Even de knuppel in het hoenderhok gooien.
Een electrisch aangedreven fiets is mijns inziens niet eens een fiets maar een voertuig met hulpmotor en trapondersteuning. Het zou dus sowieso geen gek idee zijn om iedereen met een pedelec (langzaam of snel) een snorfietsrijbewijs te verplichten met daarnaast een kenteken en verplichte verzekering. Dan weet de grijze golf ook de verkeersregels en hopelijk leren ze dan ook wat voertuigbeheersing. En rijden ze je van je plaat dan zijn ze iig verzekerd.
Beetje off-topic maar toch.
Het idee achter die 25 km regelgeving is een stok achter de deur te hebben bij forse overtreding en in geval van ongevallen. Er is al aangegeven dat er niet achter elke boom een veldwachter zal staan met een lasergun om snelheidsovertreders te bekeuren. Waar ik er zelf ook één van ben, op een snelle toerfiets.
Naar mijn mening is wetgeving wel nodig, nu is het een soort wild-west situatie, niemand weet hoe het juridisch in elkaar steekt.
Een electrisch aangedreven fiets is mijns inziens niet eens een fiets maar een voertuig met hulpmotor en trapondersteuning. Het zou dus sowieso geen gek idee zijn om iedereen met een pedelec (langzaam of snel) een snorfietsrijbewijs te verplichten met daarnaast een kenteken en verplichte verzekering. Dan weet de grijze golf ook de verkeersregels en hopelijk leren ze dan ook wat voertuigbeheersing. En rijden ze je van je plaat dan zijn ze iig verzekerd.
Beetje off-topic maar toch.
Het idee achter die 25 km regelgeving is een stok achter de deur te hebben bij forse overtreding en in geval van ongevallen. Er is al aangegeven dat er niet achter elke boom een veldwachter zal staan met een lasergun om snelheidsovertreders te bekeuren. Waar ik er zelf ook één van ben, op een snelle toerfiets.
Naar mijn mening is wetgeving wel nodig, nu is het een soort wild-west situatie, niemand weet hoe het juridisch in elkaar steekt.