Dit topic is een vervolg op mijn eerder geplaatste vraag ''Dilemma aanschaf fiets en verzet''. Op die vraag heb ik een reeks waardevolle reacties ontvangen.
Mijn keuze valt op een Snel Safari met (merendeels) een LX-groep, Magura's, een ATB-stuur met Ergonhandvattenen een triple 44-34-24 en een 11-34 cassette.
Ik heb daar een stuk op gefietst en het fietst eigenlijk wel prettig.
Nu is nog de vraag welke bandenmaat.
Sinds 2008 fiets ik op mijn Stevens randonneur met Continental Topcontact 37-622. Ik fiets altijd met een bandenspanning van 5 bar. Die band bevalt me prima. Maar ja, een bandenmaat 42-622 is natuurlijk ook mogelijk.
Kan iemand me zeggen, ik heb al volop gezocht in het Forum en op het WWW, of
1. 42-622 veel comfortabeler is dan de 37-622;
2. de rolweerstand van een 42-622 veel groter is dan die van 37-622? Ik hou namelijk ook wel van een beetje snelheid.
Bedankt voor je reactie.
Jan
Mijn keuze valt op een Snel Safari met (merendeels) een LX-groep, Magura's, een ATB-stuur met Ergonhandvattenen een triple 44-34-24 en een 11-34 cassette.
Ik heb daar een stuk op gefietst en het fietst eigenlijk wel prettig.
Nu is nog de vraag welke bandenmaat.
Sinds 2008 fiets ik op mijn Stevens randonneur met Continental Topcontact 37-622. Ik fiets altijd met een bandenspanning van 5 bar. Die band bevalt me prima. Maar ja, een bandenmaat 42-622 is natuurlijk ook mogelijk.
Kan iemand me zeggen, ik heb al volop gezocht in het Forum en op het WWW, of
1. 42-622 veel comfortabeler is dan de 37-622;
2. de rolweerstand van een 42-622 veel groter is dan die van 37-622? Ik hou namelijk ook wel van een beetje snelheid.
Bedankt voor je reactie.
Jan