Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paklijst voor fietsvakantie 4 weken Thailand & Malesié - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Paklijst voor fietsvakantie 4 weken Thailand & Malesié

aardvark schreef:Voor wat betreft de fietsreparatiespullen, kijk ook op de wiki.

In het buitenland wil ik kleine reparaties graag direct zelf kunnen uitvoeren. Zo neem ik, zoals geadviseerd in de wiki, graag enkele passende inbusbouten mee. Als beginnend fietsreiziger raakte ik eens bouten van mijn drager kwijt, erg onhandig. Tegenwoordig controleer ik op reis zo eens per week of ze goed vastzitten. Zo neem ik ook een slangklem mee, die de voordrager aan mijn voorvork kan fixeren, mocht deze afbreken (twee keer meegemaakt, op erg slechte wegen). Of dat voor jou zinvol is hangt samen met je eigen improvisatietalent en of je makkelijk hulp of een lift naar een fietsenmaker o.i.d. kunt krijgen.

Ik heb gezocht of je een fiets met een Rohloffnaaf (of vergelijkbaar) of met een achterderailleur hebt, maar kon uit je posthistorie niets opmaken. In het geval je een achterderailleur hebt, adviseer ik om een NBT2 mee te nemen. Mogelijk is dat gereedschapje overbodig als je je noodspaken ook zonder de cassette te verwijderen kunt inhaken. Ik heb er in afgelegen gebieden in elk geval erg veel gemak van gehad.

Fiets met een achterderialleur, dus ik heb hem om mijn lijstje geplaats.

Thanx :wink:
Ik zou na al deze tips de aanschaf van een aanhanger overwegen :wink: :wink: :wink:
Dirk
Beste Sandra,

Ik heb begrepen dat je met AWOL van Phuket naar Maleisie fietst.

Dat is allemaal prima geregeld. Dat hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan (ook andere reizen met en zonder AWOL trouwens). Halverwege (kijk even in de beschrijving ) is wat weinig accommodatie. Daar zou ik te voren even naar toe bellen. In alle acc was airco dus geen klamboe meenemen.

Je kunt ook vaak van de route afwijken. Leuke eilandjes doen en zo.

Inderdaad belangrijk:
-DEET voor tijdens de schemering.
-In bijna elk plaatsje kunnen ze fietsen repareren.
-en inderdaad de persoonlijke gegevens naar je mailadres sturen
-op momenten dat he geen helm op doet: koop ter plekke een strooien hoed tegen de zon en knoop en veter door om vast te zetten.
-in de 7/11 winkels (die kom je vanzelf wel tegen) hebben ze van dat gebied kaarten op schaal van, ik dacht 1 op 500.000. Zet ook even op je smartfoon de gratis navi apps van Sygic en dan Thailand selecteren en voor 2 euro citymaps2go. Zijn heel handig, wat de een niet ziet ziet de andere wel. Ook off line accommodaties op beide. Ik gebruik ze altijd en overal van Spanje tot zuidoost Azie.

En verder: Thailand is gewoon een redelijke modern land met bijzonder aanrdige menzen.

Houd er rekening mee dat ten zuiden van Phuket vaak geen biertje kunt kopen (moslim gebied). Westerse vrouwen kunnen gewoon in fietsbroek lopen en fietsen hoor. Op platteland van Maleisie lopen bijna alle vrouwen met hoofddoek maar alles heel gastvrij. Net over de grens in Maleisie is een mooi rijstmuseum. Kun je naar toe fietsen. Plaats weet ik niet meer

Wij hebben alleen maar positieve ervaringen gehad.
Succes,
Robw
dik5 schreef:Ik zou na al deze tips de aanschaf van een aanhanger overwegen :wink: :wink: :wink:
Dirk
Ha, ha, ha...die is leuk Dirk, maar het valt wel mee hoor.
Ik kan daarnaast van mijn lijstje ook weer heel veel wegstrepen :-)

Gr
TW
alime schreef:Beste Sandra,

Ik heb begrepen dat je met AWOL van Phuket naar Maleisie fietst.

Dat is allemaal prima geregeld. Dat hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan (ook andere reizen met en zonder AWOL trouwens). Halverwege (kijk even in de beschrijving ) is wat weinig accommodatie. Daar zou ik te voren even naar toe bellen. In alle acc was airco dus geen klamboe meenemen.

Je kunt ook vaak van de route afwijken. Leuke eilandjes doen en zo.

Inderdaad belangrijk:
-DEET voor tijdens de schemering.
-In bijna elk plaatsje kunnen ze fietsen repareren.
-en inderdaad de persoonlijke gegevens naar je mailadres sturen
-op momenten dat he geen helm op doet: koop ter plekke een strooien hoed tegen de zon en knoop en veter door om vast te zetten.
-in de 7/11 winkels (die kom je vanzelf wel tegen) hebben ze van dat gebied kaarten op schaal van, ik dacht 1 op 500.000. Zet ook even op je smartfoon de gratis navi apps van citySygic en dan Thailand selecteren en voor 2 euro maps2go. Zijn heel handig, wat de een niet ziet ziet de andere wel. Ook off line accommodaties op beide. Ik gebruik ze altijd en overal van Spanje tot zuidoost Azie.

En verder: Thailand is gewoon een redelijke modern land met bijzonder aanrdige menzen.

Houd er rekening mee dat ten zuiden van Phuket vaak geen biertje kunt kopen (moslim gebied). Westerse vrouwen kunnen gewoon in fietsbroek lopen en fietsen hoor. Op platteland van Maleisie lopen bijna alle vrouwen met hoofddoek maar alles heel gastvrij. Net over de grens in Maleisie is een mooi rijstmuseum. Kun je naar toe fietsen. Plaats weet ik niet meer

Wij hebben alleen maar positieve ervaringen gehad.
Succes,
Robw

Hee...Robw, laat ik die twee er nou vanmiddag net op hebben gezet op mijn Iphone..maps2go en citySygic. Als dat geen karma is dan weet ik het ook niet meer :-)

En heel leuk en fijn dat je wat dingetjes voor mij op het forum hebt gezet, dat geeft me alleen nog meer "zin in...." mijn fietsvakantie.

Thanx ook voor de tips...super!!

Groet,
Sandra
Oh ja Sandra,

Doe geen moeite om uitgesneden delen van de LP mee te nemen. Ik heb er niets aan gehad. De acc en soms omgeving staan in boekje van AWOL. Trouwens in bijna ieder koffietentje (zitten vaak verscholen achter of naast een 7/11 winkel, waar ze lekkere tostis hebben) hebben ze wifi, gewoon codes vragen, krijg je bijna altijd. In ieder geval veel meer openbare wifi dan bv in Duitsland of Frankrijk.

Robw
alime schreef:Oh ja Sandra,

Doe geen moeite om uitgesneden delen van de LP mee te nemen. Ik heb er niets aan gehad. De acc en soms omgeving staan in boekje van AWOL. Trouwens in bijna ieder koffietentje (zitten vaak verscholen achter of naast een 7/11 winkel, waar ze lekkere tostis hebben) hebben ze wifi, gewoon codes vragen, krijg je bijna altijd. In ieder geval veel meer openbare wifi dan bv in Duitsland of Frankrijk.

Robw
Kijk....daar heb ik ook weer wat aan, top!!!

:-)

Gr,
Sandra
Ik vond de laatste keren de Rough Guide prettiger, en ik vind het dan ook weer leuk om land/streek info te lezen op mijn veranda of in de lobby. Ik gebruik ze ook om 1 of 2 dagen vooruit te plannen als het ergens naar verwachting druk of toeristisch lijkt te worden, samen met het routeboekje, de ipad en wat andere reizigers vertellen. Bij ons gaan ze dus wel mee, en anders geef je ze onderweg weg, of een postzegel erop.
enne....Sandra,

Ik zou bijna vergeten te zeggen dat het kleine woordenboekje van LP heel handig is. De vertaling in uitspraak en in Thais schrift.

Zet op een rijtje op papiertje of leer uit het hoofd de woorden voor:
-groente
-vegetarisch
-ja
-nee
-dank je
-daag
-hallo

Vinden ze heel leuk als je dat kunt zeggen en laat ze het de eerste keer voorzeggen en / of uitleggen, vinden ze nog leuker als je probeert na te doen. Die tonen in woorden krijg je toch nooit onder de knie.

Ik eet in Thailand, Vietnam, Cambodja altijd vegetarisch in stalletjes langs de weg waar al mensen eten of in het rijtje staan. Wijs eventueel aan wat je allemaal in de wok wilt hebben. In echte restaurantjes weet je namelijk niet wat er gebeurt.
Lekkere ananas, wordt in stukjes gesneden waar je bij bent of bananen voor tijdens fietsen.
Robw
enne....Sandra,

Ik zou bijna vergeten te zeggen dat het kleine woordenboekje van LP heel handig is. De vertaling in uitspraak en in Thais schrift.

Zet op een rijtje op papiertje of leer uit het hoofd de woorden voor:
-groente
-vegetarisch
-ja
-nee
-dank je
-daag
-hallo

Vinden ze heel leuk als je dat kunt zeggen en laat ze het de eerste keer voorzeggen en / of uitleggen, vinden ze nog leuker als je probeert na te doen. Die tonen in woorden krijg je toch nooit onder de knie.

Ik eet in Thailand, Vietnam, Cambodja altijd vegetarisch in stalletjes langs de weg waar al mensen eten of in het rijtje staan. Wijs eventueel aan wat je allemaal in de wok wilt hebben. In echte restaurantjes weet je namelijk niet wat er gebeurt.
Lekkere ananas, wordt in stukjes gesneden waar je bij bent of bananen voor tijdens fietsen.
Robw