Additionally, paste this code immediately after the opening tag: afgesleten tandwielen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

afgesleten tandwielen

bron gates website

http://www.gatescarbondrive.com/Product ... 882CF1FA83}

What is the life of the system?
In laboratory testing, the Carbon Drive System lasts more than twice the life of chain. Chains are often replaced due to stretch and wear rather than actual failure. The Carbon Drive belt does not stretch, so the smooth running performance remains consistent throughout its life.

Idworx statement

http://www.idworx-bikes.de/nl/informati ... ijving.php
miro schreef:bron gates website
"What is the life of the system?
In laboratory testing, the Carbon Drive System lasts ....."
Geen uitspraak over iets anders dan loboratoriumcondities. Het lijkt er op dat ze de consument de real-life-condities laten testen.
Het lijkt dat verantwoordelijkheid wbt garantie wat verwaterd is in de fietsen industrie. Als ik mijn wagen niet aan de praat krijg, ga ik naar de dealer en hij zorgt voor reparatie en regelt met de fabrikant (Renault, VW, etc..) levering/reparatie van defecte wisselstuk van Bosch, Varta etc.. dus de eerste aanspreekpunt is de dealer en hij neemt het op met de fabrikant van de wagen…. Niet met de fabrikant van de wisselstuk (OEM -original equipment manufacturer)

In het geval van de TS, blijkt dat dat de dealer maakt zijn eigen analyse en beslist zelf wat moet waar naartoe… Sommige OEM’s doen het netjes (Rohloff) sommige blijkbaar niet.. en als er een twijfel is waar de oorzaak ligt betaald altijd de consument de rekening. Het is een product ontworpen en getest (hoop ik) door Koga en ze moeten zorgen van de garantie van de fiets…
Als men een fiets van EUR 4K+ koopt, verwacht ik tenminste dat er een serviceboekje bij zit met serviceplan, gegevens van onderhoudsbeurten etc… Als alles netjes geregistreerd is het makkelijker te bepalen waar de verantwoordelijkheid zit toch? =>grote onderhoud gemist => pech, het is jou schuld… Bij mij Koga kreeg ik aleen een Rohloff kaartje met een serviceplan..

Tegelijkertijd besef is dat het in de praktijk niet zo eenvoudig is…. Bvb, hoe registreer je km stand op een betrouwbare manier ?

Er zijn meerdere fietsenmakers op dit forum.. heb ik het helemaal verkeerd?
Grum schreef:Het is een product ontworpen en getest (hoop ik) door Koga en ze moeten zorgen van de garantie van de fiets…
Zowel in NL als in B ligt het toch anders.

Als je als consument een fiets of welk produkt dan ook koopt in een winkel dan is de winkelier de enige partij waar jij als consument mee te maken hebt. De wettelijk verplichte garantie krijg je van de winkelier en de winkelier is verplicht jou een deugdelijk produkt te leveren dat voldoen aan de eisen die jij als consument daar redelijkerwjis aan kunt stellen. Uiteraard ben je als consument verplicht om het produkt binnen normale grenzen correct te gebruiken en de aangewezen inspecties en onderhoudswerkzaamheden te laten uitvoeren of zelf uit te voeren en is normale slijtage geen onderdeel van de garantie.

Dat de winkelier teruggrijpt naar zijn handelaren, importeurs of fabrikanten is zijn zaak.

Naast alles kun je wel gebruik maken van fabrieksgarantie, maar dat heeft voor de consument alleen toegevoegde waarde als die uitgaat boven de wettelijke garantie. In de praktijk is dat niet zo vaak het geval, al is Rohloff altijd een uitzondering geweest doordat zij coulanter waren dan waar ze toe verplicht waren, wat hen geen windeieren heeft gelegd.

---------------

Als je niet alleen bij je winkel zou moeten klagen dan zou de fietsenmaker je naar de tussenhandel verwijzen, de tussenhandel naar de importeur, de importeur naar de fabrikant (in China bijvoorbeeld), de fabrikant naar zijn onderdelenleverancier, de leverancier naar hun leverancier van ruw materiaal (in Geleen bijvoorbeeld), de fabrikant van ruw materiaal naar de importeur, deze importeur naar de mijnbouwer (in Suriname bijvoorbeeld), de mijnbouwer naar de levenacier van de graafmachine, de graafmachinefabriek naar de chauffeur van de truck en de chauffeur naar zijn chagrijnige vrouw die de avond tevoren te veel pepers in de kousenbandschitel deed, wat uiteraard de schuld is van ....
Beste mensen , allemaal nog eens hartelijk dank voor jullie reactie en weet nu wel zeker dat het de fout puur aan de afstelling lag die ze bij (FIETS)Herentals een paar maanden eerder hadden gedaan toen ik de naaf olie heb laten vervangen + nazicht en daar ook nog genoeg voor betaald heb, dus die € zijn ook verloren want nu hebben ze alles kunnen herdoen + tandwiel etc waar ik nogmaals voor betaalde...Ik heb mijn lesje wel gehad ... gelukkig weet ik nu (via het forum)een zaak in mijn buurt (Mol) waar wel eerlijke en ervaren uitbaters zitten voor mijn Rolhoff ,want eerlijk gezegd is het toch heerlijk fietsen met deze combinatie, nu dat ik weet waar de fout zat heb ik er terug vertrouwen in en mooi dat dit forum er is . Samen komen we er wel uit. BEDANKT . PS:KOOP NOOIT EEN FIETS IN EEN GROOTHANDEL waar alleen de verkoopcijfers tellen (want ik kan het weten :oops: )

Bij deze , groet ik jullie en nog veel fiets plezier
Gustave
Gustave schreef:Ik heb mijn lesje wel gehad ... gelukkig weet ik nu (via het forum)een zaak in mijn buurt (Mol) waar wel eerlijke en ervaren uitbaters zitten voor mijn Rolhoff
Hmm , maar je Gates belt aandrijving was juist het probleem... :roll:

Hopelijk heeft die zaak in Mol daar ook kaas van gegeten.

Misschien is het een goed idee je er zelf ook in te verdiepen. Wellicht trilt er eens onderweg op fietsvakantie een bout los en is je riemspanning weg. Dan zul je toch iets moeten ondernemen...