Hallo,
in voorbereiding tot het aankopen van een nieuwe fiets heb ik alle voor- en nadelen van een Rohloff/riem of ketting naast elkaar gezet en als ik richting riem ga blijf ik met 1 vraag zitten: wat te doen in het buitenland (europa) moesten er problemen opduiken in het geval ik voor de CDC-versie zou kiezen?
Ik heb de indruk dat de meeste fietsenmakers tegenwoordig kiezen voor de CDX versie en slechts heel weinig voor CDC (voor zover ik kan inschatten alleen Santos).
Het gaat mij niet om de verschillen CDC vs CDX (persoonlijk verkies ik CDC maar dan kom ik bijna automatisch bij Santos terecht) maar ik vraag me af of (in het geval van serieuze panne) een lokale fietsenmaker niet eerder vertrouwd is met de CDX (eventuele wisselstukken, vervangriem, ...) ipv de CDC, en dan sta je daar met je CDC riem...
Misschien schat ik het totaal verkeerd in, vandaar dat ik jullie meningen/ervaringen even wil horen.
Bedankt!
in voorbereiding tot het aankopen van een nieuwe fiets heb ik alle voor- en nadelen van een Rohloff/riem of ketting naast elkaar gezet en als ik richting riem ga blijf ik met 1 vraag zitten: wat te doen in het buitenland (europa) moesten er problemen opduiken in het geval ik voor de CDC-versie zou kiezen?
Ik heb de indruk dat de meeste fietsenmakers tegenwoordig kiezen voor de CDX versie en slechts heel weinig voor CDC (voor zover ik kan inschatten alleen Santos).
Het gaat mij niet om de verschillen CDC vs CDX (persoonlijk verkies ik CDC maar dan kom ik bijna automatisch bij Santos terecht) maar ik vraag me af of (in het geval van serieuze panne) een lokale fietsenmaker niet eerder vertrouwd is met de CDX (eventuele wisselstukken, vervangriem, ...) ipv de CDC, en dan sta je daar met je CDC riem...
Misschien schat ik het totaal verkeerd in, vandaar dat ik jullie meningen/ervaringen even wil horen.
Bedankt!