Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Straal en prime bedrijf regio 010 - Forum Wereldfietser

Straal en prime bedrijf regio 010

Ik heb van de week een klassiek alu framepje pesies in mijn maat en van mijn favoriete merk gevonden dat voor niks mee mocht van de rijwielherstellert op de hoek. Gezien de kleur en de algehele staat van ontbinding van de lak wil ik 'm laten stralen.

Heeft iemand ervaring met een bedrijf in de regio 010 dat raad weet met een de(r)gelijk straal en prime klusje?

Afbeelding
In Hillegom zit een bedrijf waar je zelf een straalcabine kunt huren. Zie www.zelfzandstralen.nl. Het adres is Industriekade 1G, 2181AJ Hillegom.
Marco met een C had me de tip gegeven voor poedercoat Westland en ik ben voor 95 euri een vrijwel nieuw ogend frame rijker. Fantastisch vakwerk!
Afbeelding
Een mooie projectje...geniet ervan !
Ziet er mooi uit marko !!!! En nu naar de opbouw. Dat zal jou zeker lukken.

Groet, Ruud
Leuk project, benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
+1
Het uiteindelijke resultaat ziet er zo uit:
Afbeelding

Voor de geïnteresseerden staan wat details hier.
Wat een bruut vehikel zo! Wat zijn dat voor dingetjes om de drager tegen het schuren van de tas?
Het is een prachtige fiets geworden Marko.

Ik heb met veel belangstelling je visie over vakantiefietsen gelezen. Het was een verademing te lezen dat er gelukkig ook nog mensen zijn die kritisch kijken naar het voorhanden zijnde materiaal en daarbij een pragmatisch uitgangspunt hanteren. Vooral je mening over shimano altus vond ik geweldig en heel leuk omdat het weer eens wat anders is dan het napapagaaien van de commercie.

Op de foto's zag ik ook het fietspompje van de Aldi van 5 euro. Die kan haast niet goed zijn zou je denken maar ik ben er erg tevreden over. Het was m'n eerste kennismaking met een fietspomp met "2 versnellingen".

Kan je wat meer vertellen over je ervaringen met webwinkels? Ik was vanwege de prijzen juist van plan om voor het eerst eens wat te bestellen via het web maar heb na het lezen van jou opmerkingen weer wat twijfels gekregen.
Mooi project en helemaal tof dat je zelf je fiets in elkaar kunt zetten. Zover ben ik helaas nog lang niet.
Mooi geworden. Heb je de vork met plasti dip gedaan of zie ik het verkeerd - ben wel benieuwd hoe dit ging en je dit makkelijk kan bijhouden? Veel plezier alvast met de reis!
Heet-ie nou TrekTor :) ?

Cool!
Ja het heet Trektor. Ik was van de week op de camping in Noordwijk en daar zeiden ze "we hebben al een Trektor", waarop ik even heb benadrukt dat deze niet voor hunnie was.

Het is inderdaad Gunmetalgrey PlastiDip. Ik had het nog nooit gebruikt dus ik was benieuwd of het werkt. De importeur ervan zit hier in de stad en je kan ze daar afhalen mits je contant betaalt. :-) Ik ben er twee keer voor niks heen gefietst omdat de douane de container vasthield voor een steekproef. Je kan het spul in ieder geval beter niet snuiven.
Ik ben er wel tevreden over; het hecht prima, alleen is de kleur extreem mat en niet helemaal die van de rest van de fiets. Gelukkig hangen er tassen voor.

Die oranje dingetjes aan de bagagedrager zijn stukjes gasslang-voor-in-de-caravan dat je bij de doehetzelfzaak of de campingwinkel kunt kopen. Je kunt die vulbusjes van je Ortliebs weggooien (voor zo ver ze zich zelf niet onderweg al hebben zoekgemaakt), je dragers zijn beschermd tegen slijtage en het rammelt alleen nog maar in je tassen ipv aan je bagagedragers.

Shimano Altus is en blijft gewoon geweldig. Sram heeft geen speling op het bovenste derailleur wieltje waardoor de stand van je derailleurpat een stuk nauwer komt. Met enige trek- en duwwerk is dat allemaal in orde te maken, maar hij ritselt achter toch wat meer dan de ouwe Altus Trek.
Ik denk dat ik hiermee Europa wel doorkom, deze zomer. Als het ding uitelkaar flikkert onderweg, mocht ik Rob's bikecenter bellen en hij zou dan een Santos opsturen, maar ik denk dat ik het wel red. :)

Inge, blijf proberen. Als het moeilijk wordt, zijn er ruim voldoende mensen hier die je met raad en daad ter zijde willen staan. Het is geen rocketscience zolang je fietstochten je niet buiten de dampkring brengen. :P
Proberen blijf ik zeker doen - maar wel op het gemakje. Vind sleutelen heb ik ontdekt eigenlijk best wel heel erg leuk. Eerst gewoon de noodzakelijk reparaties (basic) zelf goed kunnen uitvoeren en vandaaruit langzaamaan opbouwen. En wie weet zet ik dan over.... wel eens ooit een eigen fiets in elkaar.