Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Normaal willen fabrikanten dat helemaal niet weten, omdat zij helemaal niets met consumenten van doen willen hebben. Als consument moet je je te wenden tot de zaak waar je je spullen(fiets) gekocht hebt.Revanho schreef:Ik vraag me af of Rohloff wel altijd (of ooit) weet wie de oorspronkelijke eigenaar was/is?
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar voor veel producten heeft zelf de verkoper geen idee wie de oorspronkelijke koper was en kunnen ze ook enkel afgaan op het feit of iemand het nodige papierwerk heeft. Voor Rohloff-fietsen zal dat minder vaak het geval zijn, maar of het nooit voorkomt?Peter_K schreef:Normaal willen fabrikanten dat helemaal niet weten, omdat zij helemaal niets met consumenten van doen willen hebben. Als consument moet je je te wenden tot de zaak waar je je spullen(fiets) gekocht hebt.Revanho schreef:Ik vraag me af of Rohloff wel altijd (of ooit) weet wie de oorspronkelijke eigenaar was/is?
De Europees verordonneerde consumentengarantieperiode van 2 jaar bestaat in Nederland niet; er geldt een ietwat afwijkende regeling ten opzichte van veel andere EU-landen. Zie de Consuwijzer.Revanho schreef:En los van het gegeven dat de consumentengarantie van 2 jaar die de verkoper moet bieden los staat van de fabrieksgarantie die de producent kan bieden, staan producenten van bepaalde merken bekend om hun soepele garantiebeleid.