Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wielset 28 - brooks zadel - Forum Wereldfietser

wielset 28 - brooks zadel

ik zoek een setje trekking wielen, velgremmen, 28 inch. 135 mm breed achternaaf. in de buurt van goes of verzenden mogelijk.

brooks zadel, b17 heeft de voorkeur, niet geveerd !! 65 euro is de goedkoopste die ik nieuw kan vinden.

alvast bedankt !!
nog steeds zoekende !
Ik zou niet snel een Brooks zadel tweedehands kopen. Een Brooks gaat naar de berijder 'staan', dus zit eenmaal ingereden vooral lekker voor de oorspronkelijke eigenaar.
En belangrijker, sprekend als B17 rijder...ik zou m'n zadel pas wegdoen als ie onherstelbaar stuk en op is. Want de enige echte vervanger van een Brooks, is een nieuwe Brooks. Dus de kans op een goede tweedehandse is nogal klein! Dan moet je net iemand vinden die er eentje gekocht heeft, niet de 'inrijpijn'(die trouwens ook wel meevalt!!!) kan hebben, en het gelijk weer verkoopt.
2de hands vind ik ze alsnog erg duur. 50 a 60 euro :? inrijd periode ben ik bekend mee, maar als ik wat geld kan besparen...

misschien weet iemand een goedkope webwinkel ?
captain_fabulous schreef:Ik zou niet snel een Brooks zadel tweedehands kopen. Een Brooks gaat naar de berijder 'staan', dus zit eenmaal ingereden vooral lekker voor de oorspronkelijke eigenaar.
Dat wordt altijd gezegd maar ik geloof er niets meer van.
Als de breedte van het zadel past zitten de indrukkingen van de zitbotjes bij elk zadel van hetzelfde type op dezelfde plek. Alle oude Brookszadels vind ik er dan ook bijna hetzelfde uitzien. Ik koop ze dan ook altijd - nu al zo'n vijf stuks - tweedehands en heb er veel plezier van. Je moet alleen opletten dat je niet een tweedehandszadel koopt dat al op het einde van de levensduur is, wat te zien is aan de stand van de bout, of een zadel dat verwaarloosd of misbruikt is.
Juist de oudere zadels - tot zon 10 jaar geleden? - zijn nog gemaakt van dikker leer en gaan langer mee dan de nieuwe.
zo dacht ik er ook over. maar de meeste 2dehands zijn allemaal flink gebruikt/misbruikt, of zijn antiek. jaren geleden waren ze dikker ?? balen zeg... het is de kwaltijd van vroeger niet meer, dat geld voor teveel producten tegenwoordig :(
Geduldig blijven zoeken. Ze zijn inderdaad vaak in te slechte staat.
i.v.m. met schouder klachten kan ik niet meer voor over fietsen. Fiets nu dus meer recht op. ik merk dan dat het B17 zadel iets te smal is. Als deze op is koop ik een Berhoud mente zadel. De goedkoopste op het net is 105 euro

Mario
Ik heb slechte ervaring met de "nieuwe generatie" B17 zadels, één natte vakantie de afgelopen weken in Frankrijk en er valt al bijna niet meer op te zitten. Let wel, splinternieuw! Heb een poging gedaan met opspannen, vet en daarna in de bankschroef maar het blijft behelpen. M'n volgende zadel wordt een C17 van brooks.
Er staat of stond er nog een te koop, doe er evt. je voordeel mee;
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=25480
B.t.w. heeft zeer goede recencies tot op heden!
bonkers schreef:Ik heb slechte ervaring met de "nieuwe generatie" B17 zadels, één natte vakantie de afgelopen weken in Frankrijk en er valt al bijna niet meer op te zitten.
Heb je op een zadel gereden dat 's nachts in de regen heeft gestaan?
ik heb een keer met mijn 200 km jonge brooks zadel door flinke regen gefietst (niet de bedoeling) maar hij was gelijk ingereden. daarna een zadeldek erover gedaan voor tegen de regen. heb je geen last meer dat hij nat word of uitdroogd door de zon :D

balen dat ik hem had verkocht. een type als de brooks c17 heb ik nog genoeg liggen, simpele harde sport zadels. of heb ik het mis ?
terunky schreef:ik heb een keer met mijn 200 km jonge brooks zadel door flinke regen gefietst (niet de bedoeling) maar hij was gelijk ingereden. daarna een zadeldek erover gedaan voor tegen de regen. heb je geen last meer dat hij nat word of uitdroogd door de zon :D

balen dat ik hem had verkocht. een type als de brooks c17 heb ik nog genoeg liggen, simpele harde sport zadels. of heb ik het mis ?
C17 is de nieuwe generatie Brooks tourzadels, C staat voor cambium, een rubbercomposiet wat nauwelijks inrijden verlangt noch enig onderhoud. Schijnt tevens zéér comfortabel te fietsen.

http://www.brooksengland.com/catalogue- ... ium%20C17/
Ave Gone schreef:
bonkers schreef:Ik heb slechte ervaring met de "nieuwe generatie" B17 zadels, één natte vakantie de afgelopen weken in Frankrijk en er valt al bijna niet meer op te zitten.
Heb je op een zadel gereden dat 's nachts in de regen heeft gestaan?
Neen, overdag :lol: ! We zijn overvallen door noodweer net onder de Col du Donon in de Vogezen. Klein uurtje onder het grondzeil gekropen, da's al jaren ons systeem, met name in de bergen en volledig onderkoeld doorgereden. Volgende dag trof ik een zadel aan wat de naam zadel eigenlijk niet meer mag hebben.
bonkers schreef:
Ave Gone schreef:
bonkers schreef:Ik heb slechte ervaring met de "nieuwe generatie" B17 zadels, één natte vakantie de afgelopen weken in Frankrijk en er valt al bijna niet meer op te zitten.
Heb je op een zadel gereden dat 's nachts in de regen heeft gestaan?
Neen, overdag :lol: ! We zijn overvallen door noodweer net onder de Col du Donon in de Vogezen. Klein uurtje onder het grondzeil gekropen, da's al jaren ons systeem, met name in de bergen en volledig onderkoeld doorgereden. Volgende dag trof ik een zadel aan wat de naam zadel eigenlijk niet meer mag hebben.
Plastic zakje over zadel vergeten. Harde leerschool.
Ave Gone schreef:Plastic zakje over zadel vergeten. Harde leerschool.
Fietsen met een plastic zak over je zadel :?: Het moet niet gekker worden met een Brooks zadel. :wink: Twee keer een Brooks zadel gereden en nooit meer.

Piet.
Kennelijk zat hij onder het grondzeil te schuilen en had het zadel vergeten af te dekken.
Als je in de regen fietst wordt het zadel bepaald niet direct nat, althans bij mij niet.
Ave Gone schreef: Als je in de regen fietst wordt het zadel bepaald niet direct nat, althans bij mij niet.
wel als je geen spatbordje hebt op de bike :P
Weet je gelijk een van de redenen waarom de meeste ervaren tourfietsers spatborden hebben (met spatlap). De nieuwe Brooks zadels zijn inderdaad niet meer wat het geweest is. Schijnt te komen omdat de koeien een luier leven hebben. De Conquest (geveerde Professional) op mijn snelle fiets was nog min of meer OK (hoewel niet zo stevig als mijn ongeveerde Professional uit 1976), maar de Champion Flyer (B17 met vering) van mijn stadsfiets is een teleurstelling.
Mijn oude Professional uit 1976 op mijn vakantiefiets loopt helaas op zijn eind. De opvolger wordt een Gilles Berthoud.
een gilles, nog een stap(je) duurder! maar wellicht het ultieme zadel voor de wereldfietser.

ik ga in de buurt een weekendje weg, en mijn sdg bell air zadel uitproberen, op mijn mtb zit hij heerlijk. maar daar zit ik ook hoogstens 6 uur achter elkaar op.
inmiddels allemaal niet meer nodig, ik ben voorzien. mag dus dicht :D