Ik denk niet dat er veel verschil zal zijn tussen oude en nieuwe greep.
Filmpje
De binnenkabels zullen ook vervangen moeten worden.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik zou zelf eerder de gelegenheid te baat nemen om de buitenkabels te inspecteren en mogelijk ook te vervangen.Rohloff Service Manual schreef:Should only the rubber grip need to be replaced. Firstly shift into gear #14.
Disconnect the Bayonet Connectors or the External cable box. Screw both of the cable adjusters completely in and remove the two screws on the cable stops of the shifter. Remove the safety circlip and slide the complete rubber grip out of the shifter housing and off of the handlebars. Hook both the cables out of their seats in the rubber grip, transfer these and re-hook them into the new, lightly greased rubber grip (Art.N° 8201). Wind these cables roughly 3/4 (270°) around the new grip in their respective runs and slide this new complete unit back inside the shifter housing and refit both of the cable stops. Replace the safety circlip and lightly test the shifter functions correctly. Reconnect the Gear mech in gear #14.
Bij mij begon het zwaar schakelen pas na 84.000km (wellicht door een uitgerafelde kabel). Iets later heb ik mijn eerste setje kabels (laten) vervangen. De oude rubberen grip heb ik nog steeds niet vervangen; het meeste relief en alle cijfers zijn zo goed als weggesleten, maar draaien doet-ie nog steeds. De nummers hoef ik niet te zien; ik hoor wel in welke versnelling hij staat (of hoe je van een nadeel een voordeel kan maken ).Marco Meijerink schreef: Regen, stof, vuil heeft nou eenmaal invloed op kabelsystemen.