Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De app was 400 euro (naar eigen zeggen van de piano stemmer).Travelmaster schreef:Een app van 400 euro? Of was die iPhone 400,-?
In die logica zit wel een discrepantie. Het is namelijk maar de vraag of de microfoon van de iphone de frequentie en het zachte volume van de snaar goed oppikt tussen alle vervorming. Bij een piano is de frequentie beter in overeenstemming met de frequenties waar de microfoon van de phone voor gemaakt is, is er voldoende volume beschikbaar en zijn vervorming en boventonen veel beter gedefinieerd.headlight schreef:De app was 400 euro (naar eigen zeggen van de piano stemmer).Travelmaster schreef:Een app van 400 euro? Of was die iPhone 400,-?
Maar dat was niet mijn punt, ik bedoelde meer dat een telefoon microfoon schijnbaar goed genoeg is voor dit soort dingen. Als je semi professioneel een piano kan stemmen met je iphone dan moet je toch ook zeker met de gates app die riem redelijk meten.
Leon schreef:In die logica zit wel een discrepantie. Het is namelijk maar de vraag of de microfoon van de iphone de frequentie en het zachte volume van de snaar goed oppikt tussen alle vervorming. Bij een piano is de frequentie beter in overeenstemming met de frequenties waar de microfoon van de phone voor gemaakt is, is er voldoende volume beschikbaar en zijn vervorming en boventonen veel beter gedefinieerd.headlight schreef:De app was 400 euro (naar eigen zeggen van de piano stemmer).Travelmaster schreef:Een app van 400 euro? Of was die iPhone 400,-?
Maar dat was niet mijn punt, ik bedoelde meer dat een telefoon microfoon schijnbaar goed genoeg is voor dit soort dingen. Als je semi professioneel een piano kan stemmen met je iphone dan moet je toch ook zeker met de gates app die riem redelijk meten.
Maar eenmaal opgepikt is het softwarematig geen probleem meer om de frequentie nauwkeurig te bepalen.
Ik denk dat als je een aantal keer de juiste toon gehoord en de juiste spanning gevoeld hebt je het wel weet; net als met spaakspanning.