Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is nochtans één van de fundamentele problemen die bepaalde nieuwe ontwikkelingen voor de fiets in de weg staan. Alles is sterk genoeg te maken, maar het moet op een fiets ook nog relatief licht zijn en dan nog allemaal betaalbaar blijven. De combinatie van betaalbaar, licht/geen te hoge weerstand, betrouwbaar/sterk, ... is erg moeilijk te realiseren. (Daarom dat veel systemen die prima werken voor motoren of in auto's niet zomaar toegepast kunnen worden bij fietsen.)Stekeltje schreef:De basis lijkt mij goed, wellicht is die overbrenging nog wat zwakjes maar dat is wel op te lossen.
Er bestaan asymmetrische frames, waarin het achterwiel niet (of minder) paraplu-gespaakt hoeft te zijn. En iemand die specifiek deze uitwisselbaarheid nastreeft, houdt daarmee natuurlijk rekening bij het kiezen van spaakpatronen en dergelijke.PietV schreef:Nadelen zijn: duurder, zwaarder en een a-symmetrisch gespaakt wiel, met mogelijk een ander spaakpatroon, tussen de voorvork.