Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aankoop-advies gevraagd - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Aankoop-advies gevraagd

Ik zie niet zoveel in riem aandrijving, maar belangrijker lijkt me hier dat het een fiets duurder maakt. Als zoals hier het budget toch beperkt is dan kun je dat budget beter gebruiken.
Wim
Ik zou voor de VSF T-500 gaan deze heeft een Alfine-8 naaf loopt toch weer soepeler als een nexus en de fiets weegt 1.9 kg minder dan een T-300 en kost maar 50 euro meer.
goldenlion schreef:Ik zou voor de VSF T-500 gaan deze heeft een Alfine-8 naaf loopt toch weer soepeler als een nexus en de fiets weegt 1.9 kg minder dan een T-300 en kost maar 50 euro meer.

Hier wat ervaringen over de alfine 8
De T-300 heeft als belangrijk voordeel de hydraulische remmen.
Over de T500 heb ik ook even gedacht, maar ik lees veel negatieve berichten over de Alfine 8. Daarnaast lijken me de hydraulische remmen prettig. De T500 valt daarmee af. De T300 blijft de belangrijkste kanshebber. En ik denk voor de €50,- extra, met riem vanwege minder gedoe met olie etc. Wel nog even met een schuin oog gekeken naar de T700. Die heeft een Alfine 11 naaf. Wel weer een flinke extra investering van €400,- en zonder riem. Kan iemand iets zinnigs over de Alfine 11 zeggen mbt Betrouwbaarheid, bereik en weerstand?
Rob Fiets schreef: Kan iemand iets zinnigs over de Alfine 11 zeggen mbt Betrouwbaarheid, bereik en weerstand?
zoek ook even op het forum naar ervaringen over de Alfine 11. daar is al meer over gezegd.
maar dat extra geld vind ik het niet waard
Als je kijkt naar het grafiekje dat ik eerder stuurde kun je zien dat ook de Alfine 11 nog aardig wat extra weerstand heeft. Nee dan zou ik eerder langer doorsparen en gaan voor een wat uitgeklede fiets met Rohloff naaf. Die naaf gaat wel lang mee, en heeft een voldoende licht verzet voor de bergen. Maar dat is wel een echt ander bedrag. Voor een stadsfiets in Nederland vind ik overigens een klassieke 3 versn al heel mooi.
Wim schreef:AVoor een stadsfiets in Nederland vind ik overigens een klassieke 3 versn al heel mooi.
Inderdaad, dat geschakel met die 8 en 11V wordt je na een tijdje immers toch wel zat en met wat oefening bereik je wel een beetje toerenbereik.
Ave Gone schreef:
Wim schreef:AVoor een stadsfiets in Nederland vind ik overigens een klassieke 3 versn al heel mooi.
Inderdaad, dat geschakel met die 8 en 11V wordt je na een tijdje immers toch wel zat en met wat oefening bereik je wel een beetje toerenbereik.
Het maakt ook nogal wat uit of je gewone shifters hebt of een draaishifter op de handvaten..Ik vind draaishifters niet zo prettig, maar dat is persoonlijk natuurlijk

Dirk
Hallo allemaal en bedankt voor jullie reacties. Inmiddels ben ik er wel uit. Het is iets totaal anders geworden. Wel een onderhoudsvriendelijke fiets met naafversnellingen, maar een stuk minder rationeel dan ik oorspronkelijk voor ogen had. En ook ver van het budget dat ik voor ogen had, maar zo gaan dat soort dingen soms. Het is een Santos Travel Lite geworden, met mooie opties zoals een Rohloff-naaf, riem, son dynamo en lamp. Inmiddels besteld en de levering staat voor januari.
Hele goede keuze :-)

Wilde je net de volgende link sturen: http://www.sintchristophorus.nl/test-vs ... 0-rohloff/

Vooral veel info over VSF in de reacties op de recensie.

Groet,


Henny
Rob Fiets schreef:Het is iets totaal anders geworden. Wel een onderhoudsvriendelijke fiets met naafversnellingen, maar een stuk minder rationeel dan ik oorspronkelijk voor ogen had. En ook ver van het budget dat ik voor ogen had, maar zo gaan dat soort dingen soms. Het is een Santos Travel Lite geworden, met mooie opties zoals een Rohloff-naaf, riem, son dynamo en lamp. Inmiddels besteld en de levering staat voor januari.
Een fantastische keus! De fijnste allround trekkingfiets die ik ooit gereden heb. Veel plezier ermee!
Rob Fiets schreef:Het is ... een Santos Travel Lite geworden,
Tsja, dat is wel 4x het budget wat je had. Nu zijn wij wel benieuwd of het een fijn staatslot was of dat het lelijke schilderijtje van oma bij Tussen Kunst en Kitsch ineens veel opbracht :D :wink:
Veel plezier met de fietsen en stal ze veilig!
@ Ave Gone, Ja idd ver boven budget. Dat wordt een combinatie van creatief boekhouden met het huishoudboekje en het winnende eindejaarslot kopen, haha.

@ Henny, bedankt voor die link. Die heb inderdaad ook gelezen alvorens tot een keuze te komen.

@ Michiel, ik realiseer me nu na het lezen van jouw onderschrift dat het verhaal van IJsland van jou komt. Leuk stuk en mede bepalend voor de switch in mijn zoektocht. Ik zou dus maar een provisie-claim bij Santos indienen :D

Vriendelijke groeten van Rob
Rob Fiets schreef:Hallo allemaal en bedankt voor jullie reacties. Inmiddels ben ik er wel uit. Het is iets totaal anders geworden. Wel een onderhoudsvriendelijke fiets met naafversnellingen, maar een stuk minder rationeel dan ik oorspronkelijk voor ogen had. En ook ver van het budget dat ik voor ogen had, maar zo gaan dat soort dingen soms. Het is een Santos Travel Lite geworden, met mooie opties zoals een Rohloff-naaf, riem, son dynamo en lamp. Inmiddels besteld en de levering staat voor januari.
Proficiat. Dat jullie (ga ik toch vanuit) het budget "ietsjes" opgerekt hebt komt in de beste families voor :-) weet ik uit ervaring. En je vrouw dus ook een Travel Lite?
Rob Fiets schreef:@ Michiel, ik realiseer me nu na het lezen van jouw onderschrift dat het verhaal van IJsland van jou komt. Leuk stuk en mede bepalend voor de switch in mijn zoektocht. Ik zou dus maar een provisie-claim bij Santos indienen :D
Graag gedaan! Provisie? Dat kan dat arme, kleine merkje helemaal niet betalen. ;)

Waar heb je je fiets uiteindelijk gekocht?
In Elst/Utrecht. Prettige zaak; Alle tijd, goed advies van eigenaar met passie voor fietsen, veel fietsen en te kiezen onderdelen aanwezig. Aanrader vind ik dus.