loknor schreef:@Yopie...
Onthaasten Loknor, dat is het grote toverwoord. Dan verdwijnen er veel irritaties en hoeft er minder gezeu.. ehh gediscussieerd te worden.
Statistieken wijzen aan dat inderdaad onze oudere fietsende medemens vaker betrokken is bij ongelukken.
De oudere kampt met wel meer problemen. Het lichaam kan minder hebben, dat geeft algehele stijfheid, trager reactievermogen, een slechter gehoor, zicht, evenwichtsgevoel en geheugen, men is sneller moe, kans op botbreuken neemt toe etcetc. Als je dan bedenkt dat men ook vaak kampt met eenzaamheid of in een sociaal isolement zit is het alleen maar fantastisch dat de fiets bestaat en ze nog het lef hebben om zich op de openbare weg te vertonen die gelukkig niet alleen voor de haastige 40'er is. Ik kan het alleen maar aanmoedigen. Het vraagt alleen een beetje inlevingsvermogen en begrip van de medeweggebruiker, maar zo zit het hele leven in elkaar.
Tis echt te idioot voor woorden, de zwakkere medemens aanklagen dat hij zwakker is. En ja, dat word hier vaak gedaan. Ook wordt hij vaak neergezet als zijnde onverantwoordelijk, doof, asociaal, dom en het ergste van alles: ze willen graag naast elkaar fietsen. Hoe halen ze 't in hun hoofd om dat te willen.
Ik hoop dat ik ooit de leeftijd krijg om mezelf een oudere te noemen, dan zal ik met de e-fatbike elke zure fietser van de weg rammen.
Ik snap dat jij in een heel ruim land woont, maar die luxe hebben wij helaas niet.
Elk land heeft zijn eigen problemen, ook waar ik woon. Hier zijn geen fietspaden, geen wegverlichting, in de winter is er zelfs geen daglicht. Openbaar vervoer is er ook niet, als je mazzel hebt rijdt er 2x per dag een bus langs het dichtsbijzijnde dorp, de fiets in de trein kan ook niet. Er zijn wel heuvels, onoverzichtelijke bochten, kuilen/gaten in de weg, alles is bos dus elk moment kan er een eland of rendier op de weg staan, 6 maanden van het jaar is het spekglad, sneeuwval wordt uitgedrukt in dm's, soms is het -40°C, men mag gewoon de mobiel in de auto gebruiken, elke auto rijdt met minstens 5 grootlichtlampen (5x130 watt), vrachtwagens hebben er meer dan 10 zodat er 13.000w in je ogen schijnt (dan lig je dus in de greppel) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je deze 'luxe' situatie voor de grap even in Nederland zou zetten ligt gelijk het hele land plat en de meeste zullen van schrik een hartverzakking krijgen.