Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe oplossing bij spaakbreuk, de FiberFix Spoke - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe oplossing bij spaakbreuk, de FiberFix Spoke

+1
Vakantiefietser vliegt uit de bocht. En dat met 200.000 km ervaring :|
On topic: twee jaar geleden tijdens een fietstocht door Amerika brak een spaak bij een deelneemster en er waren op dat moment geen passende reservespaken voorhanden.
Onze tourleader heeft toen een FiberFix Spoke gebruikt.
Deze heeft enkele dagen goed zijn werk gedaan totdat we bij een fietsenzaak kwamen en hij vervangen kon worden.

Toen ik een dergelijke spaak op de Fiets en Wandelbeurs zag, heb ik h'm zonder nadenken aangeschaft. Je weet maar nooit.

-Jan
Eric Schuijt schreef:Ik houd van persoonlijk contact. Dat is mij dierbaar. Als er iets niet klopt, kijk mij dan in de ogen en zeg het. En speel het niet via een forum of 'sociale media'.
Het spijt me zeer Eric, maar we leven hier niet in Noord Korea.
Ik schrijf op dit forum wat ik ergens van vind omdat ik het zo meemaak, beargumenteerd en wel. Daar mag je het best me oneens zijn.

Ik heb je 19 minuten - dus vrijwel meteen - na het online zetten van mijn review daarom ook een pb gestuurd met een vraag om commentaar over wat ik fout zou hebben gedaan. Aan de hand daarvan had ik best mijn stuk willen aanpassen. Het zoeken van mijn telefoonnummer is ook niet echt lastig, je wist ondanks dat je niet van anonieme mensen houdt kennelijk al lang wie ik ben.
Matthie9001 schreef:
Nou breekt mij de, spreekwoordelijke, klomp.

FYI; in het verleden zijn stukken minder beledigende reacties (onder andere van mijzelf) verwijderd waarna ik per pm door moddereters gewaarschuwd ben dat dit toch echt niet door de beugel kan.
En ook hier heeft de moderator actie genomen. Maar de leden zien niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt. Eerst vragen we altijd de mensen zelf om het te corrigeren (tenzij het dusdanig is dat we meteen actie willen nemen).
Als er na een redelijke periode nog geen actie is geweest, dan doen we het zelf.
Matthie9001 schreef: Ik ben erg benieuwd hoe dit soort berichten passen binnen het zogenaamde nieuwe 'lief-zijn-en-tolerantie-naar-elkaar' beleid van dit forum?
Niet en daarom nemen we dus ook actie.
Mocht je hierover door willen discusieren, dan graag in een ander (nieuw) topic of per PB.
Leon is niet de enige ingenieur die de FiberFix niet zo ziet zitten. Mij leek het wel wat, omdat ik nu eigenlijk helemaal niets meeneem en dat misschien toch net iets al te laconiek is (maar ook al vele jaren goede handgebouwde wielen heb en daarmee nooit meer een gebroken spaak heb gehad).
Hohoho, ik zie het ding wel degelijk zitten, maar ik hoop dat ik iets fout heb gedaan en ben op zoek naar wat dat was.
Tjonge jonge, hoe je met een topic over een flexibele spaak, spaakbreuk kunt krijgen. Ik krijg het idee dat sommige spaken iets te strak gespannen zijn om nog enige elasticiteit te hebben. Misschien kunnen FiberSpoke spaken niet strak genoeg gespannen worden en wordt het daar erg spannend van of doen we wat verkeerd?
Laten we flexibel met elkaar omgaan en de menigen in elkaar vlechten met het sterkste patroon. Dat kan toch "gewoon" in dit landje op dit forum? Ook met een PB tje.