Ik heb ook honden, twee grote harige beesten die gek op fietsers zijn. Zodra ze er een in de peiling krijgen gaan ze er huilend op af want degene die de fietser als eerste op de grond weet te krijgen heeft natuurlijk de beste plek. De fietser wordt dan helemaal afgelebberd en ook wordt er enthousiast getongzoend, jammer dat de meeste fietsers het niet kunnen waarderen, beetje flauw is het wel ja.
Schreeuwen helpt niet want dan worden ze alleen maar enthousiaster, agressief reageren is het domste wat je kunt doen want dan worden zij ook boos, ook niet de armen voor de borst want dan valt de fiets en je moet juist zorgen dat de fiets tussen jou en de hond staat .. negeren en rustig doorfietsen is hier het beste (als dat lukt tenminste). Of het gelebber voor lief nemen.
Gelukkig komen er hier bijna nooit fietsers en ben ik dus het enige slachtoffer.
Nu krijg ik natuurlijk te horen dat honden aan de lijn moeten enzo, maar de wereld is er niet alleen voor fietsers. Honden beschermen erf, huis, vee, mensen en ze horen gewoon bij het leven. Iemand met bv wat schapen en geiten kan vaak niet zonder hond, vooral niet in gebieden met wolven.
Mijn honden hebben bv al heel wat vossen, veelvraten, dassen en ander tuig bij de kippen vandaan gehouden. Denk ook dat wilde zwijnen ruiken dat ze maar beter een blokje om kunnen lopen, erg fijn want een wild zwijn in je tuin is een ramp. En op herten en elanden die je moestuin leegvreten/vertrappen zit je ook niet te wachten.
Heb ook een tijd bij een skipiste gewoond, met een mtb-pad door de tuin en in de zomer kwamen er wel eens van die downhill jongens voorbij sjeesen. Tja, het is toch mijn tuin/grond ..
Maar een echt agressieve hond sla je inderdaad op zijn kop of probeer je een goede trap te verkopen, jammer voor de hond en zijn baas maar zo is ook het leven. En een beetje hond gaat hier heus niet dood van, terwijl de mens van een hondenbeet behoorlijk ziek kan worden.
Er zijn ook fietsers die het over ammoniak in de ogen spuiten hebben of andere schandalige voorstellen maar dan ben je volgens mij goed ziek bezig.