Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx Power Rohler - Forum Wereldfietser

Idworx Power Rohler

Wat te doen als je al vele jaren fietst en graag lange reizen maakt ,maar dat je merkt dat je een beperking hebt waardoor het allemaal wat minder wordt.Dan koop je een E Bike .Eentje die pretendeert geschikt te zijn voor fietsreizen ,bagagerekje vol.Lekker toeren over, en door berg en dal en wat je gewend bent.En je neemt afscheid van je Santos Travelite omdat je ergens, een gedeelte van, die € 6000 vandaan moet halen .
Ik heb nu een Power Rohler en heb inmiddels 1800 km gefietst met deze Ebike. In ruim 4 weken tijd. Had hiervoor een Santos Travelite met Gates en Rohloff. Motivatie voor de aankoop van de PS : een toegenomen fysieke beperking en toch mijn "ding" willen doen .Te weten ; fietsreizen met bagage en lange dag-etappes. Conclusie na 4 weken :
Met eigen gewicht van 102 kg en 25 kg bagage is de reikwijdte van de PR beperkt.Met tegenwind ,klimmetjes,en fietspaden met gravel,schelpenpaadjes en bospaden kom je 70/80 km ver op Eco.
Zonder bagage ,met asfalt en windstil kom je 110 km ver.
Schakel je een tandje bij ,b.v de Tourstand dan is het snel veel minder.Mijn ervaring is dat de PR ,op ecostand en bagage niet lichter fietst dan een Santos Travelite.Het enige winstpunt is dat je bij tegenwind en/of klimmetje iets meer steun hebt.
Nadeel is de lawaaierige Boschmotor ( jengelt maar door) en de piepende schijfrem van de Idworx PR,bij natte omstandigheden .Maar voor de rest heb je voor € 6000 een heel strak frame.Zo strak dat je bij elke hobbel perfecte kuiltjes maakt in je Brooks zadel.Is deze E Bike de moeite waard .?
Je koopt een berg chique onderdelen en de 'beleving" van een echte Idworx. Heimwee naar mijn Santos .Ja !
Is die Idworx PR geschikt voor Vakantiefietsers en Globetrotters.
Als je per dag 70 km doet,het een beetje vlak houdt, licht reist, en gretig gebruik maakt van de stopcontacten onderweg kom je er wel.
Maar mijn ervaring is dat je veel geld uitgeeft voor een opgepimpte E Bike.
En dat wil ik toch even kwijt :evil:
Dit is echt heel sneu, maar verbaast me ook weer niet. Eigenlijk was het veel verstandiger geweest met die Santos te blijven fietsen, en drastisch te investeren in een lichtere uitrusting, en eventueel in hotels te slapen. Op iedere tocht zijn de beklimmingen het moment waarop je jezelf tegenkomt, de rest is ook met afnemende krachten niet zo heel zwaar. Klimmen is niets meer of minder dan een gevecht met de zwaartekracht. Lichte bagage voor een kampeertocht is iets van 10-12 kg, en voor een hoteltocht de helft daar weer van. Kortom, ik vrees dat je het verkeerde advies hebt gehad.
Wim
Dat is wel balen na zo'n investering! Een troost: de accu's worden in rap tempo beter, dus over 2 jaar is je probleem vanzelf opgelost.
Voor nu zou je kunnen overwegen om een tweede accu te monteren. Turbobike.be heeft een accu die op de plek van een bidonhouder past. Het is hun accu met het minste vermogen, maar als extra wellicht een optie zodat je net wat verder komt. En anders er een gewoonte van maken om uitgebreid op een terrasje te lunchen? Een uurtje bijladen doet wonderen! Hopelijk kun je de accu-problemen oplossen, zodat je gewoon kan genieten van je nieuwe fiets!

Ik heb 2 maanden geleden dezelfde afweging als jij gemaakt (door chronische ziekte niet meer kunnen fietsen zoals ik dat wil), en ik heb uiteindelijk mijn Santos omgebouwd naar elektrisch met een setje van Turbobike. Hun rack-batterij heeft een vermogen van 540 Wh, een stuk meer dan ik in Nederland kon vinden. Ik haal met lichte ondersteuning met gemak 160 km (weeg wel een stukje minder: 55 kg + 20 kg bagage).
Ik fiets nu weer met plezier omdat ik ook op een 'slechte dag' toch zonder problemen de volgende camping kan halen. En ik niet meer om de dag een rustdag nodig heb (dat kom je nl nooit ergens:-)