De IQ is nu mijn reservelamp, en ik speel met de gedachte om ze eens naast elkaar te monteren, ben benieuwd wat dat voor lichtbeeld oplevert. Maar dat zal geen veelgebruikte opstelling zijn; die Premium trekt toch in een uurtje of vier een setje Eneloops leeg. Dan moet ik wel erg veel accu's gaan meeslepen.Revanho schreef:Dat was ook mijn ervaring met de Ixon IQ. Naar mijn ervaring een zeer degelijke lamp, maar net onvoldoende licht om aan 'normale snelheid' onverlichte (bochtige) paden te gebruiken.Alien schreef:De IXON IQ Premium is een geweldige lamp, absolute aanrader. Ik heb 'm sinds een paar weken, als vervanger voor de IXON IQ. Dat was ook al een fijne lamp, maar mijn wens was een bredere lichtstraal, aangezien je je in het echte donker maar een beetje op goed geluk in een bocht moest storten. Dat wil weleens eng zijn (en ook bepaald niet raadzaam), vooral bij hogere snelheden.
Ik heb de lamp op de vorkkroon gemonteerd zitten, vlak boven het voorwiel. Hoe lager, hoe beter je de weg kunt "lezen".