Dag allemaal,
Ook ik worstel sinds een paar dagen met de keuze: mijn 28"koga houden (en ombouwen naar rohloff) of bijv. een t400 Rohloff kopen, 26".
Aanvankelijk was ik helemaal gelukkig met mijn 28"koga, en eigenlijk ben ik dat nog steeds. Echt super, die stalen randoneur! En heel mooi.
Omdat ik weinig ruimte in de schuur heb (en ook al een racefiets, vouwfiets, fietskar e.d. heb) wil ik een fiets die ik ook kan gebruiken voor het dagelijkse werk. Sterker nog: de auto is weggedaan (milieu en kosten) en daarom moet mijn fiets een pakezel en alleskunner zijn met weinig onderhoud. Als ik een kinderzitje achter op hoge koga zet, dan kom ik er met mijn been niet meer overheen (over het zadel werpen)...laat staan dat ik het kindje dan heel laat.
Ik kies wellicht die iets minder fijn rijdende 26" omdat ik op mijn wereldfiets dan kan opstappen door de benen voor het zadel langs te doen. Kan ik toch lekker blijven genieten van mijn superfiets/ hummer, samen met mijn kind (ook als ik alleen naar de supermarkt wil; dan is een kinderkar niet handig). En volgens mij is dat voor zo'n zwaar frame als van de t400 geen probleem. Oja, uiteraard zet ik er een dubbele standaard op en een voorziening dat het stuur niet makkelijk kan omklappen. Laat de lente maar komen!