Additionally, paste this code immediately after the opening tag: opknappen impala mountainbike - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

opknappen impala mountainbike

wegens omstandigheden langer uitgesteld dan verwacht maar hier de foto:

Afbeelding

ik heb ook een andere probleem: de remmen.

ik krijg de voorrem niet werkende, beide arme veren en draaien goed, maar als je de handel aantrekt dan beweegt er maar een arm.

Afbeelding
Het ziet er naar uit dat de stelschroefjes die de veerspanning op de nokken bijregelen het niet kunnen compenseren. Ik zou de nokken er toch even afhalen en kijken of de veren aan beide zijden in hetzelfde gaatje zitten. Schoonmaken en wat olie kan nooit kwaad.
De kabel is ook strakker gezet ipv de remblokjes los te maken en dichter bij de velg te zetten. De remblokken zullen wel ongelijk zijn afgesleten, of niet per 2 zijn vervangen, waar het sterk op lijkt; ik zou ze allebei vervangen. Zet de kabel weer vast in een stand waarbij allebei de armen evenveel bewegen vervolgens kun je met deze remblokken de afstand tot de velg instellen.
Als je naar de winkel gaat kijk dan even goed dat je die zonder schroefdraad en ringetjes neemt. Neem de ouwe mee, anders. Ze zijn niet overal op voorraad.
Marko schreef:Het ziet er naar uit dat de stelschroefjes die de veerspanning op de nokken bijregelen het niet kunnen compenseren. Ik zou de nokken er toch even afhalen en kijken of de veren aan beide zijden in hetzelfde gaatje zitten. Schoonmaken en wat olie kan nooit kwaad.
De kabel is ook strakker gezet ipv de remblokjes los te maken en dichter bij de velg te zetten. De remblokken zullen wel ongelijk zijn afgesleten, of niet per 2 zijn vervangen, waar het sterk op lijkt; ik zou ze allebei vervangen. Zet de kabel weer vast in een stand waarbij allebei de armen evenveel bewegen vervolgens kun je met deze remblokken de afstand tot de velg instellen.
Als je naar de winkel gaat kijk dan even goed dat je die zonder schroefdraad en ringetjes neemt. Neem de ouwe mee, anders. Ze zijn niet overal op voorraad.

bedankt, ik ga vanmiddag even kijken, ik denk haast aan nieuwe remmen halen (komen 2e hands soms bijna gratis voorbij) want achter is een arm te stroef (al schoon en olie probeert) en er mist een ring dus remblok valt er steeds uit.
remmen lijkt niks te gaan worden helaas.

project staat verlopig even stil tot ik een donor fiets of doos onderdelen kan vinden
Setje 2e hands v-brakes hoeven niet duur te zijn.

Nieuw trouwens ook niet:
http://www.internet-bikes.com/index.php?p=5879#cats=240

Maar meestal moet het te verhelpen zijn met de veren opnieuw op spanning te zetten. Ik heb ook wel eens ooit veren zelf verder weer gebogen zodat er meer spanning op kwam.

(Ook te gebruiken als een goedkope snelle manier in het veld als je echt niet anders kunt en om een of andere reden loopt je rem aan.)
Clank schreef:Setje 2e hands v-brakes hoeven niet duur te zijn.

Nieuw trouwens ook niet:
http://www.internet-bikes.com/index.php?p=5879#cats=240

Maar meestal moet het te verhelpen zijn met de veren opnieuw op spanning te zetten. Ik heb ook wel eens ooit veren zelf verder weer gebogen zodat er meer spanning op kwam.

(Ook te gebruiken als een goedkope snelle manier in het veld als je echt niet anders kunt en om een of andere reden loopt je rem aan.)

inderdaad niet duur, maar dan is het al 7 euro aan remmen, dan nog alle kabels, een ketting en dan word project steeds duurder, ik probeer juist alles zo goedkoop mogenlijk te doen.

ik zal morgen eens goed kijken naar alle opties.
Ik heb hier een rol met 25 meter buitenremkabel liggen. Als je in de buurt van Rotterdam bent, mag je best een paar meter komen halen. :P
Marko schreef:Ik heb hier een rol met 25 meter buitenremkabel liggen. Als je in de buurt van Rotterdam bent, mag je best een paar meter komen halen. :P

haha bedankt, ik zal het in gedachten houden als ik in de buurt kom