Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS | kaarten laden niet meer met mapinstall - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

GPS | kaarten laden niet meer met mapinstall

http://jdm.javawa.nl/7UXU

En ik heb inmiddels de schijf met de schijfhulpprogramma geformatteerd.
Ik ga nu kijken of de gebruikelijke weg met basecamp nu wel werkt
Ok, fingers crossed.
Je hebt zowel op de Garmin's interne schijf als op de SD kaart de OSM kaart staan, dat gaat niet goed, een van beide moet eraf, ik zou de externe SD kaart maar eerst eruit halen, want die wordt toch niet herkend omdat die verkeerd is geformatteerd.

Verder heb je je tracks en waypoints niet in de garmin/gpx map staan, ik zie ze in de "root" directory:

-rwxrwxrwx@ 1 501 109107 Dec 16 22:27:26 2015 Marokko 2015-2016.GPX
-rwxrwxrwx@ 1 501 37793 Dec 16 22:00:18 2015 Track.gpx
-rwxrwxrwx@ 1 501 41229 Dec 16 22:00:20 2015 Track1.gpx
-rwxrwxrwx@ 1 501 26408 Dec 16 22:00:20 2015 Track2.gpx
-rwxrwxrwx@ 1 501 6776 Dec 16 22:00:20 2015 Track3.gpx
-rwxrwxrwx@ 1 501 7589 Dec 16 22:00:20 2015 Waypoints.gpx
Nog een tip: schoon die tracks en waypoints op het apparaat zelf eens op, er staan nu 775 GPX-bestanden 34,96 MiB. Hoe meer bestanden hoe groter de kans op vastlopers.
Dank allen! - ik ben er nog niet helemaal maar ga nu naar bed.
Morgen weer vroeg op voor het werk!

D
Wit schreef:Als ik een kaart op mijn garmin 62s wil zetten krijg ik de volgende melding

Eerst krijg de melding:
' Er is geen programma ingesteld om de URL 'garminmapinstall://analytics=1;unitid=3858964541;unitvol=/Volumes/GARMIN/;gpxpath=/Users/enzv.......' te openen.'

Daarna wordt Mapinstall toch geopend en bij installatie krijg ik de melding:
'Er is een probleem opgetreden tijdens het installeren van kaarten op uw apparaat. Controleer of het apparaat is aangesloten en ingeschakeld, en probeer het opnieuw."

Ik werk op een Mac. En zie geen fout in de kaart op JaVaWa GMTK. Ook heb ik al een keer cleaneject toegepast. Het lukt met geen enkele kaart meer. Weet iemand een oplossing?
Klinkt mij als twee problemen in de oren.

Het tweede probleem is hier al de revue gepasseerd: de SD-kaart in je GPS is niet correct geformatteerd. Dit kun je corrigeren door de kaart opnieuw te formatteren met Disk Utility. Liefst doe je dit door de SD kaart in een kaartlezer te stoppen, niet in de GPS (voor de veiligheid: als je je GPS zélf formatteert, ben je behoorlijk in de aap gelogeerd). Als je niet weet hoe je dit zou moeten aanpakken, wil ik je wel uitgebreider bijstaan, maar dan is het wel handig om te weten welke OS X versie je op jet Mac hebt staan.

Het eerste probleem, ' Er is geen programma ingesteld om de URL 'garminmapinstall://analytics=1;unitid=3858964541;unitvol=/Volumes/GARMIN/;gpxpath=/Users/enzv.......' te openen.', lijkt meer op een OS-issue. Eerste stap in zo'n geval is (was) altijd: "repair permissions." Wederom is het handig te weten met welke OS X-versie je werkt, want in recente versies is dit proces nogal gewijzigd. Wanneer krijg je deze melding? Bij dubbelklikken op een kaartbestand?
Alien schreef:
Wit schreef:Klinkt mij als twee problemen in de oren.

Het tweede probleem is hier al de revue gepasseerd: de SD-kaart in je GPS is niet correct geformatteerd. Dit kun je corrigeren door de kaart opnieuw te formatteren met Disk Utility. Liefst doe je dit door de SD kaart in een kaartlezer te stoppen, niet in de GPS (voor de veiligheid: als je je GPS zélf formatteert, ben je behoorlijk in de aap gelogeerd). Als je niet weet hoe je dit zou moeten aanpakken, wil ik je wel uitgebreider bijstaan, maar dan is het wel handig om te weten welke OS X versie je op jet Mac hebt staan.

Het eerste probleem, ' Er is geen programma ingesteld om de URL 'garminmapinstall://analytics=1;unitid=3858964541;unitvol=/Volumes/GARMIN/;gpxpath=/Users/enzv.......' te openen.', lijkt meer op een OS-issue. Eerste stap in zo'n geval is (was) altijd: "repair permissions." Wederom is het handig te weten met welke OS X-versie je werkt, want in recente versies is dit proces nogal gewijzigd. Wanneer krijg je deze melding? Bij dubbelklikken op een kaartbestand?
Dank je Alien!

- Ik heb de kaart dus geformatteerd in het toestel. En heb goed opgelet welke schijf althans dat dacht ik...Maar sindsdien krijg ik enkel language english te zien en herkent d computer de gps niet meer. Trouwens mijn computer herkent ook mijn oude HCx garmin niet meer idem JaVaWa device manger en Garmin Express. Dus ik krijg geen schijven te zien. De GPS ligt al de hele tijd buiten om een mogelijke reset? te bewerkstelligen.

- Mijn systeem = OSX 10.9.5 Ik krijg deze melding zodra ik het commando heb ingedrukt in basecamp om bestanden over te dragen. Zodra ik dan uiteindelijk kies voor een programma waarmee de kaarten overgezet zouden moeten worden = maploader dan krijg ik de tweede melding maar soms ook niet. Na tig keer proberen - Inmiddels staat de OSM wel op de GPS maar lijkt het alsof hij in de reset is of ik de foute schijf geformatteerd heb,. GPS start wel gewoon op.
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat je de GPS hebt geformatteerd, want dan start ie helemaal niet meer op (system software missing o.i.d.). Kan je nog eens een Javawa rapportje maken en die hier plaatsen?
Oké.
  1. Heb je een backup (via JaVaWa Device Manager) van je toestel, van vóór deze problemen de kop opstaken? (Liefst van toen het toestel nieuw uit de doos kwam, maar die kans is erg klein.)
  2. Maak een (volledige) backup van je toestel met JaVaWa Device Manager. Overschrijf in géén geval oude backups! Je kunt beter teveel backups maken dan te weinig. En kies zinvolle namen voor je backups: zodat je later weet waarom je ze gemaakt hebt. Bijvoorbeeld "2015-12-17 10:07 backup voor formatteren SD-kaart". Mocht er dan wat misgaan tijdens het formatteren van je SD-kaart, dan weet je welke backup je moet hebben om terug te gaan naar de situatie van vóór deze misstap.
De tovenaar schreef:Het lijkt me niet waarschijnlijk dat je de GPS hebt geformatteerd, want dan start ie helemaal niet meer op (system software missing o.i.d.). Kan je nog eens een Javawa rapportje maken en die hier plaatsen?
Hij maakt geen contact meer met Javawa.
Het rare is dat ik dezelfde foutmelding bij mapsinstall krijg voor mijn oude gps.
Ik heb basecamp en mapinstall gedeinstalleerd en doe nu een nieuwe installatie.
Shoot basecamp wil niet installeren op mijn Mac versie. Mapinstall wel.
Alien schreef:Oké.
  1. Heb je een backup (via JaVaWa Device Manager) van je toestel, van vóór deze problemen de kop opstaken? (Liefst van toen het toestel nieuw uit de doos kwam, maar die kans is erg klein.)
  2. Maak een (volledige) backup van je toestel met JaVaWa Device Manager. Overschrijf in géén geval oude backups! Je kunt beter teveel backups maken dan te weinig. En kies zinvolle namen voor je backups: zodat je later weet waarom je ze gemaakt hebt. Bijvoorbeeld "2015-12-17 10:07 backup voor formatteren SD-kaart". Mocht er dan wat misgaan tijdens het formatteren van je SD-kaart, dan weet je welke backup je moet hebben om terug te gaan naar de situatie van vóór deze misstap.
- Nee
- Ik denk dat het probleem nu niet zozeer in de SD kaart zit maar in het toestel zelf.
Dus naar een GPS service station.

Ik kies ervoor om mijn tochtje van een dag te gaan rijden op mijn oude gps. Kaart laadt nu. Ben er ff klaar mee, eerst even fietsen - en dan op naar de reparateur.Dank allen voor de bijzondere hulp - in het bijzonder Minko en Frank die ook nog op de achtergrond actief waren!
Wit schreef:[…] naar een GPS service station.
Goed idee.
Ok de GPS moet gemaakt - waarschijnlijk heb ik dus de harde schijf gewist.
Wie heeft er goede ervaringen met een GPS servicestation in Zuid- Holland? Of bij verzending elders? Iemand noemde Moordrecht - wie zit daar?

Of is er een manier om de GPS zelf weer te installeren? Weet niet goed waarop ik moet googelen.

Alvast bedankt!
Volgens mij zit "Waypoint Notter" in Moordrecht. De mannen (vrouwen?) achter www.gps.nl en het bijbehorende forum. Zij moeten je zeker kunnen helpen. Balen dit, succes!
Voor een ieder die ook zo slim was om het geheugen van de gps te wissen.
Hierbij hoe je dat weer fixed:

a. Folder met de naam X:\Garmin aan maken op interne geheugen
b. Toestel opnieuw opstarten
c. Er wordt nu een garmindevice.xml bestand op het interne geheugen aangemaakt
d. Installeer Garmin express http://software.garmin.com/nl-NL/express.html
e. Download de basiskaart via http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=927
f. Gebruik Garmin Express om de basiskaart op je computer en taalinstellingen

Ik moet bovenstaande nog doen en ben heel benieuwd of het laden van de kaarten met mapinstall hiermee dan ook opgelost is.