Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bike on Antilek vloeistof - Forum Wereldfietser

Bike on Antilek vloeistof

Een fabrikant van ligfietsen http://www.velomobiel.nl is erg onder de indruk van Bike on Antilek vloeistof.

Ze gaan het standaard in de banden van nieuwe fietsen gebruiken.

De mensen van Velomobiel.nl zijn bij ligfietsers bekend om hun service en de technische kwaliteit van hun producten.

Zie ook http://www.velomobiel.nl/nieuws/92/anti ... esten.html
Ligger schreef:Een fabrikant van ligfietsen http://www.velomobiel.nl is erg onder de indruk van Bike on Antilek vloeistof.
Ik vond de titel van dit onderwerp op het eerste gezicht tamelijk raadselachtig, maar het gaat dus om antilekvloeistof met de naam Bike-On. Ter aanvulling: misschien is het relevant om te weten dat de doelgroep van Velomobiel.nl voor een goed deel bestaat uit mensen die graag met snelle, niet erg lekbestendige banden rijden, en veelal het hele jaar rond tamelijk grote woonwerkafstanden afleggen met hun velomobiel en daarom (kou, haast) een broertje dood hebben aan lekke banden.

Carl
Naast alles wat je opsomt Carl, is denk ik niemand echt blij met een lekke band, het komt altijd ongelegen of je nu snel, veel of ver fietst (of allemaal), ook in het MTB-wereldje wordt gebruik gemaakt van deze manier van lek-bescherming tubeless of niet. Het grote nadeel van de meeste van deze produkten is dat ze een klein gaatje meestal wel weten te dichten, zodra het echter groter wordt zul je de complete biba moeten vervangen omdat plakken vaak geen optie is.
Wat Ligger denk ik vooral wil aangeven is dat juist gezien de positieve praktijkervaringen van genoemd produkt dit een serieus alternatief is voor andere produkten zoals Doc-blue van Schwalbe of Joe's no-flats.
Zelf rijdt ik ook op drie wielen maar dan zonder doosje er om heen, en de keren dat ik per jaar lek rijdt vallen gelukkig samen met de tijd dat de banden vervangen moeten worden. Ook Schwalbe Marathon Plus zijn geen eeuwig leven beschoren (na 3500km is het wel einde oefening (bij kleine wielen is het rubber eerder er af)
Voor grotere gaten heb je een tubeless reparatiesetje (geen idee hoe effectief).

Als ik zo even snel het gelinkte berichtje lees is het voordeel van de Bike-On vloeistof dat het zo'n 1 - 2 jaar zou functioneren, wat ongeveer 4x langer is dan wat Schwalbe / Stans / Mariposa etc leveren. Wat ik me wel afvraag is of dit misschien te maken heeft met de aanbeveling om 90ml in een 20" band te doen; Schwalbe geeft aan dat een race bandje 30ml nodig heeft en een MTB band 60ml.
Ik heb ook een enorme hekel aan lekke banden. Ik rij met Schwalbe Marathon Plus banden maar als die bike-on antilekvloeistof zo goed werkt dan gooi ik dat ook maar in m'n binnenbanden :)
Carl schreef:Ik vond de titel van dit onderwerp op het eerste gezicht tamelijk raadselachtig.
Dan geef ik je een compliment dat je het toch begrepen hebt want ik heb soms veel moeite met alle (over)tik- en taalfouten in onderwerptitels.
2xhoofdletter, 1xspatie, 1xliggende streepje.

Met een velomobiel heb je meer kans op een lekkende band omdat
* je meer wielen hebt
* je meer sporen hebt
* je lager zit en dus de rommel minder goed ziet liggen

Maar je hebt weer minder kans op een lekke band omdat je met een velomobiel de onbedwingbare voorkeur zult hebben voor lange rechte stukken asfalt langs het kanaal tegenover de drukke stad of kleine onverharde keienpaadjes.
_Peter_ schreef:Naast alles wat je opsomt Carl, is denk ik niemand echt blij met een lekke band, het komt altijd ongelegen of je nu snel, veel of ver fietst (of allemaal),
Och, als ik op vakantie ben of een beetje aan het toeren en het is mooi weer, dan zit ik meestal niet zo met een lekke band. Nee, echt blij ben ik er ook niet mee uiteraard, maar om daar nou weer EUR 17 aan uit te geven... :wink: (Velomobiel.nl noemt overigens geen prijs op de website, maar elders vond ik dit bedrag, "antilekvloeistof voor elektrische fietsbanden" :? .)

[off-topic:]
_Peter_ schreef:Zelf rijdt ik ook op drie wielen maar dan zonder doosje er om heen, en de keren dat ik per jaar lek rijdt vallen gelukkig samen met de tijd dat de banden vervangen moeten worden. Ook Schwalbe Marathon Plus zijn geen eeuwig leven beschoren (na 3500km is het wel einde oefening (bij kleine wielen is het rubber eerder er af)
Zo! Ik verving de drie (telkens twee in gebruik, een reserve) Kojaks (35-406) van de voorwielen van mijn Quest na bijna 12.000 km, omdat het canvas zichtbaar begon te worden op het loopvlak. Overigens heb ik met die drie banden samen wel een keer of tien lekgereden, gedurende hun hele levensloop. De (50-559) Kojak achter houdt zich na 17.000 km nog uitstekend, nooit lekgereden ook.

Misschien kun je doen alsof die doos om je fiets zit en iets minder sturen teneinde je banden minder te slijten? ;)

Carl
Carl schreef: "antilekvloeistof voor elektrische fietsbanden" :? .)
Ja, die banden wil ik ook wel eens zien, waarschijnlijk wordt dat een duur grapje.

Dat het bij mij zo snel slijt komt denk ik doordat ik niet lange stukken rechtdoor fiets en in de bochten nog wel eens wil glijden, de stuuruitslag is bij mij ook iets groter dan bij een VM waardoor je dat ook eerder hebt denk ik. Daarnaast maakt het me niet zoveel uit, zolang ze maar niet te veel lek raken. de sporing is gelukkig wel goed, want als dat niet zo was dan zou ik elke 500km nieuwe banden moeten hebben. (een keer gehad) :oops:
PeterFokkinga schreef:Voor grotere gaten heb je een tubeless reparatiesetje (geen idee hoe effectief).
Dank voor de tip, kende ik nog niet. Lijkt me vooral bij interessant bij road-tubeless. Door de hogere druk in racebandjes dicht de latex veel minder snel af dan bij de lage druk van atb-banden is mijn ervaring.
Als ik zo even snel het gelinkte berichtje lees is het voordeel van de Bike-On vloeistof dat het zo'n 1 - 2 jaar zou functioneren, wat ongeveer 4x langer is dan wat Schwalbe / Stans / Mariposa etc leveren. Wat ik me wel afvraag is of dit misschien te maken heeft met de aanbeveling om 90ml in een 20" band te doen; Schwalbe geeft aan dat een race bandje 30ml nodig heeft en een MTB band 60ml.
Continental heeft melk waarvan ze claimen dat het een jaar goed blijft. Nooit geprobeerd.