Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sterke plastic ritszakjes - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Sterke plastic ritszakjes

dijken63 schreef:Wist niet dat het turkentasjes genoemd werden, mag dat wel? In het kader van negerzoenen en zwarte piet?
Officieel heten ze 'spatwaterdichte tasjes', maar vanwege de materiaalovereenkomst met de Turkentas noem ik ze hier turkentasjes. De grote draagtassen komen overigens uit China, maar werden het eerst 'ontdekt' door Turken, die hem massaal als reistas gingen gebruiken.
Ave Gone schreef:
keesswart schreef:Dit jaar heb ik de ritszakjes van de HEMA ontdekt.
Bedankt voor de tip en de uitleg. Ik zal het blaartrekkende Hema-winkelmuziekje uit de jaren 80 weer eens trotseren en op zoek gaan naar de zakjes.
Ik haal dit soort etuis bij de Action. Vaak een euro of minder, met rits. Ik gebruik ze om mijn regenschoenen of jas in te stoppen. De dikkere ronden pennen-tasjes zijn wat zwaarder maar hebben als voordeel dat het vocht er min of meer in blijft. Handig om mijn natte overschoenen in op te bergen.
De platte tasjes gebruik ik voor snoeren, stekkers en aanverwante zaken.

Voor tolietspullen heb ik een aantal varianten bij AliExpres besteld. Kost ook niets en je kunt de meest zinnige gebruiken.

Een aantal van deze tasjes zijn te zien op mijn blog waarin ik de inhoud van mijn tassen beschrijf.
HansvanderVeeke schreef:Voor tolietspullen heb ik een aantal varianten bij AliExpres besteld. Kost ook niets en je kunt de meest zinnige gebruiken.
Had ook twee lichtgewicht tasjes bij de Ali besteld. Blijken bij ontvangst te teer voor een fietsvakantie. De test is hier: is het materiaal pincetbestendig? Ik heb namelijk geen zin om alles wat in een tas zit ook nog weer een keer te gaan inpakken. Maar Ali heeft zo'n groot aanbod dat ik vast de verkeerde keuze heb gemaakt...
Mijn toilettasje is ook een gaaszakje met rits. Ik denk dat het van de drogist komt en dat er kleine flesjes zonnebrand oid inzaten. Weegt echt afgerond nul.
Wat een hoop goeie reacties. Er zijn hele fraaie alternatieven te lezen. Zelf ben ik wel gecharmeerd van de waszakjes (bh-zakjes). Ik denk dat het wel handig is als het zakje doorzichtig is zodat je kunt zien wat erin zit.

De turkenzakken doen me herinneren aan zakjes die ik al had liggen maar waar ik nog niet aan heb gedacht. In Turkije verkopen ze op markt tasjes met een rits in vele maten.

Afbeelding

De verkoop van de plastic zakjes laat ik achterwege. Lekker in de buurt de winkels afstruinen naar bh-zakjes is ook een goed idee. :wink: Bedankt voor jullie reacties en tips! Het forum is veel waard!
Ik ga voor ' wastas' .
HEMA!! Waar zouden we zijn zonder die eenheidsworst :D

Ik heb gekozen voor de waszakjes van de Hema. Zo licht dat de weegschaal niet eens uitslaat, doorzichtig, sterk, 30x20 cm groot en niet duur: € 1,95. En, je kunt ze wassen. :wink:

Afbeelding