Additionally, paste this code immediately after the opening tag: service van Lidl, zeer net opgelost - Forum Wereldfietser

service van Lidl, zeer net opgelost

Gisteren in de miezerregen bleek na 15 minuutjes rustig fietsen mijn Lidl fietsregenjack op meerdere plekken lek. Met de bon naar de winkel teruggegaan.
Ik kreeg direct het aankoopbedrag terug, zonder ook maar enig gedoe. Een slecht product, maar zeer nette service!

Lidl had bijvoorbeeld moeilijk kunnen doen op grond van het feit dat ik het jack reeds in juni, vier maanden geleden dus, gekocht had. En om het gegeven dat ik het jack al redelijk wat keren gedragen had, met name 's avonds bij het kamperen.
Ik stond bij wijze van spreken al helemaal klaar de discussie aan te gaan (lang op vakantie geweest, niet eerder kunnen constateren, ter plekke testen etc.), maar de bedrijfsleider wenste er geen woorden vuil aan te maken. Cynici zullen wellicht opmerken dat een discussie de Lidl meer kost dan het aankoopbedrag van 15 euro, ik ervaar het echter als uitmuntende service.

Op vakantie had ik het jack overigens een paar keer met regen gedragen, maar water aan de binnenkant tot dusver aan transpiratie geweten.
mikefiets schreef:Cynici zullen wellicht opmerken dat een discussie de Lidl meer kost dan het aankoopbedrag van 15 euro, ik ervaar het echter als uitmuntende service.
Ik zal dan wel tot die cynici behoren die zich grote vragen stelt bij de volgende marketingstrategie:
'We verkopen een product in massa en gaan er bij voorbaat vanuit dat we x % van de verkocht artikelen terugkrijgen. Dit brengen we op voorhand in rekening en we ruilen dan teruggebrachte producten ook steeds zonder enige discussie om. We doe zelf niet de moeite om in vraag te stellen of de opmerkingen van de klant terecht zijn en - zolang het terugbrengpercentage niet te hoog oploopt en de netto winstmarge nog groot genoeg is - zien we klachten over een product ook niet als reden om de kwaliteit van het product te verbeteren.
De teruggebrachte artikelen worden (al dan niet na terugzending aan de fabrikant) regelrecht de vuilbak in geworpen."

Natuurlijk is het altijd wijs om als fabrikant er rekening met te houden dat een beperkt percentage van de verkochte producten een kwaliteitsgebrek vertonen en dus omgeruild zal moeten worden. Geef toch maar een fabrikant die dat percentage terechte klachten tot een minimum probeert te beperken en elke teruggave als een les voor het verbeteren van het product ziet.
mikefiets schreef:Lidl had bijvoorbeeld moeilijk kunnen doen op grond van het feit dat ik het jack reeds in juni, vier maanden geleden dus, gekocht had.
Zo lang het geen normale slijtage is, is het de eerste 6 maanden aan de leverancier om het correct functioneren van een product aan te tonen. Na 6 maanden is het aan de klant om het disfunctioneren van een product aan te tonen. Een aantal leveranciers gaan daar soepeler mee om.
Revanho schreef:Geef toch maar een fabrikant die dat percentage terechte klachten tot een minimum probeert te beperken en elke teruggave als een les voor het verbeteren van het product ziet.
Dan blijven er niet veel over... :wink: O.a. Patagonia, The North Face, Fjällräven e.d. vallen dan al af. Héél misschien dat een merk als Klättermusen nog in aanmerking komt, maar zelfs dát vraag ik me af.
Je gaat naar de Lidl voor de lage prijzen, zeker voor non-food artikelen en niet voor de levensduur of de kwaliteit. Dan vind ik dat ze deze klacht over het regenpak netjes hebben afgehandeld als je als klant zonder gezeur je geld terugkrijgt. Zeker als je het regenpak al een paar keer hebt gedragen.

Overigens heb ik sinds ruim een maand een fietsjack met winddichte voorkant voor een paar tientjes van de Lidl. Zit lekker en tot nog toe geen klachten over. Ik ga er niet van uit dat het net zo lang zal meegaan als de (peperdure) jacks van de bekende merken, maar met een beetje mazzel misschien toch wel een paar jaar.
Ik heb zelf ook voornamelijk goede ervaringen met de producten en service van Lidl, en ook met die van Aldi.

Het geeft wel te denken waar het extra geld wat je betaald voor merkartikelen (bij fietsbroeken loopt dat makkelijk op tot het tienvoud) nu eigenlijk in gaat zitten. Merkartikelen hebben natuurlijk een organistaie achter zich, met marketing en dure managers, maar wat vindt je er nu van terug in het product zelf?
Over fietsbroeken zijn op dit forum al eerder een paar dingen gezegd. Daar vallen de gebruikers vooral over de pasvorm: dat luistert nauw bij een fietsbroek (m.n. de naden en de kwaliteit van het zeemleer (al dan niet kunstmatig). Daarin schieten de goedkope broeken flink te kort in vergelijking met de grote merken. Mijn ervaring is, o.a. bij Bever en Kathmandu in mijn woonplaats Deventer dat de verkopers verstand hebben van wat ze verkopen, en dat is ook wel zo prettig.
You get what you pay for. En als je dat dan terugkrijgt wanneer je niet tevreden bent is dat alleen maar mooi. Beter hoef je m.i. niet te verwachten.
Riny Visser schreef:Over fietsbroeken zijn op dit forum al eerder een paar dingen gezegd.
Het is inderdaad allemaal wel weer off topic en dat mag tegewoordig niet meer op dit forum, maar ik reageer hier toch nog even op.
Riny Visser schreef:Daar vallen de gebruikers vooral over de pasvorm: dat luistert nauw bij een fietsbroek (m.n. de naden en de kwaliteit van het zeemleer (al dan niet kunstmatig). Daarin schieten de goedkope broeken flink te kort in vergelijking met de grote merken.
Toen ik begon met fietsen was er inderdaad alleen nog zeemleer, en daar zijn wij gelukkig al sinds vele jaren van af. De huidige synthetische zemen kunnen gewoon in de wasmaschine en worden niet hard als ze opdrogen. Daar zijn meteen de ergste problemen mee opgelost. (Hetzelfde geldt overigens voor fietshandschoenen.) Ik heb nog nooit last gehad van naden in zemen.
Riny Visser schreef:Mijn ervaring is, o.a. bij Bever en Kathmandu in mijn woonplaats Deventer dat de verkopers verstand hebben van wat ze verkopen, en dat is ook wel zo prettig.
Het verhaal van een verkoper heeft uiteraard niets met de kwaliteit van een product te maken. Maar dit punt geeft wel een hint waar de pluspunten van de duurdere broeken zich bevinden: eerder tussen de oren dan op het zitgedeelte.
Peter_K schreef:
Riny Visser schreef:Over fietsbroeken zijn op dit forum al eerder een paar dingen gezegd.
Het is inderdaad allemaal wel weer off topic en dat mag tegewoordig niet meer op dit forum, maar ik reageer hier toch nog even op.
Riny Visser schreef:Daar vallen de gebruikers vooral over de pasvorm: dat luistert nauw bij een fietsbroek (m.n. de naden en de kwaliteit van het zeemleer (al dan niet kunstmatig). Daarin schieten de goedkope broeken flink te kort in vergelijking met de grote merken.
Toen ik begon met fietsen was er inderdaad alleen nog zeemleer, en daar zijn wij gelukkig al sinds vele jaren van af. De huidige synthetische zemen kunnen gewoon in de wasmaschine en worden niet hard als ze opdrogen. Daar zijn meteen de ergste problemen mee opgelost. (Hetzelfde geldt overigens voor fietshandschoenen.) Ik heb nog nooit last gehad van naden in zemen.
Riny Visser schreef:Mijn ervaring is, o.a. bij Bever en Kathmandu in mijn woonplaats Deventer dat de verkopers verstand hebben van wat ze verkopen, en dat is ook wel zo prettig.
Het verhaal van een verkoper heeft uiteraard niets met de kwaliteit van een product te maken. Maar dit punt geeft wel een hint waar de pluspunten van de duurdere broeken zich bevinden: eerder tussen de oren dan op het zitgedeelte.
Het gaat vooral de pasvorm. Die luistert bij fietsbroeken heel nauw, vandaar de klachten van mensen die zo'n broek bij de Lidl of Aldi kochten. Zelf heb ik een tijd lang een lange trainingsbroek van de Aldi gebruikt die ik bij kouder weer over mijn fietsbroek aantrok. Ook daar was de pasvorm een probleem. Te kort van boven en de neiging tot afzakken en naden op rare plekken. Verder is de algehele afwerking, zoals de kwaliteit van de stiksels vaak het verschil tussen dure merkkleding en lowl-budgetspul. En een winkelier wil natuurlijk ook een winstmarge hebben. Een goede winkel die service wil geven, heeft meer personeel dan een low-budgetsupermarkt, dus hogere kosten. Daar zit ook een flink deel van het prijsverschil in.
Ik had vroeger merkkleren maar ze zij of outdated of versleten.
Tegenwoordig fiets ik volledig met aldi en lidl kleding. In algemeen ben ik tevreden van de kwaliteit en maten. Waarschijnlijk heb ik de juiste maat lichtham, kont, benen en armen :-) :) 8)
Bijvoorbeeld – vandaag heb ik 1 uur/33km in regen gedaan met Aldi onderbroek, Aldi lande broek, Lidl functioneel hemd en Aldi fietsjack. Resultaat – droog en warm lichtham, natte kleren van buiten.
Met schoenen ging mis maar het ik mijn schuld.
Ik fiets 200…300km per week en ik waas alle spullen een keer per week. Zo doe ik dat 2-3 jaar en nog niks gebroken, gescheurd etc. Ooo ja een shirt ging kapot bij een valpartij in Ardennen..
Tja, dat geeft te denken... Mooi dat goedkope spullen zo goed voldoen! Ik reageerde uit eigen (beperkte) ervaring en op basis van kritiek van andere gebruikers van dit forum.

Ook bij gewone dagelijkse kleding merk ik wel dat in het algemeen merkkleding een betere snit en kwaliteit heeft dan goedkope.