ik heb me hier opnieuw aangemeld, maar was al lid onder een andere naam en heb al veel advies gekregen.
vorig jaar heb ik een trek 7500 fitness fiets aangeschaft.
na een jaartje fietsen wil ik deze verkopen en een wat ruigere atb/mtb voor terug kopen en voor de
langere tochten (voor mij is 20 a 50 km al lang) zoek ik een 2dehands racefiets.
met een budget van 2 a 400 euro, wat zijn dan de adviezen?
het budget kan eventueel nog iets opgerekt worden maar liever niet.
ik wil perse schakelen op het stuur, op het frame heb ik geprobeerd op een andere fiets maar vond dit niet stabiel.
frame maat? ik heb een bbm van 82 cm en ben 172 lang, frame maat dus 56 cm?
kun je gebruikt nog ergens op letten zoals boven buis maat oid?
waar op te letten bij een proefrit?
welke afmontage kan ik het beste nemen voor dit bericht? ik kom shimano 105, ultegra tegen maar ook campagnolo veloce.
de wensen zijn toch wel snel en stabiel schakelen.
ook haal ik nog niet hele hoge snelheden van boven de 30 km/u langdurig.
welke vertanding kan ik dan het beste doen?
is het raadzaam om de fiets in onderdelen te kopen? of later up te graden maar waar dan op te letten? bijvoorbeeld alu of carbon frame?
ik ben nog niet zo gedreven dat ik lange tijd hoge snelheden kan halen, eigenlijk nog een novice dus, maar wil wel meteen goed materiaal.
bedankt voor het advies alvast.
vorig jaar heb ik een trek 7500 fitness fiets aangeschaft.
na een jaartje fietsen wil ik deze verkopen en een wat ruigere atb/mtb voor terug kopen en voor de
langere tochten (voor mij is 20 a 50 km al lang) zoek ik een 2dehands racefiets.
met een budget van 2 a 400 euro, wat zijn dan de adviezen?
het budget kan eventueel nog iets opgerekt worden maar liever niet.
ik wil perse schakelen op het stuur, op het frame heb ik geprobeerd op een andere fiets maar vond dit niet stabiel.
frame maat? ik heb een bbm van 82 cm en ben 172 lang, frame maat dus 56 cm?
kun je gebruikt nog ergens op letten zoals boven buis maat oid?
waar op te letten bij een proefrit?
welke afmontage kan ik het beste nemen voor dit bericht? ik kom shimano 105, ultegra tegen maar ook campagnolo veloce.
de wensen zijn toch wel snel en stabiel schakelen.
ook haal ik nog niet hele hoge snelheden van boven de 30 km/u langdurig.
welke vertanding kan ik dan het beste doen?
is het raadzaam om de fiets in onderdelen te kopen? of later up te graden maar waar dan op te letten? bijvoorbeeld alu of carbon frame?
ik ben nog niet zo gedreven dat ik lange tijd hoge snelheden kan halen, eigenlijk nog een novice dus, maar wil wel meteen goed materiaal.
bedankt voor het advies alvast.