Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rijimpressie van de Santos TM3+ - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Rijimpressie van de Santos TM3+

Het draait voor mij allemaal om geloofwaardigheid. Het is belangrijk om te weten in welke mate informatie al dan niet objectief en onafhankelijk is
Ik vind het niet ethisch wanneer iemand produkten 'recenseert' en vervolgens aanprijst en niet duidelijk aangeeft als er banden zijn met de fabrikant.

Ook al meen je het nog zo goed, Marco, je informatie is gekleurd door de wederzijdse belangen en dus te catalogiseren onder 'Commercieel nieuws'. Onder reclamejongens bestaat wellicht een term voor dit soort reclame.
Ja tis 0 kritiek persoonlijk vindt ik t niet mooi
Nokken voor v brakes als je schijf neem
Stuur aanslag ja zit bij mij intern koga world traveler s
Kabels zijn bij mij door de onderbuis makkelijk schoon houden
Kabels op t balhoofd had netter gekund
Fijn dat de pekel bijna weg is :-)
Laten we het erop houden dat het een enthousiast geschreven reclameverhaal is over een fiets waarvan mij niet onmiddellijk duidelijk is waarom de prijs zo hoog is.
Ik zie geen zaken of technieken, los van de bekende naafversnelling (zo'n 1000 euro), die de resterende 4000 euro kunnen verklaren, los van een pittig marketingbudget.
Onderwerp is verplaatst. Graag wil ik eens peilen hoe we in de toekomst met dit soort onderwerpen om moeten gaan. Maar dat wil niet in dit topic doen. Dus hier graag alleen nog inhoudelijk discussie voeren over het onderwerp.
Georg schreef:Laten we het erop houden dat het een enthousiast geschreven reclameverhaal is over een fiets waarvan mij niet onmiddellijk duidelijk is waarom de prijs zo hoog is.
Ik zie geen zaken of technieken, los van de bekende naafversnelling (zo'n 1000 euro), die de resterende 4000 euro kunnen verklaren, los van een pittig marketingbudget.
Heb je dan niet gezien dat er een Gates belt aandrijving is, een Son dynamo, Son koplamp, Son achterlicht, een SQ lab 602 zadel, ergo handvatten met barends, Magura HS33 remmen, Tubus voor- en achterdragers, Schwalbe 62mm banden, binnenbanden (kon je niet gezien hebben, want die zaten binnen in de buitenband), een stuur, bidon houder, alleshouder, kabels, kabelgeleiders, een frame.... en oh ja, hij is ook nog gespoten, etc. Ik heb het voor alle duidelijkheid dan wel over mijn Travelmaster 3+ en niet over die Marco bereden heeft, want die is met de Hope remmen nog een tikkeltje duurder. Dat redt je niet met € 5.000,-.

Dan zeg jij natuurlijk: "En dat voor het forse bedrag van € 4.000,-?"

Tsja, ga maar eens kijken wat iets daadwerkelijk kost wat je koopt. Je vergeet alleen dat niet alleen de fabrikant er aan moet verdienen, de leverancier er aan moet verdienen, garantie uiteindelijk door jezelf betaald wordt, etc. Maar wist je ook dat een fabrikant kosten maakt en een leverancier ook? Die hebben namelijk mensen in dienst of toeleveranciers, die de goederen ontwerpen, ontwikkelen, produceren, promoten, etc. De leverancier moet de goederen inkopen en daarvoor vaak geld lenen bij de bank (die daar ook weer aan moet verdienen...), de goederen op voorraad houden, reclame maken en uiteindelijk verkopen.
Die mensen die daar allemaal voor werken hebben allemaal een salaris nodig.

Ik hoop dat ik je met dit uitgebreide verhaal op een begrijpelijk manier heb kunnen uitleggen waarom iets een bepaalde prijs heeft. En ja, dat kun je altijd ter discussie stellen.
Het is alleen jammer dat het vaak zo'n eenrichtingsverkeer is.

Wat is jouw motivatie voor het salaris wat jij iedere maand door je werkgever overgemaakt krijgt? Kun jij mij uitleggen waarom jouw salaris moet zijn wat het nu is en dat het echt niet vanaf volgende maand minder mag zijn?
Voor wat betreft veel van de andere reacties heb ik nog een uitgebreid verhaal:
ik vind het jammer dat dit onderwerp, de Santos Travelmaster 3+, zo'n enorm beladen onderwerp is en dat mensen hier zo overgevoelig op reageren.
(Ik hoor sommigen al zeggen: "Nee, het is de manier waarop...blabla")

Ik heb geen enkel belang in Santos, heb 'm helemaal van mijn eigen centjes betaald. Zo heb ik ook geen belang in Koga. Mijn vrouw heeft tegelijkertijd een Worldtraveller heeft gekocht, ook geen belang in Islabike, omdat we daar de fiets van onze zoon hebben besteld.

Ik ben blij met mensen zoals Marco Meijerink, die hun enthousiasme, hoe gekleurd deze misschien ook is, wil delen op het internet. Het is leuk om te lezen en je wordt er blij van, tenminste ik wel...
Zo zal ook mijn enthousiasme gekleurd zijn voor mijn TM3, heb er immers € 5.000,- voor betaald en zal mijn vrouw enthousiast zijn over haar Koga, die kostte ook een lieve duit en Peter_K over zijn Thorn, die hij met hand en tand verdedigt.
Zo heeft ieder zijn of haar eigen perceptie.

Het zou leuk zijn als mensen daar alleen maar blij van kunnen worden in plaats van op anderen af te geven. Het is overduidelijk in de reacties tussen Peter_K en mij dat we niet bepaald hetzelfde over zaken denken, maar ik ben wel blij voor hem dat hij zo enthousiast is over zijn Thorn. Dat betekent namelijk dat hij er plezier aan beleeft!
Daar kun je zelf dan toch ook alleen maar blij van worden, of het op z'n minst fijn vinden voor die persoon?

Verscheidenheid maakt alles kleurrijk, laat het niet tussen mensen in staan.

Ik hoop dat dit soort berichten, commercieel of niet commercieel, voortaan wat luchtiger wordt gelezen en hier en daar misschien met een grote knipooog wordt bekeken.

Hopelijk zijn de wegen straks weer vrij van pekel, dan kunnen we allemaal weer plezier gaan beleven van en met onze eigen stalen ros (of heilige koe op twee wielen?). Veel plezier allemaal!
Of je snapt het niet, of je hebt een of ander zakelijk belang bij het schaamteloos promoten van producten via deze website. Indien dat laatste, zul je niet de enige zijn.

Waar het om gaat is inderdaad de manier waarop. Namelijk het sterk ophemelen van een product zonder het initieel bekendmaken van de zakelijke band met de leverancier. In andere bewoordingen: het pitchen van commerciële content in een rubriek waarin dat niet de bedoeling is. Vandaar ook dat zodra de zakelijke belangen bekend worden, een aantal reaguurders dit onderwerp linea recta naar het Commerciële Nieuws geknikkerd wenst te hebben.

Had Marco direct zijn band met Santos bekend gemaakt en direct dit onderwerp onder Commercieel Nieuws gezet, dan had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid. In ieder geval minimaal. Dan had dit voor Santos waarschijnlijk ook betere reclame geweest. Nu raakt de reputatie van Santos besmeurd met een vleug van gluiperigheid, valsspelen, en misbruik van deze website. Iets wat door de eigenaren ervan niet gewaardeerd zal worden en de vraag is dan ook in hoeverre Santos hier nog terecht zal kunnen.
Ik neem aan dat ze daar een dergelijke campagne ook wel evalueren, en dit zal zeker een interessante evaluatie opleveren. Net als een aantal van hun fietsen, zullen ze ook zelf door het stof moeten. :wink:
Hebben jullie het verzoek van de moderator gelezen?