Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De doorbraak laat misschien op zich wachten, maar dat zal dan ook wel een reden hebben. Want op zich bestaan magnesiumframes als veel langer. Toen ik een jaar of 15-20 naar een grote fietsbeurs in Nederland ging stond men er al met mountainbikes met een fietskader uit magnesium.Eric op de Fiets schreef: Wat materialen betreft verbaasd het me dat de magnesium frames zo lang op zich laten wachten.
Fietsenmaker op de hoek (dealer van het merk Ségal - dat maakt al 9 jaar magnesium frames maar krijgt geen poot aan de grond in de "erkende vakhandel") wees me op het volgende:Eric op de Fiets schreef: Wat materialen betreft verbaasd het me dat de magnesium frames zo lang op zich laten wachten. Nog weer 50% lichter dan titanium.
Het is wel een vrij goedkope manier om de patser uit te hangen. Met een auto van €25.000 euro ben je in bepaalde kringen een looser. Met een fiets van €7.500 hoor je er weer helemaal bij.willem.m schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen zoveel geld zouden uitgeven voor een fiets.
Dat plaatje krijg je als je het aan de magnesiumman vraagt. Als je jet aan Van Nicholas vraagt krijg je ineens een heel ander plaatje (bekijk de URL van het onderstaande plaatje maar eens):Eric op de Fiets schreef:
Wat materialen betreft verbaasd het me dat de magnesium frames zo lang op zich laten wachten. Nog weer 50% lichter dan titanium. http://www.paketabike.com/index.cfm?page=technology
Ik voel me met mijn el cheapo Avaghon een enorme loser!Ave Gone schreef:Het is wel een vrij goedkope manier om de patser uit te hangen. Met een auto van €25.000 euro ben je in bepaalde kringen een looser. Met een fiets van €7.500 hoor je er weer helemaal bij.willem.m schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen zoveel geld zouden uitgeven voor een fiets.
Kun je nagaan hoe ik me zou moeten voelen. Die T-400 van mij kost nóg maar eens de helft.willem.m schreef:Ik voel me met mijn el cheapo Avaghon een enorme loser!Ave Gone schreef:Het is wel een vrij goedkope manier om de patser uit te hangen. Met een auto van €25.000 euro ben je in bepaalde kringen een looser. Met een fiets van €7.500 hoor je er weer helemaal bij.willem.m schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen zoveel geld zouden uitgeven voor een fiets.
Redelijk doorsnee leven dus.Eric Schuijt schreef:Een leuk weetje: ik leer altijd van dit forum:-)
(want met een winkeltje heb je het te druk met van alles, zodat soms de nodige verdieping in kennis ontbreekt. Want ik moet ook nog toiletten schoonmaken, koffie zetten, rekeningen betalen, fietsen een eerste beurt geven, webshopspullen inpakken en versturen, 50 mails per dag beantwoorden, afstoffen, ramen lappen, belastingaangifte doen en betalen, vertegenwoordigers te woord staan, bestellingen doen, aan het eind van de dag de kas tellen, fietsen repareren, personeel bijsturen (met veel lol), vuilnis buiten zetten, retourgoederen naar de leverancier sturen, cursussen geven, de website updaten, reparatiefilmpjes bijwerken, af en toe schilderen, kassarollen vernieuwen, goederen in ontvangst nemen, pakbonnen controleren, prijzen en opruimen, fietsen bouwen, gebouwde fietsen controleren, meterstanden opnemen, vuilnis buiten zetten, afwassen, boodschappen doen (koffie, thee en negerzoenen), af en toe mijn moeder bellen, fietsen afleveren enzovoort.
Oh ja, en dan uiteraard nog klanten helpen, want dat is het leukste. Maar gelukkig doe ik dit niet allemaal alleen)
Na 5 jaar dromen... Komen dromen eindelijk uit. Over 5 maanden ga ik met mijn vriendje op onze idworx'en op wereldreis.Eric Schuijt schreef:
(maar serieus wij hebben genoeg klanten die echt hebben gespaard voor een idworx en dat zijn heus geen 'Veluwe fietsers' of zo.)
Hangt van de fietsenhandelaar en de inkooporganisatie af. Op een fiets van 1000 euro "verdient" de handelaar 250 euro. Daar gaan het rijklaar maken en de eerste beurt nog vanaf (100 euro) en het uur dat je bezig bent om de klant op te meten en de verkoop rond te breijen (60 euro). Dan blijft er 90 over.Slaapt schreef:Ik heb gelukkig sinds kort een kijkje achter de schermen en ik kan u melden er zitten hele fatsoenlijke marges op. Al vind de fietsenhandelaar dat niet.
Ik heb naar aanleiding van dat hier ergens geplaatste verhaal van die jongens in Brussel die een eigen stadsfiets gaan fabriceren, zitten uitrekenen wat het kost om een stadsfiets met redelijke onderdelen en een frame van dezelfde framebouwer als zij te bouwen. Dan zit je als snel op 450 euro en dan moet de hele boel nog in elkaar geschroefd worden.Slaapt schreef:De fietsen beginnen hysterische prijzen te krijgen.
Alleen dromen>? Niet werken?! Fantastisch! Ik moet meer dromen!hildepl schreef:Na 5 jaar dromen... Komen dromen eindelijk uit. Over 5 maanden ga ik met mijn vriendje op onze idworx'en op wereldreis.Eric Schuijt schreef:
(maar serieus wij hebben genoeg klanten die echt hebben gespaard voor een idworx en dat zijn heus geen 'Veluwe fietsers' of zo.)
De titanium was ook voor ons iets te duur..
Magnesium frames zijn al bijna 30 jaar op de markt. De Kirk Precision, daterend uit 1987 of 1988 als voorbeeld. En mogelijk niet eens de eerste.Eric op de Fiets schreef:
Wat materialen betreft verbaasd het me dat de magnesium frames zo lang op zich laten wachten. Nog weer 50% lichter dan titanium. http://www.paketabike.com/index.cfm?page=technology