math schreef: Weet je zeker dat je Trek 4300 een framehoogte van 61 cm (24 inch) heeft?
Opgemeten 135 mm. gelukkig!Marko schreef:Wat mij te binnen schoot nog, is dat ik een inbouwbreedte van 130 had achter bij mijn 4200............. zeker als je ziet wat Rose voor kant en klare wielen vraagt. Je kan je met die hoge velg in een 26" maat geen buil vallen aan fabriekswielen.
Ik heb de Wielset, 26" Airline 3 velgen met Deore naven besteld, de LX en XT wielset kon pas eind Mei geleverd worden bij Rose
Iedereen tot zover erg bedankt voor de tips, het meedenken en de uitgebreide antwoorden! Ik leer er heel veel van. Ik probeer een fiets te maken met betaalbare onderdelen, is meer een hobby-project. Het zal nooit een wereldfiets worden of zodoende gebruikt. Omdat ik deze fiets al zolang in het bezit heb vind ik het zonde om m voor 100 euro te verkopen op marktplaats. De fiets verleden jaar helemaal voorzien van een Deore-groep (excl. naven) waarvan alles nog perfect werkt. We zullen wel zien wat het uiteindelijk wordt, de wielset zal volgende week worden geleverd.
Groet van Mase