Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2dehands racefiets advies gezocht, prijs 3a 400 euro? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

2dehands racefiets advies gezocht, prijs 3a 400 euro?

Wim, jij wilt er meteen weer een vakantietractor van maken. Dat is prima als de kww dat wil, maar volgens mij is hij naar wat anders op zoek. In de openingspost staat namelijk dit: "vorig jaar heb ik een trek 7500 fitness fiets aangeschaft. na een jaartje fietsen wil ik deze verkopen en een wat ruigere atb/mtb voor terug kopen en voor de langere tochten (voor mij is 20 a 50 km al lang) zoek ik een 2dehands racefiets."

Hij zoekt dus een racefiets om leuk een rondje te rijden op zondagmiddag, daar komt het zo ongeveer op neer. Volgens mij heb je dan niks aan oogjes op het frame voor spatborden en bagagedragers. En die dikke banden zijn vooral nuttig voor het comfort op lange, meerdaagse tochten. Voor off-road gebruik wil kww immers een mtb aanschaffen...
goed gezien, ik heb nu een fiets die goed presteert op de weg, maar niet gemaakt is voor of road.
dit door de smalle velgen en banden.
ik heb me er prima mee vermaakt, maar zoek dus iets wat ik gewoon op de weg kan gebruiken om voornamelijk wat snellere ritten te doen.
let wel voor mijn doen snel :wink:
over het gewicht ga ik niet moeilijk doen, ik ben zelf ook een paar kilo te zwaar dus ga ik niet zeuren over 3 a 400 gram verschil oid.
gewoon degelijk, snel, en enigszinds comfortabel indien mogelijk.

over de atb had ik deze gezien:
http://link.marktplaats.nl/672873897

deze persoon heeft wel interesse in mijn trek 7500 maar wil er 100 bij hebben.
hij vraagt 230 voor de haibike en ik 140 voor de trek.
de haibike lijkt me een stuk meer geschikt om door het bos te crossen.
Henrie schreef:Wim, jij wilt er meteen weer een vakantietractor van maken..
Je snapt er weer geen f*** van. :lol:
Als je wil gaan MTB-en pak je een MTB, met het terrein wat we hier hebben is dat een soort intervaltraining.

Als je duurtraining wil gaan doen pak je een wegfiets.
Dan kun je een modern racegeval nemen op 23 mm bandjes, en dan vindt de hele Fiets lezende zonnebrilbrigade dat je goed bezig bent. Als dat je ding is prima.

Je kunt ook een fiets nemen in laten we het duur zeggen Parijs Roubaix specificatie. In carbon is dat een beetje duur, en als je voor niemand reclame hoeft te maken heb je net zoveel lol met een ' oud' stalen brikkie. Dan kun je nog steeds prima over al die asfaltwegen touren met de club. Maar als je zo'n ding in de schuur hebt staan naast een normale racefiets is mijn ervaring dat je na een jaar nauwelijks meer op de racefiets rijdt, en dat de routekeuze aanzienlijk uitgebreider geworden is met doorsteekjes door natuurgebieden, klinkerwegen, kasseistroken en allerlei andere wegen waar je het bestaan niet van afwist omdat je op de racefiets niet van het asfalt af durft.
Nee hoor Henrie ik wil hem helemaal niet aan een vakantietractor - dat zijn deze fietsen ook helemaal niet. Ik wil alleen vraagtekens plaatsen bij de moderne koersfiets waar je volgens mij weinig leuks mee kunt. Die veldrijfiets van mij is helemaal niet om dagen achtereen met bagage te rijden. Hij is voor lange snelle dagtochten op leuke weggetjes. Voor echt off road werk pak ook ik iets anders. Maar als ik Drenthe in fiets kan ik kiezen tussen fietspaden langs provinciale wegen of kleine weggetjes met rommel op de weg en af en toe stukken schelpenpad. Dat laatste is gewoon heel veel leuker, maar gaat flink beter met wat bredere banden. Ik ben er vandaag stevig tegenaan gegaan, en merkte weer dat 35 mm op zulke paadjes echt wel het minimum is. Met 32 mm moet ik me inhouden om grip te behouden (ik ben geen lichtgewicht). Op asfalt lever ik met zulke snelle 35 mm banden nog nauwelijks in, en met 32 mm Grandbois al helemaal niet, dus dat is het punt niet. De voordelen van 23-25 mm banden zijn slechts relevant bij 40+km in het peloton. In alle andere situaties zijn bredere banden superieur want sneller, comfortabeler en met meer grip. Het sneue is dat ze niet passen in de wannebee koersfietsen.
Wim
m-gineering schreef:
Henrie schreef:Wim, jij wilt er meteen weer een vakantietractor van maken..
Je snapt er weer geen f*** van. :lol:
kww begs to differ... "goed gezien..."
Als je wil gaan MTB-en pak je een MTB, met het terrein wat we hier hebben is dat een soort intervaltraining.

Als je duurtraining wil gaan doen pak je een wegfiets.
Dan kun je een modern racegeval nemen op 23 mm bandjes, en dan vindt de hele Fiets lezende zonnebrilbrigade dat je goed bezig bent. Als dat je ding is prima.

Je kunt ook een fiets nemen in laten we het duur zeggen Parijs Roubaix specificatie. In carbon is dat een beetje duur, en als je voor niemand reclame hoeft te maken heb je net zoveel lol met een ' oud' stalen brikkie. Dan kun je nog steeds prima over al die asfaltwegen touren met de club. Maar als je zo'n ding in de schuur hebt staan naast een normale racefiets is mijn ervaring dat je na een jaar nauwelijks meer op de racefiets rijdt, en dat de routekeuze aanzienlijk uitgebreider geworden is met doorsteekjes door natuurgebieden, klinkerwegen, kasseistroken en allerlei andere wegen waar je het bestaan niet van afwist omdat je op de racefiets niet van het asfalt af durft.
Ik ga met mijn Cube Peloton, met 23mm bandjes, als dat zo uitkomt ook wel over schelpenpaadjes op het Buurserzand, of het Haaksbergerveen. Zo eng is dat niet hoor...

Maar als ik echt off-road wil, ga ik op mijn mtb. Dus die keuze tussen weg en off-road maak ik thuis, voordat ik ga fietsen...
Henrie schreef:
Benito schreef:Had ik als gezegd dat een stalen fiets in schoonheid alle andere fietsen ver achter zich laat?
Dat lijkt me nogal persoonlijk... Ik vind persoonlijk een oversized aluminium-frame een stuk mooier dan zo'n stalen frame met van die iele buisjes. En carbon vind ik vaak ook mooier (al kunnen daar soms ook wanstaltige vormen mee gemaakt worden)...

Smaken verschillen gelukkig...
Uiteraard kunnen smaken verschillen, maar het betreft hier een mondiale consensus;.
Benito schreef:Uiteraard kunnen smaken verschillen, maar het betreft hier een mondiale consensus;.
Humor kan je niet ontzegd worden... 8) :D
even weer ontopic.
wat te denken van deze:
stevens san remo
http://link.marktplaats.nl/673492393
is dan geen ultegra of 105 maar tiagra en de vraagprijs is 400 euro.
frame maat is 55.
http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... ent#inhalt

ps, ik ben even bij een grote fietsenzaak geweest en heb daar een rondje gereden op een bulls harrier met shimano 105 afmontage.
fietste relaxt, maar viel me op dat het schakelen zelf een grote slag heeft.
frame maat was 54 cm en het zadel stond een 10 cm uitgeschoven, dus 54 a 56 cm zal wel goed zijn.
prijs was 1000 euro maar verkoper rade mij aan om ook eens naar de tiagra te kijken.
zou ook prima volstaan met mijn wensen en scheelde weer 100 euro.
de harrier kun je via google ook wel weer een paar honderd goedkoper vinden.
meten wilden ze pas doen bij verkoop.

overigens staat deze ook nog in de buurt.
http://link.marktplaats.nl/673555484
dit is een cube streamer met een leuke afmontage (nieuwprijs rond de 14 a 1500 euri)
deze heeft een vraagprijs van 350 euro en een frame maat van 55 cm.
Wellicht iets om als basis te gebruiken en dan tzt te upgraden? http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Wim schreef:Nee hoor Henrie ik wil hem helemaal niet aan een vakantietractor - dat zijn deze fietsen ook helemaal niet. Ik wil alleen vraagtekens plaatsen bij de moderne koersfiets waar je volgens mij weinig leuks mee kunt. Die veldrijfiets van mij is helemaal niet om dagen achtereen met bagage te rijden. Hij is voor lange snelle dagtochten op leuke weggetjes. Voor echt off road werk pak ook ik iets anders. Maar als ik Drenthe in fiets kan ik kiezen tussen fietspaden langs provinciale wegen of kleine weggetjes met rommel op de weg en af en toe stukken schelpenpad. Dat laatste is gewoon heel veel leuker, maar gaat flink beter met wat bredere banden. Ik ben er vandaag stevig tegenaan gegaan, en merkte weer dat 35 mm op zulke paadjes echt wel het minimum is. Met 32 mm moet ik me inhouden om grip te behouden (ik ben geen lichtgewicht). Op asfalt lever ik met zulke snelle 35 mm banden nog nauwelijks in, en met 32 mm Grandbois al helemaal niet, dus dat is het punt niet. De voordelen van 23-25 mm banden zijn slechts relevant bij 40+km in het peloton. In alle andere situaties zijn bredere banden superieur want sneller, comfortabeler en met meer grip. Het sneue is dat ze niet passen in de wannebee koersfietsen.
Wim
Is de surley cross enigzins te vergelijken met een oudere koga terraliner? Mijn 30+ dochter wil eigenlijk een racefiets maar vindt de specialized (is dat een merk?) k.t rijden. Fietsterrein is Arnhem, Zutphen, doetinchem. Snelheid 25 km/h.
Ze vond mijn koga myata terraliner met een stokstuurtje en jawel: panaracer 35mm wel prettig zitten en rijden. Wat ik hier lees over surley mag ik opmaken dat die niet uit voorraad wordt geleverd. Zie dat er een uur rijden van hier iemand zit: amersfoort. Denk wel dat mijn 56cm fiets iets te groot is voor dame van 180cm -stuurstokje staat iets voor de pen. Misschien kleinere fiets en spelen met zadel- en stuurafstand?
TerraLiners vind je bij bosjes op Marktplaats. Prima fietsen.

.tsooJ
Alien schreef:TerraLiners vind je bij bosjes op Marktplaats. Prima fietsen.

.tsooJ
Oppassen met de totaalprijs: nw wielen, banden, zadel, evt stuur, strapper, cranks, voorbladen etc.
Wat ik persoonlijk iets minder vindt bij triples is het wijdvoets trappen -ben zelf in 1977 op een janssen fietsje begonnen en trappers ver uit elkaar went nog steeds niet.
.....maar om te schakelen grijp ik ook naar de onderbuis.
Inmiddels zijn er een paar offtopic reacties verwijderd. Advies is om de tips van moderator Hans eens te lezen, hopelijk komt het respect voor elkaar en de wijze woorden dan weer vanzelf. En eemh, je kunt ook níét reageren als je denkt dat dat beter is. /r
moderator schreef:Inmiddels zijn er een paar offtopic reacties verwijderd. Advies is om de tips van moderator Hans eens te lezen, hopelijk komt het respect voor elkaar en de wijze woorden dan weer vanzelf. En eemh, je kunt ook níét reageren als je denkt dat dat beter is. /r
Draadje gesloten :D
Het is me een raadsel wat je bedoeld, Fausto, maar dit onderwerp blijft open omdat het onduidelijk is of kww een fiets gevonden heeft. Bovendien kunnen anderen die op zoek zouden zijn naar een goedkope snelle fiets in de toekomst van dit onderwerp profiteren en vragen stellen. /r
Bedreigingen worden niet op prijs gesteld. De betreffende reactie is verwijderd en de gebruiker heeft een officiële waarschuwing gekregen. Tevens het verzoek enig fatsoen te tonen op deze publieke ruimte. De eerder genoemde tips van moderator Hans van der Veeke kunnen daarbij helpen, vermits je je er aan houdt :roll:. /r
Fausto schreef:
moderator schreef:Inmiddels zijn er een paar offtopic reacties verwijderd. Advies is om de tips van moderator Hans eens te lezen, hopelijk komt het respect voor elkaar en de wijze woorden dan weer vanzelf. En eemh, je kunt ook níét reageren als je denkt dat dat beter is. /r
Draadje gesloten :D
Ik zie, na drie jaar ....dat er ernstige bedreigingen zijn geuit, jawel door mij :D