink: )
Veel Aziatische landen - ook buiten Japan en Taiwan - hebben inmiddels een reputatie op het gebied van massafabricagekwaliteit waar wij hier in Europa niet meer tegenop kunnen. Kijk maar eens op het typeplaatje een willekeurig stuk electronica.
There are too many variables involved for us to supply a straight, hard numbers type answer. Rider weight, rack type, terrain, cargo weight distribution, and more all come into play. Very generally speaking, we feel comfortable with combined rider and cargo weight of up to about 300lbs/136kg.

http://surlybikes.com/info_hole/faqs/wh ... ul_trucker

De eerste zin is natuurlijk de belangrijkste.
Eric Schuijt schreef: Waar veel Nederlandse reisfietsen een gewicht kunnen torsen van pakweg 140 kilo, daar is dat voor de meeste Amerikaanse fietsen niet weggelegd. Maar ja, probeer in de VS maar eens een Hollandse vakantiefiets te krijgen. Nou, en daar zijn wij dan weer voor:-)
Tja, er is altijd goed beter en best. Toch raar dat Surly aangeeft dat de LHT 161 kg max kan dragen.
Wat een vreemde tekst van Surly over de standaard.

Overigens heb ik nooit geweten dat een standaard ene probleem zou kunnen zijn. Ik denk toch wel eens terug aan fietsen van vroeger. Waar we achterop sprongen en niet eens wísten dat er een maximum gewicht bestond bijvoorbeeld.

Toch is het opvallend. Mijn oude Fuji Nevada Cross heeft ontzettend veel geleden. Slecht onderhoud, onverharde wegen met gaten en kuilen, bepakking, te zware berijder, karretje erachter, doorgereden met kapotte spaken (per ongeluk) etc. Toch doet dat fietsje het nog uitermate goed eigenlijk. OK ik - als hebberd - kocht vorige week toch een nieuwe fiets ter vervanging maar dan nog.....

Maar dit terzijde

Even terug naar de standaard. Ik heb net een standaard met adapter besteld, ook van Hebie. Is er nu iets waar ik op moet letten als ik die monteer? Het is er wel eentje die speciaal voor de Cube Editor geschikt is overigens.

Krijg jij nu van Surly ook iets met een adapter plaatje? Lees ik dat goed? Hoe strak moet je dat dan aandraaien? Ik heb echt geen idee, ben heel verrast door het artikel over de standaard.
CarlW schreef:There are too many variables involved for us to supply a straight, hard numbers type answer. Rider weight, rack type, terrain, cargo weight distribution, and more all come into play. Very generally speaking, we feel comfortable with combined rider and cargo weight of up to about 300lbs/136kg.

http://surlybikes.com/info_hole/faqs/wh ... ul_trucker

De eerste zin is natuurlijk de belangrijkste.
En zoals ik al schreef, blijf ik daar flink onder, dus dat komt vast goed. :lol:
Leon schreef:
keesswart schreef:
Eric Schuijt schreef:Waar veel Nederlandse reisfietsen een gewicht kunnen torsen van pakweg 140 kilo, daar is dat voor de meeste Amerikaanse fietsen niet weggelegd.
Welke Amerikaanse fietsen zijn - naast de Surly - bedoeld als reisfiets? Alleen die fietsen zou je moeten vergelijken met Nederlandse reisfietsen. De meeste 'Nederlandse' reisfietsframes komen overigens - net als de frames van Surly - uit China of Taiwan en worden afgemonteerd met onderdelen uit China, Japan, Thailand etc. of uit Duitsland. Alleen de vingerafdrukken van de monteurs en de verkopers - en soms ook de laklaag - komen echt uit Nederland.
Dat is geen argument meer Kees.

Veel Aziatische landen - ook buiten Japan en Taiwan - hebben inmiddels een reputatie op het gebied van massafabricagekwaliteit waar wij hier in Europa niet meer tegenop kunnen. Kijk maar eens op het typeplaatje een willekeurig stuk electronica.
Daar ben ik het helemaal mee eens Leon. Daarom vroeg ik me juist af waarom Eric 'Nederlandse' fietsen sterker lijkt te vinden dan 'Amerikaanse', terwijl die fietsen bij mijn weten meestal uit Azië komen, zowel de 'reistanks' als de lichtgewichten.
Eric Schuijt schreef:Wim n.a.v. jouw opmerking over framebreuk bij Koga; het is volgens mij het enige merk dat ik ken dat levenslange garantie op een frame geeft.
Ik heb altijd begrepen dat dit alleen geldt voor de eerste eigenaar. Weet je of dit inmiddels ook geldt voor een 2e (etc.) ?
Friso* schreef:
Eric Schuijt schreef:Wim n.a.v. jouw opmerking over framebreuk bij Koga; het is volgens mij het enige merk dat ik ken dat levenslange garantie op een frame geeft.
Ik heb altijd begrepen dat dit alleen geldt voor de eerste eigenaar. Weet je of dit inmiddels ook geldt voor een 2e (etc.) ?
We gaan weer lekker off-topic, maar als het eerste eigenaar-garantie is... dat biedt bv. Trek ook.